Hamburg: Köhlbrand Köprüsü’nün yerini alma planları ilerliyor

Neil

New member
Hamburg
Köhlbrand Köprüsü’nün yerini alma planları ilerliyor





Akşam ışığında Köhlbrand Köprüsü’nün görünümü. Fotoğraf

© Christian Charisius/dpa/arşiv resmi


1974 yılında hizmete açılan Hamburg Köhlbrand Köprüsü’nün günleri sayılı. Daha önceki planlara göre 2026 yılı sonunda ikame tünel inşaatına başlanacak. Bittiğinde köprünün yıkımına başlanacak.





Köhlbrand Köprüsü’nün yıkımı ve tünel inşaatı için planlama yapılıyor. Ekonomik otorite sözcüsü, “İlgili makamlar (…) şu anda ön planlamanın sonuçlarıyla ilgileniyorlar ve diğer şeylerin yanı sıra fizibilite çalışmaları çerçevesinde hangi uygulama adımlarının gerekli olduğunu ayrıntılı olarak inceliyorlar” dedi. İnşaat maliyetlerinin genel gelişimi göz önüne alındığında, zaman ve maliyet planlaması için güvenilir tahminler henüz mevcut değildir.


Daha önceki planlara göre tünelin inşaatına 2026 sonunda başlanması ve -bittiğinde- köprünün yıkımına da 2034’te başlanması planlanıyor. Bunun tamamen ortadan kalkması için iki yıl daha geçmesi gerekecek. Yalnızca tünelin maliyetinin şu ana kadar üç milyar avrodan fazla olduğu tahmin ediliyor. Sözcü, “Gerçek geçişe ek olarak, inşaat aşamasında çok sayıda yardımcı ve bağlantı yapısının inşa edilmesi gerekecek” dedi.


Köhlbrandbrücke 1974’te açıldı ve Wilhelmsburg’un Elbe adası ile A7 otoyolunu birbirine bağlıyor. 3600 metre toplam uzunluğu ve 53 metre net yüksekliği ile Almanya’nın en ünlü köprülerinden biridir. Ancak en büyük konteyner gemileri artık Altenwerder konteyner terminaline ulaşmak için köprünün altına sığmıyor. Yaklaşık 50 yıl ağır yük trafiğine maruz kalan köprü, teknik hizmet ömrünün de sonuna yaklaşmakta ve günümüzde ancak sınırlı ölçüde kullanılabilmektedir.


dpa

#Konular