Alternatif sürücüler
Çalışma: 2025 yılına kadar toplu taşıma araçlarında yaklaşık yüzde 15 elektrikli otobüs olacak
Mevcut bağlantıyı kopyala
Federal hükümet, otobüs filolarının dönüştürülmesi için taşımacılık şirketlerine yüz milyonlarca avro destek verdi. Binlerce akülü otobüs şu anda kullanımda. Ancak yükseliş çok yavaş.
Yerel toplu taşıma araçlarındaki elektrikli otobüslerin sayısı 2018 ile 2023 yılları arasında on üç kattan fazla arttı. “Fonlama 2018'de başladığında, Alman toplu taşıma otobüs filosunda yalnızca 200 civarında elektrikli otobüs vardı” diyor kısa versiyonu. Ekonomik İşler Bakanlığı (BMWK) adına danışmanlık firması PWC tarafından elektrikli otobüslerin sonuçları üzerine yapılan çalışma. Federal Hükümet finansmanı.
“Beş yıl sonra, 2023'te 2.640 kişi vardı.” Yalnızca geçen yıl, toplu taşımadaki e-otobüs sayısı bir önceki yıla göre yaklaşık üçte bir oranında yani 780'den fazla araç arttı. Ankete katılan taşımacılık şirketlerinin 2023 sonu itibarıyla planları, 2025 yılı sonuna kadar Almanya'da yaklaşık 7.400 elektrikli otobüsün hizmete girebileceğini gösteriyor. Bu, tüm toplu taşıma otobüs filosunun yaklaşık yüzde 15'i anlamına geliyor.
Filo büyümesinin çoğunluğu akülü otobüslerden oluşuyor
Araştırmanın yazarları, e-otobüsler altında çok çeşitli alternatif tahrik türlerini özetlemektedir: akülü otobüsler, troleybüsler, yakıt hücreli otobüsler ve plug-in hibrit otobüsler. Ancak filo büyümesinin büyük çoğunluğu akülü araçlardan oluşuyor.
Toplamda 65 taşımacılık şirketinin yaklaşık 50 projesi, 2018 ile 2023 yılları arasında federal finansmanla sübvanse edildi. Yaklaşık yarım milyar avro aktı.
2030 yılına kadar filo hedefinin hala yakalanamaması muhtemel
Bununla birlikte, çalışmanın yazarları, federal hükümetin, tüm şehir içi otobüslerin yaklaşık yarısının 2030 yılına kadar emisyonsuz olmasını öngören iklim koruma hedefinin, mevcut finansman çerçevesiyle kaçırılacağını varsayıyor.
Alman Taşımacılık Şirketleri Birliği de bunu benzer şekilde sınıflandırıyor. Her şeyden önce, Federal Anayasa Mahkemesi'nin iklim ve dönüşüm fonu ile ilgili kararından sonra federal hükümetin elektrikli otobüslere yönelik finansman programını durdurmasından şikayetçi.
Genel müdür Martin Schmitz sorulduğunda, “Federal fon kaybı, toplu taşıma otobüslerinin elektrikli tahriklere başarıyla dönüştürülmesini aniden yavaşlatacak” dedi. “Ulaştırma şirketlerinin çoğu, ekonomik baskı nedeniyle artık yeniden daha ucuz dizel otobüsler satın almak zorunda kalıyor. Bu sadece ulaşımda iklim koruma hedeflerine ulaşmak için değil, aynı zamanda Alman ekonomisi için de acı bir durum.”
Bazı eyaletlerde ve belediyelerde filo dönüşümü artık durmuş durumda. Yaz aylarında Hamburger Hochbahn, aslında 2030 yılına kadar tamamen tamamlanması beklenen elektrikli otobüslerin üretime geçmesinin en az birkaç ay erteleneceğini duyurdu. Öte yandan Berlin'de, eyaletteki sıkı bütçe durumu nedeniyle BVG, gelecekte satın almaları devlet bütçesinden verilen hibeler yerine krediler yoluyla ortak finanse etmek zorunda kalacak.
dpa
Çalışma: 2025 yılına kadar toplu taşıma araçlarında yaklaşık yüzde 15 elektrikli otobüs olacak
Mevcut bağlantıyı kopyala
Federal hükümet, otobüs filolarının dönüştürülmesi için taşımacılık şirketlerine yüz milyonlarca avro destek verdi. Binlerce akülü otobüs şu anda kullanımda. Ancak yükseliş çok yavaş.
