Bankacılık, finans, sigorta, telekomünikasyon kesimleri başta olmak üzere tüketiciler artık fiziki şubelere gitmeden, hizmet alacakları kurumlara uzaktan ve dijital yollarla müşteri olmayı ve süreçlerini de bu halde tamamlamayı tercih ediyor. Uzaktan Kimlik Doğrulama (KYC) pazarı bu doğrultuda dünyada olduğu üzere ülkemizde de büyüyor. KYC odağında sağlıklı bilgilere ulaşılabilen bankacılık alanında Türkiye Bankalar Birliği tarafınca yayınlanan rapora bakıldığında; Ocak 2022’de Türkiye’de bankalara uzaktan müracaat sayısı 389 bin olurken, Şubat 2022 itibariyle uzaktan müracaat sayısı yüzde 17 oranında artarak 455 bine ulaştığı görülüyor.
Goode Intelligence tarafınca yayınlanan “Identity Verification (IDV) Market & Technology Analysis & Forecasts 2021-2026” raporuna bakılırsa uzaktan kimlik doğrulama pazarının 2026 yılına kadar 17 milyar doları aşarak yüzde 22 oranında büyümesi bekleniyor. Rapor ayrıyeten, 2021 yılında 1,1 milyar olan uzaktan kimlik doğrulama süreçlerinin sayısının 2026’da 3 katına çıkarak 3,8 milyara yükseleceğini işaret ediyor.
eKYC teknolojisinin geleceğine dair değerli çıktılar barındıran rapor, süratle gelişen dijitalleşme süreci ve pandemi daha sonrasında artış gösteren tüketici beklentilerinin bu teknolojileri bankacılık, finans, sigorta, telekomünikasyon, otomotiv, e-ticaret, oyun üzere şimdi her dal için vazgeçilmez bir standart haline getirdiğini gösteriyor. Uzmanlar, bu teknolojilerin hayata süratle adapte olmalarını yepisyeni iş modellerinin bir muhtaçlık olarak ortaya çıkmasına bağlıyor ve ötürüsıyla beklentilerin ve pazarın pahasının ilerleyen süreçlerde de artış göstereceği ön görüyor.
Şubat 2022’de bankalara uzaktan müracaat sayısı 455 bine yükseldi
Türkiye Bankalar Birliği tarafınca yayınlanan “Uzaktan ve Öteki Kanallardan Müşteri Edinimi” raporuna bakıldığında, Ocak 2022’de Türkiye’de bankalara uzaktan müracaat sayısı 389 bin ve müşteri temsilcisi ile sonuçlandırılan uzaktan müşteri edinimi sayısı 114 bin şahıstan oluşuyor. Şubat 2022 itibariyle uzaktan müracaat sayısı yüzde 17 artarak 455 bine ve müşteri temsilcisiyle sonuçlandırılan uzaktan müşteri edinimi süreç sayısı ise 136 bine ulaşıyor.
eKYC teknolojileri hayatın akışı içerisine entegre oldu ve kullanım artıyor
eKYC konusunda Avrupa’da sağladığı başarıyı Türkiye’ye taşıyan başkan KYC teknolojileri şirketi Identify’ın Türkiye Genel Müdürü Ali Haydar Ünsal yaptığı açıklamada “eKYC teknolojileri gelinen son noktada artık geri dönülemez biçimde ömrün akışı içerisine entegre oldu ve kullanım alanı daima olarak gelişmeye devam ediyor. Artık sıra bu teknolojilerin kullanım alanlarının nasıl daha hayli artırılabileceği, hangi kesimlere entegre edilebileceği üzere daha vizyoner yaklaşımları tartışmaya geldi. Identify grubu olarak hayli sayıda bölümde KYC entegrasyonu üzerine çalışıyoruz. KYC alanında bilhassa TBB tarafınca açıklanan bilgiler Türk halkının dijital olarak uzaktan müşteri olmak odağındaki motivasyonunu net halde gösteriyor. Evvelce şirketler müşterilerini bir alana yönlendirmek için teknoloji geliştirirken, günümüzde dünya koşulları ve dijitalleşme rüzgarıyla kolaylığı fark eden tüketiciler şirketlerle ortak bakış açısıyla müşteri tecrübesi seyahatini şekillendiriyor. İşte bu noktada alanında önder teknolojiler sunan bir şirket olarak, KYC tahlillerine muhtaçlık duyan kurumların iş süreçlerini daha da kolaylaştırarak daha keyifli ve meselesiz müşteri tecrübesi oluşturulmasına yardımcı oluyoruz. Örneğin, Almanya’da şu anda 2 buçuk dakika ortasında bir müşteri kimliğini uzaktan doğrulayabiliyor ve yüzde 85’e varan bir dönüşüm oranı elde edebiliyoruz. Almanya genelinde dönüşüm oranı yüzde 60 civarındayken Identify olarak bizim muvaffakiyet oranımız yüzde 85’lerde. Başarımızın sırrı ise, bu alandaki deneyimimizden ve teknolojik yetkinliğimizden geliyor.”
