Buca ile İzmir Şehirlerarası Otobüs Terminali içinde kent trafiğine girmeden ilişki sağlayacak dev projenin Buca Tüneli ve öteki etaplarının tamamlanması için İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin açtığı ihale Kamu İhale Kurumu’na (KİK) yapılan itiraz niçiniyle 8 aylık gecikmeyle sonuçlandı. KİK’in aldığı karar üzerine en düşük ikinci teklifi sunan Özkar İnşaat Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi ile kontrat imzalandı. 559 milyon liraya mal olacak Buca Tüneli ve devamındaki etaplar 3 yılda tamamlanacak.
İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin, Buca ile Bornova içinde kesintisiz ulaşım sağlayacak projenin değerli ayaklarından “Buca Tüneli”ni tamamlamak için başlatmış olduğu ihale süreci tamamlandı. Yüklenici firmanın işten çekilmesi niçiniyle yarım kalan tünel inşaatını bitirmek için 2021 yılı Ağustos ayında ihaleye çıkan Büyükşehir Belediyesi, Kamu İhale Kurumu’na yapılan itirazların sonuçlanmasının akabinde ihaleyi alan Özkar İnşaat Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi ile mukavele imzaladı. Firma 559 milyon liralık bedelle tünel inşaatı ile projenin üçüncü ve dördüncü etaplarında yer alan 2 alt geçit, 8 menfez, 5 kavşak, 2 üst geçit ve duvar imalatlarını yapacak. Yer tesliminin akabinde başlayacak inşaat 3 yılda tamamlanacak.
KİK en düşük teklife değil ikinciye verdi
Tünel ihalesini alan yüklenici firmanın 4735 Sayılı Kanun’un “Sözleşmelerin Tasfiyesi ve Devri” başlıklı süreksiz dördüncü hususuna dayanarak işin tasfiyesi için müracaatta bulunması üzerine yaklaşık 250 metresi tamamlanan tünelde inşaat çalışmaları 2019 yılı Ağustos ayında durmuştu. Projenin devam etmesi için 19 Ağustos 2021 tarihinde İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafınca düzenlenen ihaleye 25 firma katıldı. Deha Altyapı A.Ş-Feza Taahhüt A.Ş. iştirakinin verdiği 540 milyon 567 bin liralık en avantajlı teklif isteklilere iletildi. Özkar İnşaat Sanayi ve Ticaret A.Ş. ise 559 milyon liralık teklifi ile ikinci sırada yer aldı. Hem Özkar İnşaat’ın tıpkı vakitte ihaleye katılan başka firmaların KİK’e yaptığı itirazlar değerlendirildi. 8 ay süren kıymetlendirme kararında KİK, 18 milyon 433 bin lira yüksek teklif veren ÖZKAR İnşaat Sanayi ve Ticaret A.Ş.’ye ihalenin verilmesi sonucunı aldı.
1 milyar liranın üzerinde yatırım
Tünel önümüzdeki aylarda hizmete alınacak viyadüklerle Konak’tan şehirlerarası otobüs terminaline ulaşımı kolaylaştıracak. Kent içi trafiğe de nefes aldıracak projenin toplam uzunluğu 7,1 kilometreyi bulacak. Tünel tamamlandığında İzmir’in en uzun karayolu tüneli unvanına sahip olacak. İzmirlilerin hala kullanmakta olduğu Bayraklı 1 Tüneli 320 metre, Konak Tüneli bin 674 metre, Bayraklı 2 Tüneli ise bin 865 metre uzunluğunda. Viyadük inşaatı, irtibat yolları, tünel inşaatı ve öbür etaplar ile birlikte yatırım ölçüsü 1 milyar liranın üzerinde olacak.