Yerel toplu taşıma araçlarındaki elektrikli otobüslerin sayısı 2018 ile 2023 yılları arasında on üç kattan fazla arttı. “Fonlama 2018'de başladığında, Alman toplu taşıma otobüs filosunda yalnızca 200 civarında elektrikli otobüs vardı” diyor kısa versiyonu. Ekonomik İşler Bakanlığı (BMWK) adına danışmanlık firması PWC tarafından elektrikli otobüslerin sonuçları üzerine yapılan çalışma. Federal Hükümet finansmanı.
“Beş yıl sonra, 2023'te 2.640 kişi vardı.” Yalnızca geçen yıl, toplu taşımadaki e-otobüs sayısı bir önceki yıla göre yaklaşık üçte bir oranında yani 780'den fazla araç arttı. Ankete katılan taşımacılık şirketlerinin 2023 sonu itibarıyla planları, 2025 yılı sonuna kadar Almanya'da yaklaşık 7.400 elektrikli otobüsün hizmete girebileceğini gösteriyor. Bu, tüm toplu taşıma otobüs filosunun yaklaşık yüzde 15'i anlamına geliyor.
Filo büyümesinin çoğunluğu akülü otobüslerden oluşuyor
Araştırmanın yazarları, e-otobüsler altında çok çeşitli alternatif tahrik türlerini özetlemektedir: akülü otobüsler, troleybüsler, yakıt hücreli otobüsler ve plug-in hibrit otobüsler. Ancak filo büyümesinin büyük çoğunluğu akülü araçlardan oluşuyor.
Toplamda 65 taşımacılık şirketinin yaklaşık 50 projesi, 2018 ile 2023 yılları arasında federal finansmanla sübvanse edildi. Yaklaşık yarım milyar avro aktı.
2030 yılına kadar filo hedefinin hala yakalanamaması muhtemel
Bununla birlikte, çalışmanın yazarları, federal hükümetin, tüm şehir içi otobüslerin yaklaşık yarısının 2030 yılına kadar emisyonsuz olmasını öngören iklim koruma hedefinin, mevcut finansman çerçevesiyle kaçırılacağını varsayıyor.
Alman Taşımacılık Şirketleri Birliği de bunu benzer şekilde sınıflandırıyor. Her şeyden önce, Federal Anayasa Mahkemesi'nin iklim ve dönüşüm fonu ile ilgili kararından sonra federal hükümetin elektrikli otobüslere yönelik finansman programını durdurmasından şikayetçi.
Genel müdür Martin Schmitz sorulduğunda, “Federal fon kaybı, toplu taşıma otobüslerinin elektrikli tahriklere başarıyla dönüştürülmesini aniden yavaşlatacak” dedi. “Ulaştırma şirketlerinin çoğu, ekonomik baskı nedeniyle artık yeniden daha ucuz dizel otobüsler satın almak zorunda kalıyor. Bu sadece ulaşımda iklim koruma hedeflerine ulaşmak için değil, aynı zamanda Alman ekonomisi için de acı bir durum.”
Bazı eyaletlerde ve belediyelerde filo dönüşümü artık durmuş durumda. Yaz aylarında Hamburger Hochbahn, aslında 2030 yılına kadar tamamen tamamlanması beklenen elektrikli otobüslerin üretime geçmesinin en az birkaç ay erteleneceğini duyurdu. Öte yandan Berlin'de, eyaletteki sıkı bütçe durumu nedeniyle BVG, gelecekte satın almaları devlet bütçesinden verilen hibeler yerine krediler yoluyla ortak finanse etmek zorunda kalacak.
dpa