Bisiklet güvenli mi? Birçok durumda cevap hayırdır. – Sağlık Gazetesi

Yasmin

New member
merak ediyor uzmanlar tarafından yanıtlanan bir dizi rastgele sorudur. Bu girişte, Sağlık Chan Okulu’nda araştırmacı olarak bisiklet ortamları ve sürücü güvenliği üzerine çalışan Anne Lusk, bisikletçilerin karşılaştığı riskleri ve bunları nasıl azaltabileceğimizi açıklıyor.


Genel olarak bisiklete binmekten bahsediyorsak, ki bu tüm popülasyonlar için geçerlidir – uygun/zinde olmayan erkekler ve kadınlar, çocuklar, yaşlılar ve bisikletli çocukları olan ebeveynler – o zaman hayır, bisiklet sürmek güvenli değildir.

Bisikletçiler, hava kirliliğine maruz kalma, hızlı geçen habersiz e-bisiklet sürücüleri ve araba kapılarının oluşturduğu risklerle karşı karşıyadır. Ancak en büyük güvenlik riski kirlilik, daha hızlı bir bisiklet ve hatta o araba kapısı değildir. Hareket eden araçlardır.

Meslektaşlarımla birlikte üzerinde çalıştığım 2015 tarihli bir çalışma, polis raporlarındaki yetersiz kayıtlar nedeniyle ABD’de araç/bisiklet kazası riskinin kamuoyuna açıklanandan daha fazla olduğunu öne sürdü.

Bisiklete binme, alzheimer hastalığı riskinin azalması da dahil olmak üzere çeşitli sağlık ve çevresel faydalar sunsa bile risk mevcuttur. Bisiklet aynı zamanda obezite, kanser, erken ölüm ve kardiyovasküler hastalık riskini azaltırken, kirliliğin azaltılması yoluyla iklim değişikliğini de ele alıyor.

Bisiklet altyapısını geliştirirsek dünyamızı daha güvenli hale getirebiliriz. Onlarca yıldır, şehirler büyüdükçe ve arabalar daha hızlı hale geldikçe, mühendisler ve şehir planlamacıları, kısmen cinsiyet farklılıkları nedeniyle, güvenli bisiklet ağları oluşturmak için gerekli adımları atamadı.

1970’lerin ortalarında yazılan ilk bisiklet altyapısı tasarımlarıyla başlayan erkek mühendisler, daha sonra John Forester tarafından 1976 tarihli “Etkili Bisiklete binme” kitabında açıklanan ilkelere göre çalıştılar – yani bisikletçiler en iyi şekilde hareket ettiklerinde ve araç sürücüsü gibi davranıldıklarında başarılı olurlar – başarısız oldular kadın bisikletçilerin trafikten ayrılma isteklerini dikkate almak. Bunun yerine kadınlar, bisikletlerini arabalar arasında nasıl kullanacaklarını öğrenmek için sertifikalı Amerikan Bisikletçiler Birliği tarafından verilen derslere kaydolacaklardı.

Fizyolojik olarak, kadınların bacak kuvveti daha azdır ve yiyecek veya çanta taşımak için sepetleri veya rafları olan daha ağır bisikletlere binme eğilimindedir. 2010 yılında yapılan bir araştırma, kadınların özellikle yokuş yukarı sürerken bir kavşakta bisiklete binme sürelerinin daha uzun sürdüğünü ortaya çıkardı. 2016 yılında yayınlanan araştırma, kadınların erkeklerden saatte 2 ila 3 kilometre daha yavaş bisiklet sürdükleri ve bisiklet sürerken aynı hızı koruma eğiliminde oldukları sonucuna varmıştır. Bu, kadın bisikletçileri veya daha yavaş sürücüleri, hepsi aynı trafik sinyallerine tepki verdiği ve aynı yolu paylaştığı için arabalarla çarpışma riskine sokar.

Bir çalışmada, erkek bisikletçilerin trafiğin önüne geçmek için ışık hala kırmızıyken bir kavşakta düz ilerledikleri gösterildi. Kadın bisikletçiler ışığın yeşile dönmesini bekledi. Aynı yeşilde ilerleyen kamyon şoförleri, yasalara uyan ve dikkatli kadın bisikletçileri öldürdü.

Sürücü için, bir bisikletçiye çarpması veya hatta onu öldürmesi genellikle kendi suçu değildir çünkü sürücünün bisikletçiyi görmemiş veya görememiş olma ihtimali yüksektir. Son yirmi yılda, motorlu araç tasarımı, araçta bulunanların güvenliğini artırırken, bisikletçinin görünürlüğünü azalttı. Araçta bulunanları çarpışmalardan korumak için, otomobilin artık camlar arasında geniş sütunları, daha yüksek bir yan kemer çizgisi gövdesi, daha büyük koltuk başlıkları ve daha küçük arka camları var ve bu da sürücünün bisikletlileri görmesini daha da zorlaştırıyor.

Bu sorunların çözümü, mühendislerin 1974 yönergelerinde ve sonraki yönergelerde cesaretini kırdığı korumalı bisiklet yolları veya bisiklet yollarıdır. Yolla aynı seviyede veya kaldırımla aynı seviyede olan korumalı şeritlerin, her seviyeden bisikletçi için riskleri büyük ölçüde azalttığı gösterilmiştir.

— Sağlık Personel Yazarı Anna Lamb’a söylendiği gibi


Günlük Gazete


En son Sağlık haberlerini almak için günlük e-postalara kaydolun.