Kullanılmış araba ticaretinde online kanalların kıymeti süratle artıyor. Pandemi tesiriyle daha da sürat kazanan uzaktan alım-satım pazarındaki büyüme suratı, girişimcilerin de dikkatini çekiyor. Yakın vakitte değerli yatırımları ülkemize çeken online ikinci el ticaretinin cazibesi teknoloji yatırımlarının da artmasına vesile oluyor. Bunlardan biri de Doğan Trend Otomotiv ile bir arada ülkemize giriş yapan Autofox yapay zekâ takviyeli araç görseli optimizasyon tahlili oldu. Otomotiv ve mobilite alanında önde gelen markaları, perakende hizmetleriyle yatırımlarına sürat veren Doğan Trend Otomotiv; bu yeni iş birliği ile otomotiv kesimindeki dijital dönüşüme de tahlil sunmayı hedefliyor. Autofox uygulaması ile ilgili ayrıntılı bilgiye www.autofox.ai adresinden ulaşılabiliyor.
Türkiye’de dijital irtibat kanallarında satışa sunulan araç sayısı son 5 yılda her yıl %100 ve üzerinde büyüyerek arttı ve 6 milyonun üzerine çıktı. Tüm dallarda olduğu üzere otomotiv kesiminde de kullanıcıların, dijital dönüşüm sebebiyle süratli ve kapsamlı bilgiye online satış kanallarından erişme olan talepleri bu artışın ana sebebi olarak göze çarpıyor. Bu talep birlikteinde profesyonel araç fotoğraf çekimlerini fazlaca daha kıymetli bir hale getirdi. Araç satışı yapan işletmeler, yetkili satıcılar, filo kiralama şirketleri dahil olmak üzere otomotiv bölümündeki tüm ilgili segmentler için, dijital irtibat kanallarında kullanılan araç stüdyo çekimleri maliyet ve vakit kaybına ek olarak daha fazla işgücüne niçiniyet verirken; Autofox uygulaması, sıradan bir akıllı telefon kamerası ile aracı bulunduğu pozisyonda çekerek, sahip olduğu yapay zekâ altyapısı yardımıyla fotoğrafı istenilen fon ve kurum kimliğinde optimize ederek saniyeler içerisinde stüdyo kalitesindeki görsellere dönüştürüyor.
Mevzu ile ilgili değerlendirmede bulunan Doğan Trend Otomotiv İş Geliştirme Yöneticisi Cem Aşık, “Autofox ile sadece akıllı telefon kullanarak, özel bir donanım gerekmeksizin stüdyo kalitesinde kurumsal firma logolarıyla optimize edilmiş araç fotoğraflamak mümkün. Ticari kullanıcılar düşünülerek geliştirilmiş orta yüzüyle tüm süreçler kullanıcının kendisi tarafınca çarçabuk gerçekleştirilebiliyor. Oto galerileri, ticari aracı ve otomotiv firmalarının ilgisini çekeceğini düşündüğümüz Autofox, üyelik tarzı ile çalışıyor. Kullanıcı eğitimi ve şifre tanımlamasının akabinde çarçabuk kullanılabilen sistem için üyelik taleplerini toplamaya başladık. Birinci izlenimler ve test sürecimiz çok olumlu geçiyor” açıklamalarında bulundu.
Doğan Trend Otomotiv Grubu’nun CEO’su Kağan Dağtekin ise, “Otomotiv bölümü her istikametten dönüşüm ve değişim ortasında. Tüm bölüm oyuncuları üzere biz de bu dönüşüme ahenk sağlamak için çalışıyor, yenilikleri takip ediyoruz. Şirketimiz ortasında adeta bir yatırım ofisi üzere çalışan iş geliştirme ünitemiz hem trendleri takip ediyor tıpkı vakitte ülkemizden ve yurtharicinden yeni teşebbüsleri daima inceliyor. Merkezi Almanya’da bulunan Autofox ile kendi süreçlerimizi desteklemek üzere tahlil ararken tanıştık. Yapay takviye tahliliyle ilgimizi çekti ve yalnızca kendimiz için tahlil ararken dalın de ilgisini çekeceğini düşünerek Türkiye’deki iş ortağı olduk. Doğan Trend Otomotiv olarak; otomotivin mobiliteye evrildiği bu vakitte teknoloji ve elektrikli dönüşümünün merkezinde olmaya çaba ediyoruz” dedi.
