Hava trafiği: Dev uçaklar geri geliyor – Lufthansa A380’i yeniden etkinleştiriyor

Neil

New member
hava trafiği
Dev uçaklar geri dönüyor – Lufthansa A380’i yeniden etkinleştiriyor





Münih Havalimanı’nda bir Lufthansa Airbus A380 uçağı taksi yapıyor. Fotoğraf

© Peter Kneffel/dpa


Aslında, Corona’dan önce bile A380 tipi süper jumbolar, düzenli hizmette verimli sürekli kullanım için çok büyüktü. Ancak pandemi, geri dönüşün başlangıç noktasını değiştirdi.





Planlanmış bir Lufthansa uçuşu için Münih’te yeni bir uçak tipi havalandığında, bando müziği bir zorunluluktur. Airbus’tan A380 aslında o kadar da yeni değil, ancak yalnızca üç yıl ara verdi. 1 Haziran Perşembe günü saat 15:35’te Lufthansa jeti D-AIMK’nın müzik eşliğinde havalanması ve yaz boyunca her gün Boston’a uçması planlanıyor. 4 Temmuz Amerikan Bağımsızlık Günü için Münih’ten New York’a günlük bir bağlantı olacaktır.


A380, dünyanın en büyük yolcu uçağıdır ve birkaç yıl boyunca Avrupa Airbus grubunun üstünlüğü değilse de teknik becerisinin bir simgesi olarak kabul edildi. Bununla birlikte, dört radyatörün ancak neredeyse tüm koltukların satılması durumunda uygun maliyetli ve çevre dostu bir şekilde çalıştırılabileceği kısa sürede anlaşıldı. Küresel olarak, bu yalnızca birkaç yarış pistinde mümkündü ve sonuçta yalnızca 251 dev kuşun inşa edilmesiyle sonuçlandı. Karşılaştırma için: Boeing Jumbo 747’nin 1574 kopyası çok daha uzun bir sürede teslim edildi.


İlk A380’ler çoktan rafa kaldırıldı


İlk A380’ler çoktan rafa kaldırıldı. Son uçak, Dubai merkezindeki iddialı büyüme programı için tek başına 123 uçak satın alan en büyük müşterisi Emirates’e Aralık 2021’de gitti.


14 uçağıyla Araplar ve Singapur Havayolları’ndan sonra dünyanın en büyük üçüncü A380 müşterisi olan Lufthansa, rezervasyon sorunları nedeniyle Corona krizinden önce dev uçağı aşamalı olarak devre dışı bırakma kararı almıştı. Diğer tipler için yeni siparişler sırasında, üretici Airbus sözleşmeye bağlı olarak 2023’te altı uçağı geri almayı taahhüt etti, böylece Lufthansa’nın temel olarak hala sekiz A380’i var. İspanyol havaalanı Teruel’deki Corona salgınından sonra, sözde uzun süreli park etme moduna alındılar ve yalnızca “beklenmedik şekilde hızlı bir piyasa toparlanması” durumunda yeniden etkinleştirilmeleri gerekiyor.


Sorunlu Boeing


Geçen yaz beklenenden daha hızlı geldi ve aynı zamanda üretici ikilisi Airbus ve Boeing’de ciddi teslimat sorunlarıyla karşılaştı. Lufthansa, çift motorlu Boeing 777-X’in en genç ve en büyük versiyonunu 2023’ten itibaren yaklaşık 400 koltuklu bir amiral gemisi olarak planlamıştı, ancak Amerikalılar ilk kopyayı en erken 2025’e kadar teslim edemeyeceklerini kabul etmek zorunda kaldılar. Daha küçük 787 “Dreamliners” ile bile her zaman gecikmeler olur. Airbus ve motor üreticileri aynı zamanda bozulan tedarik zincirleri nedeniyle mücadele ettiğinden, önümüzdeki yıllarda küresel bir uçak kıtlığı yaşanacak.


Ayrıca pandemi atlatıldıktan sonra havayollarında ve havalimanlarında yerli personel sıkıntısı yaşanıyor. Lufthansa CEO’su Carsten Spohr, sıkı arzın sektör için iyi olduğunu söylüyor, ancak aynı zamanda “Yerdeki her uçak ağrıyor” diyor. Çünkü talep ve bilet fiyatları, tıpkı jet kiralama fiyatları gibi hızla artıyor. Ucuz ikinci el fırsatlarından yararlanmanın yanı sıra, kendi malzemenizi mümkün olan en kısa sürede kullanıma hazır hale getirmek önemlidir. Ve sadece birkaç yıllığına.


Gemide 509 yer


Lufthansa’nın havayolu patronu Jens Ritter, her biri 509 koltuklu A380’in kapasitesine acilen ihtiyaç duyulduğunu söylüyor. Yalnızca bu yaz, yaklaşık 50.000 ilave yolcu taşınabilecek ve önümüzdeki yıl A380 olmadan koltuk ve bilet bulunamayacak yaklaşık bir milyon yolcunun bile olacağı tahmin ediliyor.


Grup, kendi A380’lerinden altı tanesi için iade kampanyasının maliyetleri hakkında henüz herhangi bir bilgi sağlamadı. Naftalin alan her uçak için milyonlarca dolarlık bir masraf bütçesi ayrılması gerekiyor çünkü binlerce teknisyen saati ile öngörülen bakıma ek olarak, Aragon’da park halindeki uçakların maruz kaldığı dış kaplamadaki dolu hasarının onarılması gerekiyordu ki bu aslında çok fazla. kuru. Operasyon sırasında bile, Frankfurt’a transfer uçuşları için ek maliyetler vardır, çünkü bazı bakım çalışmaları sadece oradaki A380 hangarında yapılabilir. Yönetim Kurulu, daha karmaşık ve pahalı bakım olayları yakında olacağından mevcut son iki makine konusunda tereddütlü.


İyi rezervasyon durumu


Lufthansa sözcüsü Bettina Rittberger, önümüzdeki Perşembe ve sonraki tarihler için rezervasyon durumunun çok iyi olduğunu söyledi. Hatta çok ferah ve sessiz olduğu için dev uçağı özellikle bekleyen misafirler bile var. Örneğin, sık uçan yolcu Torsten Gründer, “Uçuşta A380’dekinden daha hoş ve sakin bir his olamaz” diyor. Ekim ayının sonundan itibaren, A380’in Münih’ten çıkış noktaları Bangkok ve Los Angeles olacak.


Geleceğin pilotları, Hamsin Yortusu’na kadar Leipzig, Prag ve Viyana havalimanlarında kalkış ve inişlerle kapsamlı bir eğitim programını tamamlayacaklar. Daha küçük A350 için lisansa sahip birçok pilot zaten merkezde konuşlanmış olduğundan, konum olarak Münih de seçildi. Lisans kısa sürede A380’e genişletilebilir. Lufthansa’nın her bir A380 için geçerli lisanslara sahip yaklaşık 20 pilota ve yaklaşık 400 uçuş görevlisine ihtiyacı var.


dpa

#Konular