2023 yazında trend dalgasında sörf yapmak istiyorsanız, yapılacak en iyi şey bir Hawai gömleği giymektir. Renkli moda ifadesinin arkasındaki hikaye.
Canlı renkler, rengarenk çiçekler ve yaz havası – çoğu insanın Hawai gömlekleri ve Hawaii ile ilişkilendirdiği şey budur. Kitschy kült kıyafetlerinin her yıl bu kadar popüler olmasının nedeni de tam olarak bu. İlginç bir şekilde, yakın tarihin en karanlık on yıllarından birinde, 20. yüzyılın başlarındaki Büyük Buhran sırasında doğdu.
1920’lerde Hawaii gömleği
Hawaii, 21 Ağustos 1959’dan beri ancak resmi olarak ABD’ye aitti, ancak 1920’lerde birçok Amerikalı için şimdiden bir özlem yeriydi. Ve haklı olarak: Beyaz kumsallar, turkuaz sular, Hawai orkideleri, cennet kuşu, antoryum ve plumeria, durgunluk ve işsizlikten keyifli (zihinsel) bir kaçış sunar.
Gömleklerin nasıl yapıldığı tam olarak bilinmiyor. Hawaii’deki Japon terzilerin erkek gömlekleri için klasik kimono kumaşını işlemeye başlaması muhtemeldir. Buna göre kiraz çiçekleri gibi Japon motifleri gömlekleri süsledi. Hawaii florası daha sonra izledi. Ve iyi bir sebep için.
1920’lerde, gömlekler hala zengin turistler ve yerel halk için ayrılmıştı, çünkü normal işçiler Hawaii’de aile tatillerini karşılayamıyordu. Bugün hala aynı ama değişen Aloha gömleğiydi. Sloganına sadık kalarak: Sen bana gelmezsen ben sana gelirim, ABD anakarasını fethetti.
1930’lardan seri üretim
Bunu, 1930’ların ortalarından itibaren Ellery Chun’a borçluyuz. ilk Hawai gömleklerini toplu olarak üretti ve onları Amerika Birleşik Devletleri’ne göndererek başarıya giden yolu açtı. O zaman bile ortalığı karıştırdılar: Thesmithsonian.com’un bildirdiği gibi, Los Angeles Times, Hawai gömleği alıcılarına aynı anda iki veya üç tane almalarını tavsiye etti, çünkü karı ve kızı da kesinlikle renkli gömleklerden birini giymek isteyecektir.
Tüm ucuz provokasyonlara rağmen Hawaii gömleği galip geldi. Neden sadece tahmin edilebilir. Ancak bunun, zamanlarının ötesinde olan ve erkek olarak renklerini göstermekten korkmayan erkek ünlülerden kaynaklanması mantıklı. 30’larda, bunlar arasında şarkıcı Bing Crosby ve üç kez Olimpik yüzme şampiyonu ve sörfün kurucularından biri olan Duke “The Big Kahuna” Kahanamoku da vardı. Her ikisi de her şeyden önce bir şeyi aktarıyordu: Renkli bir gömlek giydiğinde erkekliği hakkında endişelenmek zorunda kalmayan bir erkeğin önlenemez çekiciliği.
Hawaii gömlekleri ve savaş
Hawaii gömleği, Japonların Pearl Harbor’a saldırmasıyla yeniden değişti. Savaş sırasında kumaş yetersizliğinden gömlekler üretilememiş ve savaş kazanıldığında geleneksel Japon desenleri yerini Hawai bitkilerine ve doğa motiflerine bırakmıştır.
1950’lerde Pasifik’ten evlerine dönen askerler Hawaii gömleğini popüler hale getirdi. Bu nedenle, dönemin ABD Başkanı Harry S. Truman’ın (8 Mayıs 1884 – Aralık 1972) 1951’de Life dergisi için Hawaii gömleğiyle fotoğrafını çekmiş olması şaşırtıcı değil.
1960’lar: Hawaii gömleğinin altın çağı ve düşüşü
1960’larda, kült giysi daha sonra geçici zirvesini yaşadı. Bu sefer bir yandan King of Rock gibi stil ikonları cübbeye sarındı. Örneğin, “Blue Hawaii” nin kapağında Elvis Presley, beyaz çiçek desenli koyu kırmızı bir Hawai gömleği giymişti.
Öte yandan, o sırada Richard Nixon’ın (9 Ocak 1913 – 22 Nisan 1994) Aloha tişörtlü fotoğrafları da çekildi. Bu, biraz daha rahat görünmek isteyen havasız banliyö babasının cazibesini yayıyor.
Sonuç olarak, cesaretin nefesi uçup gitti ve insanın gururla sunmaktansa dolabın derinliklerine gömmeyi tercih ettiği, uzun süredir unutulmuş bir tatil hatırasının kitsch’ine bıraktı. Büyük moda zincirleri de aynısını yaptı ve rengarenk çiçek desenlerinden uzaklaştı.
