Piyasa analist firması IDC’nin yayınladığı son rapora bakılırsa, akıllı telefon satışları şimdiye kadarki en büyük düşüşü yaşıyor. tıpkı vakitte Apple’ın iPhone satışlarında da çift haneli düşüşler yaşanıyor. İddialar düşüş trendinin bir süre daha devam edeceğini gösteriyor.
Herkes birebir istikamete ilerliyor
IDC’nin raporuna göre Apple, 2022’nin dördüncü ve son çeyreğinde toplamda 72,3 milyon adet iPhone satışı gerçekleştirmiş. bundan evvelki yılın tıpkı devrinde ise bu sayı 85 milyon düzeyindeydi. ötürüsıyla iPhone satışları yıllık bazda yüzde 14,9 oranında bir düşüş hayatış durumda.
IDC’nin araştırma yöneticisi Nabila Popal bir basın açıklamasında “Tatil devrinde sevkiyatların daha evvel hiç düştüğünü görmemiştik. Lakin, zayıflayan talep ve yüksek stok ölçüsü, satıcıların sevkiyatlarını büyük ölçüde kısmasına niye oldu.” dedi.
IDC’ye bakılırsa 2022 yılında akıllı telefon sevkiyat ölçüsü kıymetli ölçüde azalan tüketici talebi, enflasyon ve ekonomik belirsizlikler niçiniyle 2013’ten bu yana en düşük sevkiyat ölçüsü olan 1.21 milyar üniteye geriledi. Kuvvetli tatil periyoduna karşın Apple’ın son çeyrek pazar hissesi bundan evvelki yıla göre bir puan artarak yüzde 24,1 oldu. Yıl genelinde ise toplam pazar hissesi yüzde 18,8 oldu. Bu bedel Apple’ı ikinci sıraya koyarken listenin zirvesinde ise yüzde 21,6 ile Samsung yer aldı.
Samsung, akıllı telefon pazarının lideri
Bu ortada Samsung demişken, Güney Koreli firma da yılın son döneminde yüzde 15,6’lık bir düşüş yaşadı. En büyük düşüş ise yüzde 26,3 ile Xiaomi’de yaşandı.
2022 yılında akıllı telefon pazar payını en epey kaybeden firma ise yüzde 22,8 ile Vivo oldu. En az kaybenlerin ise Apple ve Samsung olduğunu görürken öteki firmalara nazaran kuvvetli devri epeyce daha başarılı geçtiklerini söyleyebiliriz. Akıllı telefon pazar hisseleri 2022 için çabucak üstte bulunan görseldeki kıymetler ile tamamlandı. Piyasa uzmanları 2023’ün en azından birinci çeyreği için de satış varsayımlarını azaltmış durumda. ötürüsıyla düşüş trendini bir süre daha gözlemleyebiliriz.
Okumaya devam et...
Herkes birebir istikamete ilerliyor
IDC’nin raporuna göre Apple, 2022’nin dördüncü ve son çeyreğinde toplamda 72,3 milyon adet iPhone satışı gerçekleştirmiş. bundan evvelki yılın tıpkı devrinde ise bu sayı 85 milyon düzeyindeydi. ötürüsıyla iPhone satışları yıllık bazda yüzde 14,9 oranında bir düşüş hayatış durumda.
IDC’nin araştırma yöneticisi Nabila Popal bir basın açıklamasında “Tatil devrinde sevkiyatların daha evvel hiç düştüğünü görmemiştik. Lakin, zayıflayan talep ve yüksek stok ölçüsü, satıcıların sevkiyatlarını büyük ölçüde kısmasına niye oldu.” dedi.
IDC’ye bakılırsa 2022 yılında akıllı telefon sevkiyat ölçüsü kıymetli ölçüde azalan tüketici talebi, enflasyon ve ekonomik belirsizlikler niçiniyle 2013’ten bu yana en düşük sevkiyat ölçüsü olan 1.21 milyar üniteye geriledi. Kuvvetli tatil periyoduna karşın Apple’ın son çeyrek pazar hissesi bundan evvelki yıla göre bir puan artarak yüzde 24,1 oldu. Yıl genelinde ise toplam pazar hissesi yüzde 18,8 oldu. Bu bedel Apple’ı ikinci sıraya koyarken listenin zirvesinde ise yüzde 21,6 ile Samsung yer aldı.
Samsung, akıllı telefon pazarının lideri
Bu ortada Samsung demişken, Güney Koreli firma da yılın son döneminde yüzde 15,6’lık bir düşüş yaşadı. En büyük düşüş ise yüzde 26,3 ile Xiaomi’de yaşandı.
2022 yılında akıllı telefon pazar payını en epey kaybeden firma ise yüzde 22,8 ile Vivo oldu. En az kaybenlerin ise Apple ve Samsung olduğunu görürken öteki firmalara nazaran kuvvetli devri epeyce daha başarılı geçtiklerini söyleyebiliriz. Akıllı telefon pazar hisseleri 2022 için çabucak üstte bulunan görseldeki kıymetler ile tamamlandı. Piyasa uzmanları 2023’ün en azından birinci çeyreği için de satış varsayımlarını azaltmış durumda. ötürüsıyla düşüş trendini bir süre daha gözlemleyebiliriz.
Okumaya devam et...