Her 3 bireyden 2’si haftada en az bir kere online alışveriş yapıyor

Yasmin

New member
Geçen yılın haziran ayında kurulan ve Türkiye’de online alışverişi eğlenceli görüntü içerikleriyle zenginleştirip, canlı yayın esnasında alışveriş imkânı sunan görüntü alışveriş platformu ClickMeLive, araştırma şirketi Fram ile bir arada hazırladığı “Canlı Alışverişe Yaklaşım Araştırması” raporunda 3 büyük vilayette yaşayan Y ve Z jenerasyonunun online alışveriş alışkanlıklarını masaya yatırdı. Halihazırda internet alışverişi yapan bir kitlenin incelendiği rapora göre iştirakçilerin yüzde 63’ü haftada bir yahut birden çok internetten satın alım gerçekleştirdiğini kaydederken, yüzde 24’ü haftada 2 kere, yüzde 13’ü ise haftada 3 sefer online alışveriş yaptığını belirtti.

BAYANLAR İÇİN BİRİNCİ TERCİH GİYSİ, ERKEKLER İÇİN YEMEK SİPARİŞİ

en çok alışveriş yapılan kategorilerin giysi, yemek siparişi ve market eser kümeleri olarak sıralandığı raporda, 25-34 yaş kümesi bireylerin başka yaş kümelerine kıyasla online alışverişe daha fazla eğilim gösterdiği gözlendi. Online satın alım davranışları cinsiyete nazaran incelendiğinde ise bayanların en epeyce giysi kategorisinde adamların ise yemek alışverişi kategorisinde online alışveriş yaptığı görüldü.

CANLI YAYIN ÜZERİNDEN ALIŞVERİŞ YAPANLARIN ORANI YÜZDE 49

Araştırmaya katılanların yarısının canlı yayın üzerinden alışveriş yaptığını dediğine dikkat çeken ClickMeLive CEO’su Kurt Onur, şu biçimde konuştu: “Pandemi tüketici alışkanlıklarını önemli ölçüde değiştirdi, e-ticaret kesimi fevkalade bir ivmelenme yakaladı. Alman araştırma şirketi Statista’nın yaptığı araştırmaya göre 2022-2025 yılları içinde Brezilya’nın yüzde 20,73’lük bileşik büyüme oranıyla (CAGR) perakende e-ticaretin gelişmeninde birinci sırada yer alması beklenirken, Brezilya’yı yüzde 20,69’luk bileşik büyüme oranıyla Arjantin’in ve yüzde 20,24’lük bileşik büyüme oranıyla Türkiye’nin izlemesi öngörülüyor. bir daha Statista’nın 2020’de pandemiyle birlikte toplumsal aralık normlarının getirilmesinden daha sonra dünya genelinde taşınabilir içerik izleme oranlarındaki artış üzerine sekiz temsili ülke (ABD, Çin, Almanya, İngiltere, Japonya, Kore, Singapur ve Türkiye) pazarında yaptığı araştırmada Çin ve Türkiye’deki iştirakçiler görüntü içeriği izlemek için taşınabilir aygıtlarını daha fazla kullandıklarını belirtiyor. Tüm bu bilgiler görüntü alışveriş uygulamalarının Türkiye’deki potansiyelini gözler önüne seriyor. ClickMeLive olarak bizler de kısa mühlet evvel aldığımız 4,4 milyon dolarlık yatırımla uygulamamızı geliştirmek için çalışmalarımıza sürat kesmeden devam ediyoruz. Öncelikli olarak orta ve uzun vadede Türkiye’de yüzde 20 pazar hissesine ulaşmayı hedefliyoruz. Orta vadede Avrupa ve ABD’ye açılmak da planlarımız içinde yer alıyor.”