Hollywood’daki Hawaii gömleği
Hollywood, Hawaii gömleğini oldukça farklı şekilde ele aldı. 1980’lerden 1990’ların sonlarına kadar rüya fabrikasının asi karakterleri rengarenk gömlekler giymişti. Örneğin, Vogue’un bildirdiği gibi “Yaralı Yüz”deki Al Pacino, “Kokteyl”deki Tom Cruise, “Romeo ve Juliet”teki Leonardo Di Caprio veya “Dövüş Kulübü”ndeki Brad Pitt.
2000’li yıllarda, özellikle Quicksilver gibi sörfçü markaları Hawaii gömlek trendini şekillendirdi. Bununla birlikte, Gucci gibi lüks İtalyan markalarının çoğunluğa katılması ve Hawaii gömleklerinin Milano, Paris ve New York’ta yeniden podyumlarda gezinmesi için yine de 15 yıl geçmesi gerekti.
Şimdiki Zaman: Irkçı Hawaii Gömleği
Aksine, kült parça hakkında daha sessiz hale gelmedi. Hawaii gömleğinin kendisi bile bir trendden kurtulmuş değil ve başka türlü nasıl olabilir: Welt’e göre, Princeton profesörü Zara Anishanslin, giysiyi “tarla düğününün modaya uygun karşılığı” olarak görüyor; Yerli nüfusa karşı ABD Hawaii’yi simgeliyor”.
Ancak bu (henüz) Hawaii gömleğine karşı gerçek bir itirazla sonuçlanmadı. Belki de bunun için fazla iyi göründüğü içindir. Ya da çoğu insan bunu Dale Hope’un yılı gibi gördüğü için. O yerel bir Hawaii gömleği üreticisi ve “” kitabının yazarıdır.Aloha Gömleği: Adaların Ruhu“. Vice’a aloha’nın anlamının varlığın, sevginin, barışın, şefkatin ve karşılıklı saygı anlayışının özü olduğunu açıkladı. Ve Hawaii gömleğini 2023 yazının trend elbisesi yapan da tam olarak bu.
kaynaklar: smithsonianmag.com, vogue.de vice.comwelt.de
Ayrıca ilginizi çekebilir:
Bu makale sözde bağlı kuruluş bağlantıları içerir. Daha fazla bilgi burada mevcuttur.
#Konular
Canlı renkler, rengarenk çiçekler ve yaz havası – çoğu insanın Hawai gömlekleri ve Hawaii ile ilişkilendirdiği şey budur. Kitschy kült kıyafetlerinin her yıl bu kadar popüler olmasının nedeni de tam olarak bu. İlginç bir şekilde, yakın tarihin en karanlık on yıllarından birinde, 20. yüzyılın başlarındaki Büyük Buhran sırasında doğdu.
1920’lerde Hawaii gömleği
Hawaii, 21 Ağustos 1959’dan beri ancak resmi olarak ABD’ye aitti, ancak 1920’lerde birçok Amerikalı için şimdiden bir özlem yeriydi. Ve haklı olarak: Beyaz kumsallar, turkuaz sular, Hawai orkideleri, cennet kuşu, antoryum ve plumeria, durgunluk ve işsizlikten keyifli (zihinsel) bir kaçış sunar.
Gömleklerin nasıl yapıldığı tam olarak bilinmiyor. Hawaii’deki Japon terzilerin erkek gömlekleri için klasik kimono kumaşını işlemeye başlaması muhtemeldir. Buna göre kiraz çiçekleri gibi Japon motifleri gömlekleri süsledi. Hawaii florası daha sonra izledi. Ve iyi bir sebep için.
1920’lerde, gömlekler hala zengin turistler ve yerel halk için ayrılmıştı, çünkü normal işçiler Hawaii’de aile tatillerini karşılayamıyordu. Bugün hala aynı ama değişen Aloha gömleğiydi. Sloganına sadık kalarak: Sen bana gelmezsen ben sana gelirim, ABD anakarasını fethetti.
1930’lardan seri üretim
Bunu, 1930’ların ortalarından itibaren Ellery Chun’a borçluyuz. ilk Hawai gömleklerini toplu olarak üretti ve onları Amerika Birleşik Devletleri’ne göndererek başarıya giden yolu açtı. O zaman bile ortalığı karıştırdılar: Thesmithsonian.com’un bildirdiği gibi, Los Angeles Times, Hawai gömleği alıcılarına aynı anda iki veya üç tane almalarını tavsiye etti, çünkü karı ve kızı da kesinlikle renkli gömleklerden birini giymek isteyecektir.
