Ford Otomotiv Sanayi A.Ş, Ford Romania SA hisselerinin alımı ve Romanya’da üretilecek yeni eserler dahil eser gamına yönelik mukavele imzaladı.
Kamuyu Aydınlatma Platformuna (KAP) yapılan açıklamada şu bilgiler verildi:
”Ford Otomotiv Sanayi A.Ş’nin (Ford Otosan) yüzde 100 hisse sahibi olduğu bağlı iştiraki Ford Otosan Netherlands BV’nin, Ford Otosan’ın ana ortaklarından Ford Motor Company’nin (FMC) 1 adet ve FMC’nin hisselerinin tamamına sahibi olduğu Ford Capital BV’nin ise yüzde 99,99 oranında hisse sahibi oldukları Ford Romanya [SA] paylarının tamamını satın alması konusunda bir pay satın alma kontratı imzalanmış olup, Ford Otosan ana ortak olarak mukavele kararlarının yerine getirilmesinden yükümlüdür. Kapanıştan evvel Ford Romanya bünyesindeki satış ve dağıtım iş kolu faaliyetleri FMC bünyesindeki bir iştirake devredilecek olup, 250.000 araç ve 365.000 motor üretim kapasitesi ile faaliyet gösteren Craiova tesisleri ve üretim faaliyetleri devralınacaktır. Ford Romanya paylarının tamamı için 2022 ve 2028 yılları içinde toplam 575 milyon avro ödeme yapılacak olup, ayrıyeten 2028 yılında meblağı Romanya fabrikasının 2028-2034 yılları için öngörülen kapasite kullanım oranına bağlı olarak belirlenmek üzere 140 milyon avroya kadar ek ödeme yapılması kelam konusudur. Sürecin kontratlardaki düzenleyici otoritelerin onaylarının alınması dahil kapanış şartlarının gerçekleşmesine bağlı olarak 2022 yılı üçüncü çeyreği içerisinde tamamlanması hedeflenmekte olup, bir yıl içerisinde kapanış şartlarının sağlanamaması durumunda tarafların mukaveleyi feshetme hakkı bulunmaktadır. Satın alma bedelinin Kurumsal İdare Bildirimi’nin 9. unsurunda belirtilen eşikleri aşması niçiniyle, DRT Kurumsal Finans Danışmanlık Hizmetleri A.Ş (Deloitte) tarafınca değerleme raporu hazırlanmış olup, süreç değerleme raporundaki sonuçlara uygun olarak gerçekleştirilecektir. Sürece ait Ford Otosan idare şurası sonucu, bağımsız üyeler dahil tüm idare konseyi üyelerinin oy birliğiyle alınmıştır. Pay satın alma kontratı ile birlikte Craiova tesislerinde üretilecek araçlar ile ilgili olarak tedarik şartları da belirlenmiştir. Craiova tesisinde mevcut durumda Puma ve EcoSport binek araç modelleri ile 1.0 litre Ecoboost akaryakıtlı motorları üretilmekte olup, tedarik şartları uyarınca 2022 yılının sonundan itibaren EcoSport üretiminin sonlandırılması, Puma modelinin ise üretimine devam edilerek, 2024 yılından itibaren tam elektrikli versiyonunun üretimine geçilmesi planlanmaktadır. Ayrıyeten, Yeniköy fabrikasında 2023 Temmuz ayına kadar üretimine devam edilecek olan Courier aracını ikame etmek üzere, tasarımı ve mühendisliği Ford Otosan tarafınca geliştirilecek olan yeni kuşak Courier araç modelinin van (Transit Courier) ve kombi (Tourneo Courier) versiyonlarının Craiova tesislerinde üretilmesi öngörülmektedir. Yeni kuşak Courier modelinin içten yanmalı motor versiyonlarının 2023 ve tam elektrikli versiyonlarının ise 2024 senelerında üretimine başlanması beklenmektedir. Yeni jenerasyon Courier dahil tesiste üretilecek araç ve motorların esas tedarik şartlarında mutabakat sağlanmış olup, teknik bilgileri ve yeni kuşak Courier yatırım taahhütlerini içerecek mutabakatların kapanışa kadar imzalanması öngörülmektedir. 4 Aralık 2020 tarihinde açıklanan yeni yatırımlar tamamlandığında 650.000 adede ulaşacak Ford Otosan’ın toplam yıllık üretim kapasitesinin Romanya Craiova fabrikasının alımı ile 900.000’in üzerine çıkması, çalışan sayısının da 20.000’i geçmesi beklenmektedir. Üretilecek araç ve motorlar piyasa şartlarına uygun olarak fiyatlanacak olup, bağlı taraflara yapılacak satışlarda fiyatlama sürecin niteliğine en uygun metot temel alınarak belirlenecektir. Bu açıklamaya husus pay zaman ve tedarik mutabakatı görüşmelerine ait olarak Özel Durumlar Bildirimi’nin 6. unsuru kapsamında idare konseyinin 29 Haziran 2016 tarihindeki sonucu ile verilen yetki çerçevesinde, genel müdür ve genel müdür başyardımcısı tarafınca, görüşmelere ve imzalanan ön mutabakatlara ait açıklamaların, görüşmelerin tamamlanarak ilgili kontratlarının imzalanmasına kadar ertelenmesine karar verilmiştir. Erteleme sonucu, sürecin olumsuz tarafta etkilenmemesi, şirketimizin rekabet gücünün zedelenmemesi, şirketimizin yasal çıkarlarının, yasal haklarının ve pazarlık gücünün korunabilmesi gayeleriyle alınmış olup, erteleme münasebetlerinin ortadan kalkması ile birlikte mevzuya ait açıklama yapılmaktadır.”