Uzunluğu 2,5 kilometre
İzmir’in en uzun tüneli “Buca-Onat Caddesi ile Şehirlerarası Otobüs Terminali ve Etraf Yolu Ortası İlişki Yolu Projesi”nin ikinci etabı kapsamında inşa edilecek. Çift tüp tünelin uzunluğu 2,5 kilometre olacak ve 2 gidiş – 2 geliş toplam dört şeritli olarak hizmet verecek. Tünelin yüksekliği 7,5 metre, genişliği ise 10,6 metre olacak. İzmir Büyükşehir Belediyesi Buca Onat Caddesi ile Şehirlerarası Otobüs Terminali ve Etraf Yolu Ortası İlişki Yolu Yapılması Birinci Etap ikmal işi kapsamında 2 viyadük, 2 alt geçit ve 1 üst geçit inşatını tamamladı. İlişki yolları, aydınlatması yapılarak önümüzdeki aylarda kullanıma açılacak.
Yer tesliminin akabinde inşaatlar başlıyor
Tünel inşaatının ihalesi ile projenin üçüncü ve dördüncü etaplarında yer alan iki alt geçit, 8 menfez, 5 kavşak, 2 üst geçit ve duvar imalatlarını içeren inşaatların ihalesi birlikte yapıldı. Projenin Homeros Bulvarı ile tünel içinde bulunan 850 metrelik üçüncü etabında Çaldıran, Hürriyet, Mehtap, Çamlık mahallerine temas sağlanarak bölgede trafik sorunlarının çözümlenmesi hedefleniyor. Bu kapsamda 3 kavşak, bir alt geçit, bir menfez ve duvar imalatları yapılacak. Projenin 4. Etabı, imalat çalışmaları devam eden 1. etap ile tünel içinde kalan bin 773 metrelik kısmını kapsıyor. Bu etapta 2 kavşak, 2 üst geçit, bir alt geçit, 7 menfez ve duvar imalatları yapılacak. Çalışmalar bu etapta bin 773 metrelik kısmın 750 metrelik kısmında başlayacak.
Kent trafiğine girmeden otogara ulaşılacak
7,1 kilometrelik güzergah 35 metre genişliğinde 3 geliş 3 gidiş toplam 6 şerit bölünmüş yol ile 2,5 kilometrelik çift tüp tünelden oluşuyor. Tünel ve viyadük projesi ile Çamlık, Mehtap, İsmetpaşa, Ufuk, Ferahlı, Ulubatlı, Mehmet Akif, Hürmet, Atamer, Çınartepe, Merkez, Zafer, Birlik, Koşukavak, Çamkule, Meriç, Yeşilova ve Karacaoğlan mahalleleri aşılarak Bornova Kemalpaşa Caddesi’nden Otogar’a ilişki sağlanacak. Homeros Bulvarı ve Onat Caddesi üzerinden İzmir’in en uzun tünelini geçen araçlar, kentin ağır trafiğine girmeden Otogar ve etraf yoluna ulaşabilecek. Dev yatırım tamamlandığında kent içi trafik rahatlayacak, kent trafiğine girmeden Buca’daki Homeros Bulvarı, Işıkkent’teki İzmir Otogarı’na bağlanacak.
Hibya Haber Ajansı
İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin, Buca ile Bornova içinde kesintisiz ulaşım sağlayacak projenin değerli ayaklarından “Buca Tüneli”ni tamamlamak için başlatmış olduğu ihale süreci tamamlandı. Yüklenici firmanın işten çekilmesi niçiniyle yarım kalan tünel inşaatını bitirmek için 2021 yılı Ağustos ayında ihaleye çıkan Büyükşehir Belediyesi, Kamu İhale Kurumu’na yapılan itirazların sonuçlanmasının akabinde ihaleyi alan Özkar İnşaat Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi ile mukavele imzaladı. Firma 559 milyon liralık bedelle tünel inşaatı ile projenin üçüncü ve dördüncü etaplarında yer alan 2 alt geçit, 8 menfez, 5 kavşak, 2 üst geçit ve duvar imalatlarını yapacak. Yer tesliminin akabinde başlayacak inşaat 3 yılda tamamlanacak.