Hibya Haber Ajansı
Goode Intelligence tarafınca yayınlanan “Identity Verification (IDV) Market & Technology Analysis & Forecasts 2021-2026” raporuna bakılırsa uzaktan kimlik doğrulama pazarının 2026 yılına kadar 17 milyar doları aşarak yüzde 22 oranında büyümesi bekleniyor. Rapor ayrıyeten, 2021 yılında 1,1 milyar olan uzaktan kimlik doğrulama süreçlerinin sayısının 2026’da 3 katına çıkarak 3,8 milyara yükseleceğini işaret ediyor.
eKYC teknolojisinin geleceğine dair değerli çıktılar barındıran rapor, süratle gelişen dijitalleşme süreci ve pandemi daha sonrasında artış gösteren tüketici beklentilerinin bu teknolojileri bankacılık, finans, sigorta, telekomünikasyon, otomotiv, e-ticaret, oyun üzere şimdi her dal için vazgeçilmez bir standart haline getirdiğini gösteriyor. Uzmanlar, bu teknolojilerin hayata süratle adapte olmalarını yepisyeni iş modellerinin bir muhtaçlık olarak ortaya çıkmasına bağlıyor ve ötürüsıyla beklentilerin ve pazarın pahasının ilerleyen süreçlerde de artış göstereceği ön görüyor.
Şubat 2022’de bankalara uzaktan müracaat sayısı 455 bine yükseldi
Türkiye Bankalar Birliği tarafınca yayınlanan “Uzaktan ve Öteki Kanallardan Müşteri Edinimi” raporuna bakıldığında, Ocak 2022’de Türkiye’de bankalara uzaktan müracaat sayısı 389 bin ve müşteri temsilcisi ile sonuçlandırılan uzaktan müşteri edinimi sayısı 114 bin şahıstan oluşuyor. Şubat 2022 itibariyle uzaktan müracaat sayısı yüzde 17 artarak 455 bine ve müşteri temsilcisiyle sonuçlandırılan uzaktan müşteri edinimi süreç sayısı ise 136 bine ulaşıyor.
eKYC teknolojileri hayatın akışı içerisine entegre oldu ve kullanım artıyor
eKYC konusunda Avrupa’da sağladığı başarıyı Türkiye’ye taşıyan başkan KYC teknolojileri şirketi Identify’ın Türkiye Genel Müdürü Ali Haydar Ünsal yaptığı açıklamada “eKYC teknolojileri gelinen son noktada artık geri dönülemez biçimde ömrün akışı içerisine entegre oldu ve kullanım alanı daima olarak gelişmeye devam ediyor. Artık sıra bu teknolojilerin kullanım alanlarının nasıl daha hayli artırılabileceği, hangi kesimlere entegre edilebileceği üzere daha vizyoner yaklaşımları tartışmaya geldi. Identify grubu olarak hayli sayıda bölümde KYC entegrasyonu üzerine çalışıyoruz. KYC alanında bilhassa TBB tarafınca açıklanan bilgiler Türk halkının dijital olarak uzaktan müşteri olmak odağındaki motivasyonunu net halde gösteriyor. Evvelce şirketler müşterilerini bir alana yönlendirmek için teknoloji geliştirirken, günümüzde dünya koşulları ve dijitalleşme rüzgarıyla kolaylığı fark eden tüketiciler şirketlerle ortak bakış açısıyla müşteri tecrübesi seyahatini şekillendiriyor. İşte bu noktada alanında önder teknolojiler sunan bir şirket olarak, KYC tahlillerine muhtaçlık duyan kurumların iş süreçlerini daha da kolaylaştırarak daha keyifli ve meselesiz müşteri tecrübesi oluşturulmasına yardımcı oluyoruz. Örneğin, Almanya’da şu anda 2 buçuk dakika ortasında bir müşteri kimliğini uzaktan doğrulayabiliyor ve yüzde 85’e varan bir dönüşüm oranı elde edebiliyoruz. Almanya genelinde dönüşüm oranı yüzde 60 civarındayken Identify olarak bizim muvaffakiyet oranımız yüzde 85’lerde. Başarımızın sırrı ise, bu alandaki deneyimimizden ve teknolojik yetkinliğimizden geliyor.”
Hibya Haber Ajansı