Audi arabaları sanal gerçeklik platformuna dönüşüyor

Yasmin

New member
Audi, holoride özelliğinin sanal gerçeklik cümbüşünü seri üretime dahil eden dünyanın birinci araba üreticisi oluyor. Art koltuk yolcuları sanal gerçeklik gözlüklerini (VR gözlükleri) takarak oyunlar, sinemalar ve etkileşimli içerik üzere çeşitli medya formatlarıyla vakit geçirebilecek.



Asıl dikkat cazip olan ise; sanal içeriğin, arabanın sürüş hareketlerine gerçek vakitli olarak ahenk sağlıyor olması.



Yeni teknoloji, Amerika Birleşik Devletleri’ndeki South by Southwest® (SXSW) şenliğinde tanıtılacak. Ziyaretçiler, hareket halindeki bir araçta holoride özelliğini deneyimleyebilecek



Yolcular, gelecekte A noktasından B noktasına giderken geçen süreyi, heyecan verici bir oyun tecrübesiyle değerlendirebilecek. Audi’nin art koltuğundaki yolcular, VR gözlükleriyle sinemaları, görüntü oyunlarını ve interaktif içerikleri hayli daha gerçekçi bir biçimde deneyimleyebilecek. Araba seyahati, hayli modlu bir oyun aktifliğine dönüşecek.


Teknoloji, Austin-Teksas’taki South by Southwest® (SXSW) müzik, sinema ve teknoloji şenliğinde tanıtılacak ve ziyaretçiler büsbütün elektrikli Audi araçlarının art koltuklarında sürüş yapabilecek. holoride ile South by Southwest içinde yakın bir bağ bulunuyor. 2021 yılında düzenlenen aktiflikte holoride, hem “Eğlence, Oyun ve İçerik” kategorisinde itibarlı 2021 SXSW Pitch mükafatına, tıpkı vakitte “Best in Show” mükafatına layık görülmüştü.



holoride sürükleyici tecrübeler yaratıyor
holoride özelliğinin kapsamında, sanal içeriği gerçek vakitli olarak arabanın sürüş hareketlerine uyarlayan bir teknoloji bulunuyor. Örneğin araba sağa dönüyorsa hayal dünyasındaki uzay gemisi de sağa yanlışsız uçuyor. Araba hızlandığında, uzay gemisi de hızlanıyor. Yenilikçi VR yahut XR (genişletilmiş gerçeklik) teknolojisinin geliştirme süreci Audi ile başladı ve teknoloji-eğlence startup şirketi holoride tarafınca farklı üreticiler için geliştiriliyor ve ticarileştiriliyor.



Münih merkezli teşebbüs bu yaklaşımla “Elastik İçerik” ismini verdikleri büsbütün yeni bir medya çeşidi yarattı. Bu içerik, sürüş hareketlerine, seyahat müddetine ve sürüş rotasına ahenk sağlıyor. Ortaya daha evvel deneyimlenmemiş son derece kaliteli ve sürükleyici bir tecrübe çıkıyor.



holoride –hareketli bir geçmiş
holoride birinci kere Las Vegas’taki CES 2019’da (Tüketici Elektroniği Fuarı) tanıtıldı. Disney Games ve Interactive Experiences işbirliği ile holoride, Marvel dünyasından arabalar için bir VR oyun tecrübesi uyguladı. holoride, 2021 yazında California üzerinden Los Angeles’tan San Francisco’ya yapılan bir roadshow sırasında, başka etkinliklere ve şovlara ek olarak, süratle gelişen teknolojinin imkanlarını öteki potansiyel ortaklara göstermek maksadıyla öbür yapım ve oyun stüdyolarını da ziyaret etti. Münih’teki IAA 2021 ziyaretçileri, konsepte uygun “İlerleme hakkında konuşalım” sloganı kapsamında holoride ile birinci demo sürüşleri yapma fırsatını yakaladı. Bunun haricinde Salzburg Şenliği iştirakçileri bir Audi e-tron’un art koltuğunda holoride özelliğinin keyfini çıkarma ve genç bir Mozart’ı ararken Salzburg kentinin müzikal çağlarında bir vakit seyahati deneyimleme fırsatı buldular.



Otonom Sürüş Yeni Yollar Açıyor
Gelecekte, arabayla ulaşımın ileri düzeyde otomasyonu, yalnızca sürüş sırasında yeni cümbüş biçimlerini mümkün kılmakla kalmayacak, beraberinde yolda öğrenme ve çalışma için fırsatlar yaratacak. Şoförler gelecekte araba kullanmaya odaklanmak zorunda kalmadıklarında; çalışma, okuma, sinema izleme yahut oyun oynama üzere farklı şeylerle ilgilenebilecek. holoride ile sanal dünyada hareketle senkronize seyahat, bununla birlikte, kitap okuyan yahut tablet üzere elektronik aygıtlarda görsel-işitsel medya ile vakit geçiren yolcuların çoğunlukla yaşadığı araç tutması olgusunu da azaltıyor.



İç yer kullanıcılar şahsi bir hür vakit alanı olacak ve dizayncılar için yeni tasarım merkezi olacak. Sonuçta olarak tasarım süreci: yeni bir modelde kim oturacak ve beşerler orada ne yapmak isteyecek, sorusuyla başlıyor.



Dizayncılar gelecekte arabaları dışarıdan içeriye değil, içeriden dışarıya tasarlayacaklar ve bu niçinle müşteriler dizaynın odağında olacaklar.

Hibya Haber Ajansı