Hibya Haber Ajansı
Türkiye’de dijital irtibat kanallarında satışa sunulan araç sayısı son 5 yılda her yıl %100 ve üzerinde büyüyerek arttı ve 6 milyonun üzerine çıktı. Tüm dallarda olduğu üzere otomotiv kesiminde de kullanıcıların, dijital dönüşüm sebebiyle süratli ve kapsamlı bilgiye online satış kanallarından erişme olan talepleri bu artışın ana sebebi olarak göze çarpıyor. Bu talep birlikteinde profesyonel araç fotoğraf çekimlerini fazlaca daha kıymetli bir hale getirdi. Araç satışı yapan işletmeler, yetkili satıcılar, filo kiralama şirketleri dahil olmak üzere otomotiv bölümündeki tüm ilgili segmentler için, dijital irtibat kanallarında kullanılan araç stüdyo çekimleri maliyet ve vakit kaybına ek olarak daha fazla işgücüne niçiniyet verirken; Autofox uygulaması, sıradan bir akıllı telefon kamerası ile aracı bulunduğu pozisyonda çekerek, sahip olduğu yapay zekâ altyapısı yardımıyla fotoğrafı istenilen fon ve kurum kimliğinde optimize ederek saniyeler içerisinde stüdyo kalitesindeki görsellere dönüştürüyor.
Mevzu ile ilgili değerlendirmede bulunan Doğan Trend Otomotiv İş Geliştirme Yöneticisi Cem Aşık, “Autofox ile sadece akıllı telefon kullanarak, özel bir donanım gerekmeksizin stüdyo kalitesinde kurumsal firma logolarıyla optimize edilmiş araç fotoğraflamak mümkün. Ticari kullanıcılar düşünülerek geliştirilmiş orta yüzüyle tüm süreçler kullanıcının kendisi tarafınca çarçabuk gerçekleştirilebiliyor. Oto galerileri, ticari aracı ve otomotiv firmalarının ilgisini çekeceğini düşündüğümüz Autofox, üyelik tarzı ile çalışıyor. Kullanıcı eğitimi ve şifre tanımlamasının akabinde çarçabuk kullanılabilen sistem için üyelik taleplerini toplamaya başladık. Birinci izlenimler ve test sürecimiz çok olumlu geçiyor” açıklamalarında bulundu.
Doğan Trend Otomotiv Grubu’nun CEO’su Kağan Dağtekin ise, “Otomotiv bölümü her istikametten dönüşüm ve değişim ortasında. Tüm bölüm oyuncuları üzere biz de bu dönüşüme ahenk sağlamak için çalışıyor, yenilikleri takip ediyoruz. Şirketimiz ortasında adeta bir yatırım ofisi üzere çalışan iş geliştirme ünitemiz hem trendleri takip ediyor tıpkı vakitte ülkemizden ve yurtharicinden yeni teşebbüsleri daima inceliyor. Merkezi Almanya’da bulunan Autofox ile kendi süreçlerimizi desteklemek üzere tahlil ararken tanıştık. Yapay takviye tahliliyle ilgimizi çekti ve yalnızca kendimiz için tahlil ararken dalın de ilgisini çekeceğini düşünerek Türkiye’deki iş ortağı olduk. Doğan Trend Otomotiv olarak; otomotivin mobiliteye evrildiği bu vakitte teknoloji ve elektrikli dönüşümünün merkezinde olmaya çaba ediyoruz” dedi.
Hibya Haber Ajansı