Denizde patlama
Neden birçok kruvaziyer misafiri çevre için iyi olabilir?
Makale Dinle
Mevcut bağlantıyı kopyalayın
Anma listesine ekle
Bahar seyir zamanı: Yeni büyük gemiler her hafta yelken açıyor ve hatta Gen Z'de coşkuyla karşılaşıyor. Ayrıca kirli sapan temizleyici.
Bir yolcu gemisi nadiren yalnız gelir ve nadiren kendini çok verir. İki amiral gemisinin böcekleri üzerindeki şampanya şişeleri 9 Nisan'da iki kez parçalanıyor. Robbie Williams, iki “mein gemisi” varlığında “Mein Schiff Relax” i vaftiz etmek için İspanyolca Málaga'da şarkı söylüyor. Okyanusun diğer tarafında, Miami'de Hollywood yıldızları Drew Barrymore ve Orlando Bloom sembolik olarak yeni “MSC World America” nı ıslatacak.
Yeni seyir gemileri, o kadar da büyük değil
Dünyanın en büyük kruvaziyer fuarı Florida'da gerçekleştiği için, rakip Aida'nın oradan iki yeni geminin inşasını duyurması tesadüf değildir. “Aida Cosma” kadar büyük olmalılar, ancak “Aida Prima” dan daha büyük olmalılar. Her 2100 konuk kabinin iki yeni bina alınır, tamamlamalar 2030'un başlarında ve 2031'in sonunda planlanmaktadır.
“Mein Schiff Relax” gemisinde böyle görünüyor
333 metre uzunluğunda ve 19 deste yüksek: 'Mein Schiff Relax', 157.651 BRZ (brüt boşluk) ile 112.982 BRZ ile 'Mein Schiff 7'ye kıyasla çok daha büyüktür.
© Bartels / Stern'e kadar
Daha
Resim altyazısını aç
Görüntü altyazısını kapatın
Geri
Daha öte
Mart ayında Aida patronu Felix Eichhorn bu konuda bir gülümsemeyle sorular sordu. Sonra liderliği İtalya kıyılarındaki “Aida Diva” a oturdu. Neredeyse 20 yıldır var olan, ancak şimdi Marsilya'dan yeni bir tür hungry gövdesi yeni bir şekilde yenilenmiş bir gemide. Eichhorn, “Bu nesil gemileri geleceğe getirmek bizim için önemli” diyor.
100 milyon avro için taze hücre tedavisi
Rostockers geleneksel megalomanadan kaçınmak istemese de, sözde Sfenks sınıfı şirketin ekmek ve tereyağı filosu olmaya devam ediyor. “Aida Diva” nın yanı sıra “Aida Luna” ve “Aida Bella” nı içeren tüm konukların yaklaşık yarısı yolda.
Bu ikisi yakında taze bir hücre tedavisine maruz kalacak. Bunun maliyeti yaklaşık 100 milyon Euro. Yeni kabinler – konuklar ve mürettebat – yeni restoranlar, sağlıklı yaşam alanında ve barlarda daha fazla alan var. Eichhorn, aynı zamanda yeni bir içme suyu sistemi ve çamaşır ve “çevre dostu bir açık hava boyası” ve diyor Eichhorn.
06 Nisan 2025.20: 48
Kruvaziyer gemisinin dönüşümü
Gemisi kuru rıhtımda bulunan bir kaptan, Boris Becker?
Eski Okyanus Tumblers'ın yenilenmesi olağandışı değil, ancak armatörler de yenilerini saf iyimserliğin bir işareti olarak inşa etmekten mutluluk duyuyorlar. Aslında, su üzerindeki bir yatak talebi çok büyük kalıyor: Yolcular, yolcular tekrarlayan suçlular olduğu için turizm içinde en büyüyen endüstridir. Yüzde 80'i bir yıl içinde bir sonraki yolculuğu ve Z -Fitting Nesil Z'nin üçte ikisini bir seyir gezisi ile planlıyor.
