İrfan Okulları, öğrencilerini geleceğin iş dünyasına hazırlıyor

Yasmin

New member
Yeni Türkiye Eğitim Vakfı (YETEV) bünyesinde faaliyet gösteren İrfan Okulları; 21’inci yüzyılın hünerleriyle donatılan, teknolojiyi ‘amaç’ değil; ‘araç’ olarak kullanan, Türkiye ismine yerli ve ulusal projeler üreten genç yetenekler yetiştirme misyonu ile yol alıyor.

Sorgulayan, analitik düşünen, öğrenmeye açık, fazlaca taraflı ve bütüncül bir eğitim vizyonuna yatırım yaptıklarını tabir eden YETEV Okulları Genel Müdürü Hayati Oktay, “İrfan Okulları’nda bu bakış açısıyla inovatif projeler geliştiren öğrencilerimiz; TÜBİTAK ve TEKNOFEST genelinde düzenlenen müsabakalarda kıymetli Türkiye derecelerine imza atıyor” dedi. Yarının bilim insanı, araştırmacı ve uzmanlarını yetiştiren İrfan Okulları’nın yeni eğitim-öğretim yılı için avantajlı kayıtları devam ediyor.

İrfan Okulları; anaokulundan ilkokula, ortaokuldan liseye kadar her yaş kümesindeki öğrencinin bilişsel, duygusal ve bedensel gelişmenine katma kıymet sağlayan bütüncül bir eğitim metodolojisiyle ilerliyor. Anaokul sürecinde başlayan ‘İrfanlı Çocuklar, Başarılı Yarınlar’ unsuru doğrultusunda öğrenci merkezli bir eğitim anlayışı benimseniyor. Bu kapsamda öğrencilerin Montessori eğitim yaklaşımı çerçevesinde gelişim alanlarını keşfeden, onları destekleyen, eğlenirken öğreten, öğretirken de pekiştiren bir bakış açısı benimseniyor.

Çok Taraflı Bir Eğitim Sistemine Yatırım Yapılıyor

İrfan Okulları; e-irfan öğrenci bilgi sistemi ile ilişkilendirilmiş hibrit eğitim altyapısı, Teams uygulaması ile oluşturulmuş sanal sınıflar, etkileşimli ders içeriklerinin yer aldığı dijital ve yabancı lisan eğitim portalları, K12 entegreli öğrenci takip sistemi, LGS ve YKS hazırlık ve kamp çalışmaları, eğitim süreçlerinin nizamlı olarak takip edildiği koçluk sistemi, öğrencilerin ilgi ve yeteneklerine göre oluşturulmuş toplumsal, sportif, sanatsal, kültürel ve bilimsel aktifliklerin yapıldığı kulüp programlarıyla öne çıkıyor. YETEV’e bağlı Program ve Yayın Geliştirme Ünitesi tarafınca hazırlanan, mantık, muhakeme, tahlil, düşünme maharetleri ve pahalar eğitimiyle bütünleştirilmiş özgün ders modülleri ve modül akış planlarından oluşan farklılaştırılmış bir eğitim müfredatı uygulanıyor.

“Araştırmacı, şuurlu, sorgulayıcı, mânâlı öğrenmeyi ve uygulamayı temel alan gençler yetiştiriliyor”

Özgürce ve birlikte öğrenme fırsatı veren düşünme marifetini destekleyen, proje tabanlı eğitim yaklaşımlarının yanı sıra MEB tabanlı farklılaştırılmış ve zenginleştirilmiş bir müfredatla yol aldıklarını belirten YETEV Okulları Genel Müdürü Hayati Oktay, “Sevgiye dayalı, mânâlı öğrenmeyi ve uygulamayı temel alan, insanlığın birikiminden faydalanan, çağa uygun ve hayat uzunluğu devam eden bir eğitim misyonuna yatırım yapıyoruz. bu biçimdece hayatın her alanında ve anında araştırmacı, keşfedici, şuurlu ve sorgulayıcı bakış açısına sahip öğrenciler yetiştiriliyor. Dersler ise yapılandırmacı yaklaşımı temel alan 5E modeli kapsamında işleniyor. Öğrencilerimize bilimsel süreç basamaklarını nasıl izlemeleri gerektiğini gösteriyor, derse faal bir biçimde iştiraklerini sağlıyor ve bilgiye yaşayarak ulaşmalarına yardımcı oluyoruz.” yorumunda bulundu.

