Desteklenen ve meydan okunan: Alman oyun endüstrisi yetişiyor

Neil

New member
Teşvik edildi ve meydan okudu
Alman oyun endüstrisinin yetişme yarışı





Bir çevrimiçi oyun sağlayıcısı olan Gameforge şirketinde çalışanlar oyun test merkezinde çalışıyor. Fotoğraf

© Uli Deck/dpa


Video ve bilgisayar oyunları Almanya’da milyar dolarlık bir iştir. Ama yabancı şirketler çok para kazanıyor. Milyonlar değerindeki potları finanse etmek onlara yardım etmeli – ama bu bir işe yarar mı?





Titreşen ekranların, renkli figürlerin ve seğiren parmakların ardında çok para gizlidir. Sektör derneği Game’in kısa süre önce açıkladığı gibi, Almanlar geçen yıl kumara yaklaşık on milyar avro harcadı. Geçmişte, bunun sadece küçük bir kısmı Alman şirketlerine gidiyordu. Oyun derneğinin 2021’den topladığı en son rakamları ortaya çıkaran Alman oyunları, yaklaşık yüzde 4,2 ile iç pazarda yer aldı.


Derneğe göre, Almanya’daki oyun pazarı geçmişte, korona yılı 2020’de yaklaşık üçte bir oranında güçlü bir şekilde büyüdü. Öte yandan, Alman geliştirmelerinin satışları o sırada yalnızca yüzde 14 arttı. Hamburg’daki HafenCity Üniversitesi’nde Ekonomi ve Dijitalleştirme Profesörü Jörg Müller-Lietzkow, “Hala gerideyiz” diyor.


Rekabet baskısı büyük


Alman oyunları şu anda “Fifa” veya “Call of Duty” gibi uluslararası büyük yapımların ve 100 milyon avroluk geliştirme bütçelerinin yanına bile yaklaşamıyor. Yönetim kurulu üyesi Tom Burck’a göre, en büyük Alman yayıncı ve geliştiricilerden biri olan Gameforge, çevrimiçi oyunlarına genellikle 50.000 ila beş milyon Euro arasında yatırım yapıyor.


Şirket 20 yıldır Karlsruhe’de bulunuyor. İşler iyi gitse bile Burck, Almanya’yı zor bir yer olarak görüyor. Burck, “ABD veya Kanada’daki durumla karşılaştırırsanız, oyun açısından tüm ekosistem çok farklı” diyor. Bu ülkede büyük bir uzman havuzuna sahip oyun pazarında ağır siklet olmadığı anlamına geliyor. Sonuç olarak, nitelikli insan eksikliği var. Burck genellikle yurt dışından insanları işe almak zorundadır. Burck’a göre Gameforge’daki 300 çalışan 32 ülkeden geliyor.


Almanya daha yeni finansman sağlamaya başladı


Bir oyun yerinin çekici hale gelmesi ve yerel bir ekosistemin gelişmesi için önemli miktarda fon gereklidir – araştırmacılar Müller-Lietzkow, Game Association ve Gameforge’dan Tom Burck bu konuda hemfikir. Hamburg Medya Okulu tarafından 2017’de yapılan bir oyun araştırmasına göre, küresel bir karşılaştırmada Kanada, 1997’den beri dijital oyunların en yoğun şekilde finanse edildiği ülke oldu. Buna göre sadece Kanada’nın Québec eyaletinde 110 milyon avroluk bir fonlama hacmi oluştu.


Almanya’da 2019’dan beri oyunlar için yalnızca ülke çapında fon sağlanmaktadır. Sorumlu Federal Ekonomi Bakanlığı’nın web sitesinde, bilgisayar oyunları endüstrisinin yalnızca sosyal değiş tokuşu sağlamakla kalmayıp aynı zamanda kendisini ilgili bir ekonomik faktör olarak kabul ettirdiği belirtilmektedir. Simülasyon, üç boyutlu temsil ve sanal gerçeklik gibi teknolojilerin gelişimini yönlendirir.


Ancak sübvansiyon, Kuzey Amerika’daki sübvansiyon sistemlerinden farklı bir şekilde yapılandırılmıştır. Vergi indirimine güvenirken, bu ülkede resmi uygunluk kriterlerini karşılayanlara fonların verildiği bir sübvansiyon potası var. Bu yıl Federal Ekonomi Bakanlığı’nın 70 milyon avro dağıtmasına izin verildi. Ayrıca, bireysel federal eyaletlerin kendi programları vardır. En yüksek sübvansiyonlar Kuzey Ren-Vestfalya, Berlin ve Brandenburg, Bavyera ve Baden-Württemberg’de, bunlar düşük tek haneli milyon aralığında.


Sulama kabı prensibine göre para


Burck, “Bence hala biraz fazla spesifik olmayan bir şekilde promosyon yapıyoruz, belki biraz fazla sert bir şekilde sulama kabını kullanıyoruz” diyor. Ayrıca süreç son derece bürokratik. Gameforge geçen yıl destek aldı, ancak yüksek düzeyde çaba sarf edilmesi nedeniyle şu anda başka bir finansman başvurusunda bulunmadı.


Ekonomist Müller-Lietzkow’un bildirdiği gibi, Almanya konum olarak zaten çok çekiciydi. Uzman, özellikle Bigpoint ve Goodgame Studios gibi Hamburg merkezli şirketlerin 2013’ün sonlarından 2013’e kadar pek çok başarılı tarayıcı oyunu yayınladığını açıklıyor. Ancak bundan sonra cep telefonları için Haber oyunlarına yönelik trend yeterince hakim olamadı, diye devam ediyor. Sözde mobil oyunlar artık iş dünyasına hakim. Games Association’ın son rakamlarına göre, PC ve dizüstü bilgisayarların yanı sıra oyun konsollarına kıyasla oyun satışlarında en büyük payı 2,8 milyar avro ile onlar oluşturuyor.


çalışan sayısı artar


Oyun Derneği, ülke çapındaki finansmanın etkilerinin şimdi bir çalışmada araştırıldığını duyurdu. Bu nedenle sektör, Alman şirketlerinin yerli oyun pazarındaki payına ilişkin yeni rakamlar bekliyor. Genel Müdür Felix Falk, “Oyun finansmanının ilk etkileri şimdiden gözlemlenebilir” diyor.


Çalışan sayısı son iki yılda yaklaşık yüzde on iki arttı. Aynı zamanda, yüzde 26 daha fazla şirket var ve bu eğilim artıyor. Gameforge yönetim kurulu üyesi Burck ayrıca, ülke çapında fon sağlanmasından bu yana Alman yapımları söz konusu olduğunda çok şey olduğu izlenimine sahip. Bir yayıncı olarak Gameforge’a göre Alman şirketlerinden daha fazla oyun alıyor.


Felix Falk, “Ülke çapında hala çok genç olan oyun finansmanının diğer birçok olumlu etkisi bugün henüz görünür değil” diye vurguluyor. Ne de olsa çoğu oyunun geliştirilmesi birkaç yıl alıyor.


dpa

#Konular