Son sekiz yıl içinde 75 yolcu gemisi hizmete alındı ve çoğu zaman, her yeni istifleme de bir sonraki denizin canavarının uyarısıydı: daha uzun, daha yüksek, daha geniş, daha fazla yolcu, daha yüksek halatlar, su parkları, restoranlar ve güneş güverteleri.
Altı yılda en büyük üç seyir gemisi
2022'de “Deniz Harikası” hizmete girdiğinde, dünyanın en büyük yolcu gemisi olarak sadece dört yaş büyük “Denizlerin Senfonisi” nin yerini aldı. Geçen yılın başında, “Denizlerin İkonu” mega-okemamper'in öncülüğünü aldı ve gelişme devam ederse, 2050 gemiler 10.000 kişinin bundan 40'a sahip olduğu yığıntan çıkacak. Bazıları küçük bir kasaba büyüklüğündeki tekneleri “cruiseezillas” olarak adlandırıyor.
Felix Eichhorn sadece bu tür korkular hakkında gülümseyebilir. Aida Cruises başkanı, “'Aida Diva' 2007'de vaftiz edildiğinde, 'megalomani kruvaziyer alanındaydı'. Bazıları yeterince yolcu olacağından şüphe ediyor. Bugün 'Aida Diva' küçük gemilerden biridir.” Dedi.
Uzmanlar için ABD'den Royal Caribbean gibi nakliye şirketlerinin “denizden” canavarları bir rekordan diğerine avlanması mantıklı. Kruvaziyer gemileri ne kadar büyük olursa, o kadar kazançlı olurlar.
Bununla birlikte, endüstri bu büyüme ile mücadele ediyor. Cruise uzman Thomas P. Illes, “Dünyanın en büyük yolcu gemisine sahip olmak pazarlama perspektifinden cazip olabilir. Öte yandan, bu tür üstünlükler belirli müşteri grupları tarafından caydırılabilir, ancak her şeyden önce de kruvaziyer eleştirmenleri arasında. Gigantomani için çabalar artık daha önce olduğu gibi geniş çevrelerde belirgin değildir.”
Bazı megailler hoş karşılanmıyor
Nice, Venedik veya Barselona gibi şehirler var, artık otel saksılarını veya sadece sınırlı sayıda iniş yapmıyorlar. Çünkü gün konukları olarak, yolcular nispeten az para getiriyor çünkü gemide “her şey dahil” mevcut. Yani restorana ziyaretler iptal edilir, ancak gün trippers olarak sokakları ve kareleri tıkarlar.
Illes, “Santorini veya Dubrovnik gibi yerlerde böyle mega gemiler görmek istemiyorsunuz, burada sakinler ve yolcu numaraları arasındaki ilişkinin, bazen orta ölçekli gemilerde olduğu gibi daha da çıkacağı.” Dedi.
19 Ocak 2025.14: 43
Cruises 2025
Bu gemiler dünya okyanuslarına temiz bir nefes getiriyor
Ayrıca sıklıkla hafife alınan şey, seyir devlerinin neden olduğu muazzam çaba. Havaalanları ve trenler konukları ve mürettebatı uzaklaştırmak için kapasitelere ihtiyaç duyar. Yakıt gibi yiyecekler de yetiştirilmelidir. Gemiler ne kadar devasa olursa, o kadar az liman onları çıkarabilir.
Ve sonra hala iklim koruması ile ilgili bir şey var. Kruvaziyer gemileri kirli sapanlar olarak kabul edilir – ancak toplam nakliye payları genel turizmde yüzde bir ve yaklaşık yüzde iki olmasa da. Ancak niş ürünler olarak bile, bunker yağ egzoz gazları olan limanları ve şehirleri ölürler.
Enerjinin üçte ikisini kurtardı
Sorun sorunun farkında, bir yolcu gemisinin ortalama enerji tüketiminin son 20 yılda ve üçte ikisi içinde düştüğünü belirtmekten mutluluk duyarlar. Etkileyici bir gelişme, ancak gemilerin kötü çevre çağrısını değiştirmez. 2018'den beri daha fazla yeni bina sıvı gazla işletiliyor ve LNG Drive artık bir istisnadan daha standart.