Hibya Haber Ajansı
Kamuyu Aydınlatma Platformuna (KAP) yapılan açıklamada şu bilgiler verildi:
”Ford Otomotiv Sanayi A.Ş’nin (Ford Otosan) yüzde 100 hisse sahibi olduğu bağlı iştiraki Ford Otosan Netherlands BV’nin, Ford Otosan’ın ana ortaklarından Ford Motor Company’nin (FMC) 1 adet ve FMC’nin hisselerinin tamamına sahibi olduğu Ford Capital BV’nin ise yüzde 99,99 oranında hisse sahibi oldukları Ford Romanya [SA] paylarının tamamını satın alması konusunda bir pay satın alma kontratı imzalanmış olup, Ford Otosan ana ortak olarak mukavele kararlarının yerine getirilmesinden yükümlüdür. Kapanıştan evvel Ford Romanya bünyesindeki satış ve dağıtım iş kolu faaliyetleri FMC bünyesindeki bir iştirake devredilecek olup, 250.000 araç ve 365.000 motor üretim kapasitesi ile faaliyet gösteren Craiova tesisleri ve üretim faaliyetleri devralınacaktır. Ford Romanya paylarının tamamı için 2022 ve 2028 yılları içinde toplam 575 milyon avro ödeme yapılacak olup, ayrıyeten 2028 yılında meblağı Romanya fabrikasının 2028-2034 yılları için öngörülen kapasite kullanım oranına bağlı olarak belirlenmek üzere 140 milyon avroya kadar ek ödeme yapılması kelam konusudur. Sürecin kontratlardaki düzenleyici otoritelerin onaylarının alınması dahil kapanış şartlarının gerçekleşmesine bağlı olarak 2022 yılı üçüncü çeyreği içerisinde tamamlanması hedeflenmekte olup, bir yıl içerisinde kapanış şartlarının sağlanamaması durumunda tarafların mukaveleyi feshetme hakkı bulunmaktadır. Satın alma bedelinin Kurumsal İdare Bildirimi’nin 9. unsurunda belirtilen eşikleri aşması niçiniyle, DRT Kurumsal Finans Danışmanlık Hizmetleri A.Ş (Deloitte) tarafınca değerleme raporu hazırlanmış olup, süreç değerleme raporundaki sonuçlara uygun olarak gerçekleştirilecektir. Sürece ait Ford Otosan idare şurası sonucu, bağımsız üyeler dahil tüm idare konseyi üyelerinin oy birliğiyle alınmıştır. Pay satın alma kontratı ile birlikte Craiova tesislerinde üretilecek araçlar ile ilgili olarak tedarik şartları da belirlenmiştir. Craiova tesisinde mevcut durumda Puma ve EcoSport binek araç modelleri ile 1.0 litre Ecoboost akaryakıtlı motorları üretilmekte olup, tedarik şartları uyarınca 2022 yılının sonundan itibaren EcoSport üretiminin sonlandırılması, Puma modelinin ise üretimine devam edilerek, 2024 yılından itibaren tam elektrikli versiyonunun üretimine geçilmesi planlanmaktadır. Ayrıyeten, Yeniköy fabrikasında 2023 Temmuz ayına kadar üretimine devam edilecek olan Courier aracını ikame etmek üzere, tasarımı ve mühendisliği Ford Otosan tarafınca geliştirilecek olan yeni kuşak Courier araç modelinin van (Transit Courier) ve kombi (Tourneo Courier) versiyonlarının Craiova tesislerinde üretilmesi öngörülmektedir. Yeni kuşak Courier modelinin içten yanmalı motor versiyonlarının 2023 ve tam elektrikli versiyonlarının ise 2024 senelerında üretimine başlanması beklenmektedir. Yeni jenerasyon Courier dahil tesiste üretilecek araç ve motorların esas tedarik şartlarında mutabakat sağlanmış olup, teknik bilgileri ve yeni kuşak Courier yatırım taahhütlerini içerecek mutabakatların kapanışa kadar imzalanması öngörülmektedir. 4 Aralık 2020 tarihinde açıklanan yeni yatırımlar tamamlandığında 650.000 adede ulaşacak Ford Otosan’ın toplam yıllık üretim kapasitesinin Romanya Craiova fabrikasının alımı ile 900.000’in üzerine çıkması, çalışan sayısının da 20.000’i geçmesi beklenmektedir. Üretilecek araç ve motorlar piyasa şartlarına uygun olarak fiyatlanacak olup, bağlı taraflara yapılacak satışlarda fiyatlama sürecin niteliğine en uygun metot temel alınarak belirlenecektir. Bu açıklamaya husus pay zaman ve tedarik mutabakatı görüşmelerine ait olarak Özel Durumlar Bildirimi’nin 6. unsuru kapsamında idare konseyinin 29 Haziran 2016 tarihindeki sonucu ile verilen yetki çerçevesinde, genel müdür ve genel müdür başyardımcısı tarafınca, görüşmelere ve imzalanan ön mutabakatlara ait açıklamaların, görüşmelerin tamamlanarak ilgili kontratlarının imzalanmasına kadar ertelenmesine karar verilmiştir. Erteleme sonucu, sürecin olumsuz tarafta etkilenmemesi, şirketimizin rekabet gücünün zedelenmemesi, şirketimizin yasal çıkarlarının, yasal haklarının ve pazarlık gücünün korunabilmesi gayeleriyle alınmış olup, erteleme münasebetlerinin ortadan kalkması ile birlikte mevzuya ait açıklama yapılmaktadır.”
Hibya Haber Ajansı