Öğrencilerin kişilik özellikleri ve yetenekleri yakından takip ediliyor

İrfan Okulları’nda öğrencilerin öğrenme tarzlarına nazaran adapte olabilen kişiselleştirilmiş bir eğitim sistemi inşa ediliyor. Teorik bilginin pratiğe dönüşebilmesi için ise öğrencilere ulusal-uluslararası imtihanlar, proje çalışmaları ve PDR çalışmaları ile farklı yol haritaları sunuluyor. Öğrencilerin karakter ve yetenek süreçlerinin; ‘Değerler Eğitimi Uygulamaları’ ile geliştirildiğine dikkat çeken Oktay; şu biçimde devam etti: “Kendini en az bir yabancı lisanla söz edebilen, teknolojiye hakim, üretken, akademik başarısı ve özgüveni yüksek İrfanlı kuşaklar yetiştirme gayesi ile yola çıktık. Toplumsal, sportif ve kültürel faaliyetlerle öğrencilerimizin ilgi ve yeteneklerini destekleyen epey taraflı bir eğitim anlayışına sahibiz.”

Gaye: Gelişen teknolojiye ahenk sağlamak ve kadim kültür ve kıymetlerimize sahip çıkmak

Fen ve Teknoloji Lisesi’nin odak noktasının, 21’inci yüzyılın nitelikli ve vizyon sahibi bireylerini yetiştirmek olduğunu vurgulayan Hayati Oktay; “Fen ve Teknoloji Lisemize özel geliştirdiğimiz öğretim programı ile her geçen gün değişen ve gelişen teknolojiye ahenk sağlayan, teknolojiyi ‘amaç’ değil, ‘araç’ olarak kullanabilen, Türkiye ismine ulusal projeler üretebilen, öğrenmeye açık, ekip çalışmasına uyumlu, sorun çözen, analitik düşünen, tahlil odaklı, hassas, milli-manevi kıymetlerine bakılırsa hareket eden, donanımlı ve ahlaklı bireyler yetiştiriyoruz.”dedi.

Öğrencilerin en kıymetli avantajı, iş dünyasına hazırlanmaları

Bu emelle geliştirilen eğitim programı ise programlama, elektronik, mekanik tasarım ve dijital okuryazarlık üzere içeriklerle farklılaşıyor. Öğrencilerin proje çalışmaları ile teorik ayrıntıları pratiğe dönüştürdüğünü ve topluma katkı sağlayan eserler geliştirdiğini söz eden Oktay, şu açıklamada bulundu: “Öğrencilerimiz almış oldukları eğitimler ve hayata geçirdikleri projelerle geleceğin iş dünyasına şimdiden hazırlanıyor. İmza attıkları projelerle, ulusal perspektifte kıymetli ödüllere layık görülen bir epeyce öğrencimiz bulunuyor. Teknofest IRF-Tech-Okul Cebimde Projesi’ile yarı fınal derecesi, TÜBİTAK Biyoloji Olimpiyatları’na Hazırlık Projesi, TÜBİTAK Büyük Kentlerde Sayısı Azalan Yabani Kuşlara Beslenme ve Barınma Alanlarının Oluşturulması Projesi, TÜBİTAK Daphnia Magnaların (Su Piresi) Su Kirliliğine Sebep Olan Ağır Metlere Tesiri, TÜBİTAK Halk Edebiyatından Bir Eserin Yaşatılması Projesi, TÜBİTAK Engelli Bireylerin hayatını Kolaylaştıracak İcatlar Projesi üzere çalışmalarımızla ise Türkiye derecesi elde ettik. Proje geliştirme sürecimiz ise tüm süratiyle devam ediyor.”


Hibya Haber Ajansı