Güney Kore: Muan pilotundan iletilen uçuş kayıt cihazı verileri

Neil

New member
Güney Kore
Muan'dan gelen talihsiz uçaktan kara kutu verileri aktarıldı






Mevcut bağlantıyı kopyala







7C2216 sefer sayılı uçuştaki kazanın nedenine ilişkin soruşturma ilerliyor: Uzmanlar, uçuş kayıt cihazlarından bilgi almayı umuyor. Ama bir konuda sorunlar var.


Güney Kore'de 179 kişinin ölümüyle sonuçlanan uçak kazasının ardından uzmanlar, düşen uçağın iki uçuş kayıt cihazından birindeki verileri aktardı. Ulaştırma Bakanlığının açıkladığı gibi bunlar kokpitteki ses kayıt cihazından alınan kayıtlardır. Kara kutu olarak adlandırılan ikinci kutu ise ülkenin güneybatısındaki Muan Havalimanı'nda Boeing 737-800 uçağının çarpması sonucu hasar gördüğü için halen inceleniyor.





Uzmanlar, uçuş kayıt cihazı verilerinin kazanın nedeni hakkında daha fazla bilgi sağlayacağını umuyor. Ancak Yonha haber ajansına göre bakanlık, bunun biraz zaman alacağını söyledi. Yetkili makam ayrıca 179 kurbanın tamamının kimliğinin tespit edildiğini duyurdu. Yerel müfettişlerin yanı sıra ABD'li bir yetkilinin ve ABD'li uçak üreticisi Boeing'in birkaç temsilcisi kaza mahallini araştırıyor.





İniş takımları olmadan çarpışma iniş



Güney Koreli düşük maliyetli havayolu şirketi Jeju Air'in 181 kişiyi taşıyan uçağı, Pazar günü iniş takımları kapalı olarak iniş yaptıktan sonra yoldan çıkarak 4 metre yüksekliğindeki duvara çarptı. 179 kişi öldü, iki mürettebat hayatta kaldı. Bangkok'tan gelen uçakta iki Tayland vatandaşı dışında sadece Koreliler vardı.





Çarpışma inişinden önce pilotların kuşlarla çarpıştıklarına dair acil çağrıları yapıldı. Muan'daki kule yaklaşık bir dakika önce böyle bir kuş çarpması konusunda uyarıda bulunmuştu. Ancak iniş sırasında iniş takımlarının neden uzatılmadığı belli değil. Kuş çarpması sonucu arıza meydana gelmiş olması muhtemeldir.



Uzmanlar duvar inşaatını eleştiriyor





Odak noktası ayrıca bazı gözlemcilere göre uçağın kırılması ve alev alması nedeniyle uçak felaketinin boyutunu daha da kötüleştirebilecek olan pistin sonundaki duvar üzerinde yoğunlaştı. İniş sırasında pilotları desteklemek için üzerine bir anten sistemi takıldı. Antenler gerekliydi ancak bazı uzmanlara göre antenlerin beton bir duvarla çevrelenmesine ve toprak yığınına gerek yoktu.



dpa