Sıvı gaz da çevre dostu olarak değil, en azından alternatif sürücüler için geçici bir teknoloji olarak kabul edilir. Aida ayrıca “gelecekteki organik ve e-yakıt için hazırlanır” dedi Felix Eichhorn, nakliye binaları duyurulduğunda. Ancak en büyük sorun, Cruise Expert Illes'e göre: “Hangi limanlarda hangi yeşil yakıtlar var? Ne kadar yeşil? Ayrıca üretimde mi? Hangi fiyatlarda, hangi koşullarda ve hangi miktarda?”
Eichhorn, “Bir liman metanol, bir sonraki LNG ve üçüncü amonyak sunuyorsa işe yaramaz. Bir konsolidasyon sürecinin gerçekleşmesi gerekir, alternatif yakıtların her yerde ve güvenilir bir şekilde mevcut olması gerekir. Bu durum kararlar gerektirir.” Diyor Eichhorn. Teklif ayrıca, motorların rıhtımda kalabileceği yardımıyla ülke güncelliğine bile bakıyor. Şimdiye kadar, Aida Cruises'ı başlatan 300 limandan sadece 13 ülke gücü var. “Ama özellikle Kuzey Avrupa'da bir şeyler oluyor,” dedi şirket başkanı.
Guest Rush'ta temiz bir yolculuk
Kruvaziyer yolculuğu gerçekten sürdürülebilir olana kadar, muhtemelen kıyılarda çok fazla su sular altında kalacak. Ancak genel patlama ve daha büyük gemilere yönelik eğilim sadece düşen fiyatlara değil, aynı zamanda oldukça muhafazakar nakliye kılıcı olduğu yeniliklere de yol açıyor. Açıkça söylemek gerekirse: ne kadar çok insan bir yolculuğa çıkarsa, temiz olur.
Şeffaflık Bildirimi: Aida tarafından bir araştırma gezisi desteklendi.
Neden birçok kruvaziyer misafiri çevre için iyi olabilir?
Makale Dinle
Mevcut bağlantıyı kopyalayın
Anma listesine ekle
Bahar seyir zamanı: Yeni büyük gemiler her hafta yelken açıyor ve hatta Gen Z'de coşkuyla karşılaşıyor. Ayrıca kirli sapan temizleyici.
Bir yolcu gemisi nadiren yalnız gelir ve nadiren kendini çok verir. İki amiral gemisinin böcekleri üzerindeki şampanya şişeleri 9 Nisan'da iki kez parçalanıyor. Robbie Williams, iki “mein gemisi” varlığında “Mein Schiff Relax” i vaftiz etmek için İspanyolca Málaga'da şarkı söylüyor. Okyanusun diğer tarafında, Miami'de Hollywood yıldızları Drew Barrymore ve Orlando Bloom sembolik olarak yeni “MSC World America” nı ıslatacak.
Yeni seyir gemileri, o kadar da büyük değil
Dünyanın en büyük kruvaziyer fuarı Florida'da gerçekleştiği için, rakip Aida'nın oradan iki yeni geminin inşasını duyurması tesadüf değildir. “Aida Cosma” kadar büyük olmalılar, ancak “Aida Prima” dan daha büyük olmalılar. Her 2100 konuk kabinin iki yeni bina alınır, tamamlamalar 2030'un başlarında ve 2031'in sonunda planlanmaktadır.
“Mein Schiff Relax” gemisinde böyle görünüyor
333 metre uzunluğunda ve 19 deste yüksek: 'Mein Schiff Relax', 157.651 BRZ (brüt boşluk) ile 112.982 BRZ ile 'Mein Schiff 7'ye kıyasla çok daha büyüktür.
