Lastik kesiminde döngüsel ekonomiyi teşvik eden Continental, 22 Nisan Dünya Günü’nü Alman mühendisliği ile geliştirdiği sürdürülebilir ve yenilikçi teknolojileri ile kutluyor. Conti GreenConcept vizyonuyla geliştirdiği lastiklerde yüzde 35 oranında yenilenebilir ham unsurlar kullanan Continental, bu yıl geri dönüştürülmüş pet şişelerle ürettiği lastiklerle de yollarda olacak. Doğanın en büyük kirleticilerinden olan pet şişeleri ham unsura çeviren bu yenilikçi tahlil, standart bir grup (4 adet lastik) için 60’tan fazla pet şişenin dönüştürülmesi manasına geliyor.
Premium lastik üreticisi ve teknoloji şirketi Continental sürdürülebilirlik manasında argümanlı maksatlar koyuyor. Dünya Günü yılda bir sefer kutlanırken her gün sürdürülebilir, etraf dostu teknolojiler geliştirmeye odaklanan şirket, 2030 yılına kadar lastik dalında en yenilikçi üretici olmayı hedefliyor. 2050 yılına kadar tüm lastiklerinde kademeli olarak yüzde 100 sürdürülebilir materyaller kullanmayı taahhüt eden Continental, 2022 prestijiyle lastik üretiminde ham husus olarak geri dönüştürülmüş pet şişe (PET) kullanmaya başladı. Geri dönüştürülmüş polyester iplikleri kullanarak eser bazında döngüsel iktisada geçiş için kıymetli bir adım daha atan şirket, Conti GreenConcept ile de lastiklerinde yenilenebilir ve etraf dostu gereç kullanmasını artırıyor.
Lastikler geri dönüştürülmüş PET şişe ile üretilecek
Yüksek yükler ve sıcaklıklarda bile biçimini koruyarak tüm süratlerde güvenliği sağlayan konvansiyonel PET’ler, araba lastiği üretiminde uzun vakittir kullanılıyor. Geri dönüştürülmüş PET kullanması, lastik üretim sürecinde kıymetli kaynakları da koruyor. Günümüzde standart bir binek lastikte yaklaşık 400 gram polyester iplik bulunuyor. Bu, bir araç lastiği setinde gelecekte 60’ın üzerinde geri dönüştürülmüş PET şişenin kullanılabileceği manasına geliyor.
Lastik üretiminde bitki bazlı alternatifler çoğalıyor
Conti GreenConcept kapsamında lastiklerde yüzde 35 oranında yenilenebilir ham unsur kullanılıyor Kullanılan organik materyaller içinde karahindibadan elde edilen doğal kauçuk, pirinç kabuğu küllerinden silikat ve petrol bazlı bileşenlerin ölçüsünü değerli ölçüde azaltan çeşitli bitkisel yağlar ve reçineler yer alıyor. Ayrıyeten Conti GreenConcept, yüzde 17 oranında da geri dönüştürülmüş materyal içeriyor.
Etraf üzerinde ölçülebilir olumlu tesire sahip olan Conti GreenConcept değerli ölçüde daha düşük yuvarlanma direnci sağlıyor. Continental’in tahlillerine nazaran, yuvarlama direnci bu alanda en uygunu olan AB lastik etiketine nazaran A sınıfı yuvarlanma direncine sahip bir lastiğinkinden yaklaşık yüzde 25 daha düşük olduğu kanıtlandı. Daha düşük yuvarlanma direnci, aracın daha az yakıt tüketmesini sağlayarak güç tasarrufu sağlıyor.
Hibya Haber Ajansı
Premium lastik üreticisi ve teknoloji şirketi Continental sürdürülebilirlik manasında argümanlı maksatlar koyuyor. Dünya Günü yılda bir sefer kutlanırken her gün sürdürülebilir, etraf dostu teknolojiler geliştirmeye odaklanan şirket, 2030 yılına kadar lastik dalında en yenilikçi üretici olmayı hedefliyor. 2050 yılına kadar tüm lastiklerinde kademeli olarak yüzde 100 sürdürülebilir materyaller kullanmayı taahhüt eden Continental, 2022 prestijiyle lastik üretiminde ham husus olarak geri dönüştürülmüş pet şişe (PET) kullanmaya başladı. Geri dönüştürülmüş polyester iplikleri kullanarak eser bazında döngüsel iktisada geçiş için kıymetli bir adım daha atan şirket, Conti GreenConcept ile de lastiklerinde yenilenebilir ve etraf dostu gereç kullanmasını artırıyor.
Lastikler geri dönüştürülmüş PET şişe ile üretilecek
Yüksek yükler ve sıcaklıklarda bile biçimini koruyarak tüm süratlerde güvenliği sağlayan konvansiyonel PET’ler, araba lastiği üretiminde uzun vakittir kullanılıyor. Geri dönüştürülmüş PET kullanması, lastik üretim sürecinde kıymetli kaynakları da koruyor. Günümüzde standart bir binek lastikte yaklaşık 400 gram polyester iplik bulunuyor. Bu, bir araç lastiği setinde gelecekte 60’ın üzerinde geri dönüştürülmüş PET şişenin kullanılabileceği manasına geliyor.
Lastik üretiminde bitki bazlı alternatifler çoğalıyor
Conti GreenConcept kapsamında lastiklerde yüzde 35 oranında yenilenebilir ham unsur kullanılıyor Kullanılan organik materyaller içinde karahindibadan elde edilen doğal kauçuk, pirinç kabuğu küllerinden silikat ve petrol bazlı bileşenlerin ölçüsünü değerli ölçüde azaltan çeşitli bitkisel yağlar ve reçineler yer alıyor. Ayrıyeten Conti GreenConcept, yüzde 17 oranında da geri dönüştürülmüş materyal içeriyor.
Etraf üzerinde ölçülebilir olumlu tesire sahip olan Conti GreenConcept değerli ölçüde daha düşük yuvarlanma direnci sağlıyor. Continental’in tahlillerine nazaran, yuvarlama direnci bu alanda en uygunu olan AB lastik etiketine nazaran A sınıfı yuvarlanma direncine sahip bir lastiğinkinden yaklaşık yüzde 25 daha düşük olduğu kanıtlandı. Daha düşük yuvarlanma direnci, aracın daha az yakıt tüketmesini sağlayarak güç tasarrufu sağlıyor.
Hibya Haber Ajansı