Tüm ucuz provokasyonlara rağmen Hawaii gömleği galip geldi. Neden sadece tahmin edilebilir. Ancak bunun, zamanlarının ötesinde olan ve erkek olarak renklerini göstermekten korkmayan erkek ünlülerden kaynaklanması mantıklı. 30’larda, bunlar arasında şarkıcı Bing Crosby ve üç kez Olimpik yüzme şampiyonu ve sörfün kurucularından biri olan Duke “The Big Kahuna” Kahanamoku da vardı. Her ikisi de her şeyden önce bir şeyi aktarıyordu: Renkli bir gömlek giydiğinde erkekliği hakkında endişelenmek zorunda kalmayan bir erkeğin önlenemez çekiciliği.
Hawaii gömlekleri ve savaş
Hawaii gömleği, Japonların Pearl Harbor’a saldırmasıyla yeniden değişti. Savaş sırasında kumaş yetersizliğinden gömlekler üretilememiş ve savaş kazanıldığında geleneksel Japon desenleri yerini Hawai bitkilerine ve doğa motiflerine bırakmıştır.
1950’lerde Pasifik’ten evlerine dönen askerler Hawaii gömleğini popüler hale getirdi. Bu nedenle, dönemin ABD Başkanı Harry S. Truman’ın (8 Mayıs 1884 – Aralık 1972) 1951’de Life dergisi için Hawaii gömleğiyle fotoğrafını çekmiş olması şaşırtıcı değil.
1960’lar: Hawaii gömleğinin altın çağı ve düşüşü
1960’larda, kült giysi daha sonra geçici zirvesini yaşadı. Bu sefer bir yandan King of Rock gibi stil ikonları cübbeye sarındı. Örneğin, “Blue Hawaii” nin kapağında Elvis Presley, beyaz çiçek desenli koyu kırmızı bir Hawai gömleği giymişti.
Öte yandan, o sırada Richard Nixon’ın (9 Ocak 1913 – 22 Nisan 1994) Aloha tişörtlü fotoğrafları da çekildi. Bu, biraz daha rahat görünmek isteyen havasız banliyö babasının cazibesini yayıyor.
Sonuç olarak, cesaretin nefesi uçup gitti ve insanın gururla sunmaktansa dolabın derinliklerine gömmeyi tercih ettiği, uzun süredir unutulmuş bir tatil hatırasının kitsch’ine bıraktı. Büyük moda zincirleri de aynısını yaptı ve rengarenk çiçek desenlerinden uzaklaştı.
Hollywood’daki Hawaii gömleği
Hollywood, Hawaii gömleğini oldukça farklı şekilde ele aldı. 1980’lerden 1990’ların sonlarına kadar rüya fabrikasının asi karakterleri rengarenk gömlekler giymişti. Örneğin, Vogue’un bildirdiği gibi “Yaralı Yüz”deki Al Pacino, “Kokteyl”deki Tom Cruise, “Romeo ve Juliet”teki Leonardo Di Caprio veya “Dövüş Kulübü”ndeki Brad Pitt.
2000’li yıllarda, özellikle Quicksilver gibi sörfçü markaları Hawaii gömlek trendini şekillendirdi. Bununla birlikte, Gucci gibi lüks İtalyan markalarının çoğunluğa katılması ve Hawaii gömleklerinin Milano, Paris ve New York’ta yeniden podyumlarda gezinmesi için yine de 15 yıl geçmesi gerekti.
Şimdiki Zaman: Irkçı Hawaii Gömleği
Aksine, kült parça hakkında daha sessiz hale gelmedi. Hawaii gömleğinin kendisi bile bir trendden kurtulmuş değil ve başka türlü nasıl olabilir: Welt’e göre, Princeton profesörü Zara Anishanslin, giysiyi “tarla düğününün modaya uygun karşılığı” olarak görüyor; Yerli nüfusa karşı ABD Hawaii’yi simgeliyor”.
Ancak bu (henüz) Hawaii gömleğine karşı gerçek bir itirazla sonuçlanmadı. Belki de bunun için fazla iyi göründüğü içindir. Ya da çoğu insan bunu Dale Hope’un yılı gibi gördüğü için. O yerel bir Hawaii gömleği üreticisi ve “” kitabının yazarıdır.Aloha Gömleği: Adaların Ruhu“. Vice’a aloha’nın anlamının varlığın, sevginin, barışın, şefkatin ve karşılıklı saygı anlayışının özü olduğunu açıkladı. Ve Hawaii gömleğini 2023 yazının trend elbisesi yapan da tam olarak bu.
kaynaklar: smithsonianmag.com, vogue.de vice.comwelt.de
Ayrıca ilginizi çekebilir:
Bu makale sözde bağlı kuruluş bağlantıları içerir. Daha fazla bilgi burada mevcuttur.
#Konular