© Bartels / Stern'e kadar
Daha
Resim altyazısını aç
Görüntü altyazısını kapatın
Geri
Daha öte
Mart ayında Aida patronu Felix Eichhorn bu konuda bir gülümsemeyle sorular sordu. Sonra liderliği İtalya kıyılarındaki “Aida Diva” a oturdu. Neredeyse 20 yıldır var olan, ancak şimdi Marsilya'dan yeni bir tür hungry gövdesi yeni bir şekilde yenilenmiş bir gemide. Eichhorn, “Bu nesil gemileri geleceğe getirmek bizim için önemli” diyor.
100 milyon avro için taze hücre tedavisi
Rostockers geleneksel megalomanadan kaçınmak istemese de, sözde Sfenks sınıfı şirketin ekmek ve tereyağı filosu olmaya devam ediyor. “Aida Diva” nın yanı sıra “Aida Luna” ve “Aida Bella” nı içeren tüm konukların yaklaşık yarısı yolda.
Bu ikisi yakında taze bir hücre tedavisine maruz kalacak. Bunun maliyeti yaklaşık 100 milyon Euro. Yeni kabinler – konuklar ve mürettebat – yeni restoranlar, sağlıklı yaşam alanında ve barlarda daha fazla alan var. Eichhorn, aynı zamanda yeni bir içme suyu sistemi ve çamaşır ve “çevre dostu bir açık hava boyası” ve diyor Eichhorn.
06 Nisan 2025.20: 48

Kruvaziyer gemisinin dönüşümü
Gemisi kuru rıhtımda bulunan bir kaptan, Boris Becker?
Eski Okyanus Tumblers'ın yenilenmesi olağandışı değil, ancak armatörler de yenilerini saf iyimserliğin bir işareti olarak inşa etmekten mutluluk duyuyorlar. Aslında, su üzerindeki bir yatak talebi çok büyük kalıyor: Yolcular, yolcular tekrarlayan suçlular olduğu için turizm içinde en büyüyen endüstridir. Yüzde 80'i bir yıl içinde bir sonraki yolculuğu ve Z -Fitting Nesil Z'nin üçte ikisini bir seyir gezisi ile planlıyor.
Son sekiz yıl içinde 75 yolcu gemisi hizmete alındı ve çoğu zaman, her yeni istifleme de bir sonraki denizin canavarının uyarısıydı: daha uzun, daha yüksek, daha geniş, daha fazla yolcu, daha yüksek halatlar, su parkları, restoranlar ve güneş güverteleri.
Altı yılda en büyük üç seyir gemisi
2022'de “Deniz Harikası” hizmete girdiğinde, dünyanın en büyük yolcu gemisi olarak sadece dört yaş büyük “Denizlerin Senfonisi” nin yerini aldı. Geçen yılın başında, “Denizlerin İkonu” mega-okemamper'in öncülüğünü aldı ve gelişme devam ederse, 2050 gemiler 10.000 kişinin bundan 40'a sahip olduğu yığıntan çıkacak. Bazıları küçük bir kasaba büyüklüğündeki tekneleri “cruiseezillas” olarak adlandırıyor.
Felix Eichhorn sadece bu tür korkular hakkında gülümseyebilir. Aida Cruises başkanı, “'Aida Diva' 2007'de vaftiz edildiğinde, 'megalomani kruvaziyer alanındaydı'. Bazıları yeterince yolcu olacağından şüphe ediyor. Bugün 'Aida Diva' küçük gemilerden biridir.” Dedi.
Uzmanlar için ABD'den Royal Caribbean gibi nakliye şirketlerinin “denizden” canavarları bir rekordan diğerine avlanması mantıklı. Kruvaziyer gemileri ne kadar büyük olursa, o kadar kazançlı olurlar.
Bununla birlikte, endüstri bu büyüme ile mücadele ediyor. Cruise uzman Thomas P. Illes, “Dünyanın en büyük yolcu gemisine sahip olmak pazarlama perspektifinden cazip olabilir. Öte yandan, bu tür üstünlükler belirli müşteri grupları tarafından caydırılabilir, ancak her şeyden önce de kruvaziyer eleştirmenleri arasında. Gigantomani için çabalar artık daha önce olduğu gibi geniş çevrelerde belirgin değildir.”
