Concorde'dan bu yana ses bariyerini aşan ilk sivil uçak

Neil

New member
Süper el ilanı
Concorde'dan bu yana ses bariyerini aşan ilk sivil uçak






Mevcut bağlantıyı kopyala







Havacılık şirketi Dawn Aerospace bir başarı bildirdi: Roketle çalışan Mk-II Aurora uçağı ilk kez sesten daha hızlı uçtu.


26 Kasım 2003'te sivil havacılıkta bir dönem sona erdi. O sırada efsanevi Concorde son kez Londra Heathrow'dan Filton'daki üretim tesisine uçtu. İnişin ardından sivil amaçlı süpersonik uçuş konusu şimdilik rafa kaldırıldı. Ancak şimdi askeri operasyonların dışında büyülü hızı yeniden mümkün kılmaya yönelik somut yaklaşımlar var.





Rekoru küçük uçak aldı



Yeni Zelandalı Dawn Aerospace şirketinin duyurusu bu nedenle küçük bir sansasyon. Start-up yakın zamanda büyük bir başarıyı kutladı. Mk-II Aurora roketle çalışan uçak, Mach 1.1 hızına ve 82.500 feet (yaklaşık 25 kilometre) yüksekliğe ulaşmayı başardı. Hedef Mach 1,05 ve 75.000 feet (yaklaşık 23 kilometre) idi.





Karşılaştırma için: Sivil uçaklar genellikle 30.000 fit (yaklaşık 9 kilometre) ile 40.000 fit (yaklaşık 12 kilometre) arasındaki ortalama yükseklikte uçar. Dawn Aerospace'e göre Concorde'un üretimden kaldırılmasından bu yana ilk kez bir sivil uçak süpersonik olarak uçtu.





Şirketin ayrıca bir dünya rekoru da var: Makine sadece 118,6 saniyede 66.000 feet (yaklaşık 20 kilometre) yüksekliğe ulaştı. Bunu yaparak, 1970'lerde 4,2 saniye daha uzun süren modifiye F-15 “Streak Eagle”ın kırdığı çok eski bir rekoru geride bırakarak bugüne kadar rekoru elinde tuttu. Küçük fark: Dawn Mk-II Aurora uzaktan kontrol ediliyordu, F-15 ise insan taşıyordu.



Yüklerin uzaya taşınması



Dawn Aerospace, uzayın sınırında Mach 3,5 civarında hızlara ulaşmayı hedefliyor. Yüksekliğe göre bu muhtemelen deniz seviyesinden 330.000 fit (100,58 kilometre) yüksekte olan Kármán hattı anlamına gelir.




7 Kasım 2024, 15:56


Sivil süper jet

Yunxing, Concorde'dan iki kat daha hızlı olan 5000 km/saat hıza ulaşıyor





Şirket, “Bu yetenekler onu mikro yerçekimi araştırması, atmosferik araştırma, Dünya gözlemi ve yüksek hızlı uçuş testi gibi uygulamalar için ideal kılıyor” dedi. Önümüzdeki aylarda yükleri de uzaya taşımak istiyorlar. Günde iki uçuş planlanıyor.



Küçük sönümleyici: Mevcut haliyle (makine yalnızca 4,8 metre uzunluğundadır) Mk-II Aurora hiçbir şekilde yolcu taşımaya uygun değildir. Ancak genç şirketin, belki bir gün teknolojiyi daha büyük projeler için kullanabilecek kadar deneyim ve başarı kazanacağı yönündeki umut sürüyor.