IDC’nin datalarına göre, enflasyon artışıyla bir arada 2022’de dünya genelinde kullanılmış ikinci el ve yenilenmiş telefon satışlarında patlama yaşandı. Yeni modellerin satışı sürerken, 2. el telefon satım alımları artıyor.
IDC’nin sağladığı datalar ışığında, 2022 yılına kadar 282 milyondan fazla kullanılmış telefon satışı gerçekleşti. bundan evvelki yıla bakılırsa yıllık bazda %11.5’lik bir artış görüldü.
2. el telefonların satışının 2026 yılına kadar 413 milyona ulaşacağı, yıllık %10.3 oranında büyüme olacağı varsayım ediliyor. Amerika’da geçtiğimiz sene 73.5 milyon akıllı telefon sevkiyatı gerçekleştiği açıklandı.
Eskisini getir yenisini götür vb. kampanyalar, takas programları, yurt haricinde yenileme döngülerini hızlandırarak telekomünikasyon ve perakende satış kanalları aracılığıyla hem yeni tıpkı vakitte kullanılmış telefon satışları için ana katalizör olmaya devam ediyor. Hem alıcı tıpkı vakitte satıcıların başındaki en büyük sorulardan biri; Bu takas kampanyaları ne kadar sürecek? Kullanılmış ve yenilenmiş telefonlardaki dar marjın nihayetinde satıcıların kârlılığını azaltacağını iddia etmek güç değil. Bunun ardında yükselen enflasyon ile birlikte tüketicilerin ve işletmelerin gitgide daha az nakit bulunduracağı manasına gelen küresel gerilime var.
Yeni akıllı telefon pazarı, 2022’nin üçüncü çeyreği dahil arka arda beş çeyrek küçüldü.
Okumaya devam et...
IDC’nin sağladığı datalar ışığında, 2022 yılına kadar 282 milyondan fazla kullanılmış telefon satışı gerçekleşti. bundan evvelki yıla bakılırsa yıllık bazda %11.5’lik bir artış görüldü.
2. el telefonların satışının 2026 yılına kadar 413 milyona ulaşacağı, yıllık %10.3 oranında büyüme olacağı varsayım ediliyor. Amerika’da geçtiğimiz sene 73.5 milyon akıllı telefon sevkiyatı gerçekleştiği açıklandı.
Eskisini getir yenisini götür vb. kampanyalar, takas programları, yurt haricinde yenileme döngülerini hızlandırarak telekomünikasyon ve perakende satış kanalları aracılığıyla hem yeni tıpkı vakitte kullanılmış telefon satışları için ana katalizör olmaya devam ediyor. Hem alıcı tıpkı vakitte satıcıların başındaki en büyük sorulardan biri; Bu takas kampanyaları ne kadar sürecek? Kullanılmış ve yenilenmiş telefonlardaki dar marjın nihayetinde satıcıların kârlılığını azaltacağını iddia etmek güç değil. Bunun ardında yükselen enflasyon ile birlikte tüketicilerin ve işletmelerin gitgide daha az nakit bulunduracağı manasına gelen küresel gerilime var.
Yeni akıllı telefon pazarı, 2022’nin üçüncü çeyreği dahil arka arda beş çeyrek küçüldü.
Okumaya devam et...