Bazı megailler hoş karşılanmıyor
Nice, Venedik veya Barselona gibi şehirler var, artık otel saksılarını veya sadece sınırlı sayıda iniş yapmıyorlar. Çünkü gün konukları olarak, yolcular nispeten az para getiriyor çünkü gemide “her şey dahil” mevcut. Yani restorana ziyaretler iptal edilir, ancak gün trippers olarak sokakları ve kareleri tıkarlar.
Illes, “Santorini veya Dubrovnik gibi yerlerde böyle mega gemiler görmek istemiyorsunuz, burada sakinler ve yolcu numaraları arasındaki ilişkinin, bazen orta ölçekli gemilerde olduğu gibi daha da çıkacağı.” Dedi.
19 Ocak 2025.14: 43

Cruises 2025
Bu gemiler dünya okyanuslarına temiz bir nefes getiriyor
Ayrıca sıklıkla hafife alınan şey, seyir devlerinin neden olduğu muazzam çaba. Havaalanları ve trenler konukları ve mürettebatı uzaklaştırmak için kapasitelere ihtiyaç duyar. Yakıt gibi yiyecekler de yetiştirilmelidir. Gemiler ne kadar devasa olursa, o kadar az liman onları çıkarabilir.
Ve sonra hala iklim koruması ile ilgili bir şey var. Kruvaziyer gemileri kirli sapanlar olarak kabul edilir – ancak toplam nakliye payları genel turizmde yüzde bir ve yaklaşık yüzde iki olmasa da. Ancak niş ürünler olarak bile, bunker yağ egzoz gazları olan limanları ve şehirleri ölürler.
Enerjinin üçte ikisini kurtardı
Sorun sorunun farkında, bir yolcu gemisinin ortalama enerji tüketiminin son 20 yılda ve üçte ikisi içinde düştüğünü belirtmekten mutluluk duyarlar. Etkileyici bir gelişme, ancak gemilerin kötü çevre çağrısını değiştirmez. 2018'den beri daha fazla yeni bina sıvı gazla işletiliyor ve LNG Drive artık bir istisnadan daha standart.
Sıvı gaz da çevre dostu olarak değil, en azından alternatif sürücüler için geçici bir teknoloji olarak kabul edilir. Aida ayrıca “gelecekteki organik ve e-yakıt için hazırlanır” dedi Felix Eichhorn, nakliye binaları duyurulduğunda. Ancak en büyük sorun, Cruise Expert Illes'e göre: “Hangi limanlarda hangi yeşil yakıtlar var? Ne kadar yeşil? Ayrıca üretimde mi? Hangi fiyatlarda, hangi koşullarda ve hangi miktarda?”
Eichhorn, “Bir liman metanol, bir sonraki LNG ve üçüncü amonyak sunuyorsa işe yaramaz. Bir konsolidasyon sürecinin gerçekleşmesi gerekir, alternatif yakıtların her yerde ve güvenilir bir şekilde mevcut olması gerekir. Bu durum kararlar gerektirir.” Diyor Eichhorn. Teklif ayrıca, motorların rıhtımda kalabileceği yardımıyla ülke güncelliğine bile bakıyor. Şimdiye kadar, Aida Cruises'ı başlatan 300 limandan sadece 13 ülke gücü var. “Ama özellikle Kuzey Avrupa'da bir şeyler oluyor,” dedi şirket başkanı.
Guest Rush'ta temiz bir yolculuk
Kruvaziyer yolculuğu gerçekten sürdürülebilir olana kadar, muhtemelen kıyılarda çok fazla su sular altında kalacak. Ancak genel patlama ve daha büyük gemilere yönelik eğilim sadece düşen fiyatlara değil, aynı zamanda oldukça muhafazakar nakliye kılıcı olduğu yeniliklere de yol açıyor. Açıkça söylemek gerekirse: ne kadar çok insan bir yolculuğa çıkarsa, temiz olur.
Şeffaflık Bildirimi: Aida tarafından bir araştırma gezisi desteklendi.