EY: ” Sigortacılık kesimi, finansal planlama ve performans idaresini yeni yeteneklerle güçlendirmeli”

Yasmin

New member
EY tarafınca hazırlanan “Sigortacılık Bölümünde Finansın bir daha Tasarlanması: kuvvetli bir planlama ve performans idaresi yeteneği geliştirmek” (Finance in Insurance reimagined) başlıklı rapor yayınlandı. Rapor, planlama ve performans idaresi yeteneği geliştirmenin sigortacılık dalında muvaffakiyete giden yolda taşıdığı ehemmiyeti ortaya koyuyor.

Milletlerarası kontrol ve danışmanlık şirketi EY (Ernst & Young), sigortacılık kesimi için finans işlevlerinin dönüşümüne odaklanan “Sigortacılık Dalında Finansın bir daha Tasarlanması: kuvvetli bir planlama ve performans idaresi yeteneği geliştirmek” başlıklı raporu yayınladı. Sigortacılık bölümündeki tertiplerin geleceğe yönelik kuvvetli bir finans vizyonunu nasıl hayata geçirilebileceklerine ışık tutan rapor, finans başkanlarının performans idaresi ve planlama yetenekleri ile işletmelerin muvaffakiyetinde daha tesirli rol üstlenebileceklerini ortaya koyuyor.

Sigorta sanayisindeki önderlerin günümüzde kendi alanları ile ilgili daha nitelikli bilgilere ulaşma konusunda pek istekli olduklarını vurgulayan raporda öne çıkan bulgular şu biçimde sıralanıyor:

Tüm dünyada düzenleyici otoritelerin incelemelerini sıklaştırdığı, yatırımcı beklentilerinin ve rekabetin giderek arttığı bir periyotta sanayi başkanları için daha kapsamlı, derinlikli ve uzun vadeli içgörü ve bilgilere direkt ve gerçek vakitli olarak erişebilmenin kıymeti her geçen gün artıyor.

Sigorta şirketleri, Finansal Planlama ve Tahlil (FP&A) fonksiyonlarını yalnızca rakamsal bütçe ve kestirim bilgileri ile hudutlu tutmak yerine, ilham verebilecek nitelikte planlama ve performans idaresi yeteneklerini geliştirmeli. Günümüzde değerli olan, sonuçlar üzerinde belirleyici olarak performans faktörlerine ait vaktinde, dengeli ve tesirli içgörüler oluşturabilmek ve dış paydaşlar için ikna edici kıssaları hayata geçirebilmek.

Planlama ve performans idaresi yeteneklerinin daha kuvvetli ve entegre olması, daha isabetli kararların da anahtarı. Sigorta şirketleri tıpkı geleceğe yönelik eser tekliflerini bir daha ele alıp dönüştürdükleri üzere, finansal planlama ve performans tarafında yalnızca rakamsal raporlama ile yetinmeyip daha kuvvetli performans ve planlama yeteneklerine sahip olmak için uğraş harcamalı.

Süreçlerin, model, bilgi ve teknolojilerin daha entegre hale getirilip kolaylaştırılmasının yanında tüm paydaşların çevik çalışma tarzına ve iş birliğine katkıda bulunması sağlanmalı.

Planlama grubu, paydaşlar tarafınca gereksinim duyulan içgörüleri ve bedeli sunabilmek için gereken yeni yetenek ve maharet setlerini geliştirmeye öncelik vermeli.

İş birliğine daha açık ve entegre bir yaklaşım, fark yaratıyor

Rapor, iş önderlerinin gerçek vakitli olarak erişebilecekleri geniş kapsamlı, derinlikli, ileriye dönük içgörü ve bilgilere olan talebini karşılamak isteyen biroldukça sigorta şirketinin bu hedefle finansal planlama ve tahlil (FP&A) takımlarına yahut ünitelerine yöneldiğine işaret ediyor. Lakin, ekseriyetle reaktif hareket etmeleri ve daha fazlaca raporlama tarafına tartı vermeleri istenen bu gruplardan, işletmenin sahip olduğu bilgileri manuel olarak toplamaları bekleniyor. Bu grupların işletme önderlerinin muhtaçlık duyduğu nitelikte içgörüler üretecek araçlardan sıklıkla mahrum olmaları da dikkat çekiyor. Raporda, bunun yerine sigortacıların daha kuvvetli planlama ve performans yetenekleri geliştirmeye öncelik vermeleri gerektiğine vurgu yapılıyor. Önerilen ülkü yaklaşım ise, raporlama ve finans operasyonları, hazine, aktüeryal, risk, işletme finansmanı, insan kaynakları üzere planlama sürecinde yer alan tüm paydaşların iş birliği ortasında ve entegre bir yaklaşım ile hareket etmesi.

‘Sigortacılık Kesiminde Finansın bir daha Tasarlanması’ raporu, daha iş birlikçi ve entegre planlama süreçleri ile sağlanan kıymet teklifinin isteğe bağlı karar dayanağı ve modellemeye kıyasla fazlaca daha tesirli olduğuna da dikkat çekiyor. bu biçimdelikle aksiyon ve kararların finansal çerçeveler ve likidite, sermaye ile Çevresel, Toplumsal ve Kurumsal Yönetişim (ESG) ve müşteri memnuniyeti de dahil olmak üzere, biroldukca alandaki performans ve hasılatlara olan tesirleri idare tarafınca daha net görülebiliyor.

EY Türkiye Finansal Hizmetler Kesim Önderi Levent Atakan raporla ilgili değerlendirmesinde şunları söylemiş oldu:

“EY tarafınca hazırlanan rapor serisinin kesimi olan ‘Sigortacılık Bölümünde Finansın bir daha Tasarlanması: kuvvetli bir planlama ve performans idaresi yeteneği geliştirmek’ adlı raporumuz, sigorta önderlerinin hem finans tıpkı vakitte başka alanlardaki planlama yeteneklerini bir daha düşünüp geliştirmelerine olan muhtaçlığa dikkat çekiyor. Sigorta sanayisindeki oyuncuların finans operasyonlarını bir daha tanımlamaları ve dönüştürmeleri için en hakikat vakit ise çabucak artık. Geleceğe yönelik kuvvetli, şuurlu ve odaklı bir vizyonun nasıl hayata geçirilebileceğine ait kıymetli ipuçları içeren bu rapor, sigorta ve ilgili bölümlerde faaliyet gösteren tüm paydaşlarımız için pahalı içgörü ve teklifler sunuyor.”

Rapora EY’ın web sitesi üzerinden erişilebiliyor.

Hibya Haber Ajansı