KİK en düşük teklife değil ikinciye verdi
Tünel ihalesini alan yüklenici firmanın 4735 Sayılı Kanun’un “Sözleşmelerin Tasfiyesi ve Devri” başlıklı süreksiz dördüncü hususuna dayanarak işin tasfiyesi için müracaatta bulunması üzerine yaklaşık 250 metresi tamamlanan tünelde inşaat çalışmaları 2019 yılı Ağustos ayında durmuştu. Projenin devam etmesi için 19 Ağustos 2021 tarihinde İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafınca düzenlenen ihaleye 25 firma katıldı. Deha Altyapı A.Ş-Feza Taahhüt A.Ş. iştirakinin verdiği 540 milyon 567 bin liralık en avantajlı teklif isteklilere iletildi. Özkar İnşaat Sanayi ve Ticaret A.Ş. ise 559 milyon liralık teklifi ile ikinci sırada yer aldı. Hem Özkar İnşaat’ın tıpkı vakitte ihaleye katılan başka firmaların KİK’e yaptığı itirazlar değerlendirildi. 8 ay süren kıymetlendirme kararında KİK, 18 milyon 433 bin lira yüksek teklif veren ÖZKAR İnşaat Sanayi ve Ticaret A.Ş.’ye ihalenin verilmesi sonucunı aldı.
1 milyar liranın üzerinde yatırım
Tünel önümüzdeki aylarda hizmete alınacak viyadüklerle Konak’tan şehirlerarası otobüs terminaline ulaşımı kolaylaştıracak. Kent içi trafiğe de nefes aldıracak projenin toplam uzunluğu 7,1 kilometreyi bulacak. Tünel tamamlandığında İzmir’in en uzun karayolu tüneli unvanına sahip olacak. İzmirlilerin hala kullanmakta olduğu Bayraklı 1 Tüneli 320 metre, Konak Tüneli bin 674 metre, Bayraklı 2 Tüneli ise bin 865 metre uzunluğunda. Viyadük inşaatı, irtibat yolları, tünel inşaatı ve öbür etaplar ile birlikte yatırım ölçüsü 1 milyar liranın üzerinde olacak.
Uzunluğu 2,5 kilometre
İzmir’in en uzun tüneli “Buca-Onat Caddesi ile Şehirlerarası Otobüs Terminali ve Etraf Yolu Ortası İlişki Yolu Projesi”nin ikinci etabı kapsamında inşa edilecek. Çift tüp tünelin uzunluğu 2,5 kilometre olacak ve 2 gidiş – 2 geliş toplam dört şeritli olarak hizmet verecek. Tünelin yüksekliği 7,5 metre, genişliği ise 10,6 metre olacak. İzmir Büyükşehir Belediyesi Buca Onat Caddesi ile Şehirlerarası Otobüs Terminali ve Etraf Yolu Ortası İlişki Yolu Yapılması Birinci Etap ikmal işi kapsamında 2 viyadük, 2 alt geçit ve 1 üst geçit inşatını tamamladı. İlişki yolları, aydınlatması yapılarak önümüzdeki aylarda kullanıma açılacak.
Yer tesliminin akabinde inşaatlar başlıyor
Tünel inşaatının ihalesi ile projenin üçüncü ve dördüncü etaplarında yer alan iki alt geçit, 8 menfez, 5 kavşak, 2 üst geçit ve duvar imalatlarını içeren inşaatların ihalesi birlikte yapıldı. Projenin Homeros Bulvarı ile tünel içinde bulunan 850 metrelik üçüncü etabında Çaldıran, Hürriyet, Mehtap, Çamlık mahallerine temas sağlanarak bölgede trafik sorunlarının çözümlenmesi hedefleniyor. Bu kapsamda 3 kavşak, bir alt geçit, bir menfez ve duvar imalatları yapılacak. Projenin 4. Etabı, imalat çalışmaları devam eden 1. etap ile tünel içinde kalan bin 773 metrelik kısmını kapsıyor. Bu etapta 2 kavşak, 2 üst geçit, bir alt geçit, 7 menfez ve duvar imalatları yapılacak. Çalışmalar bu etapta bin 773 metrelik kısmın 750 metrelik kısmında başlayacak.
Kent trafiğine girmeden otogara ulaşılacak
7,1 kilometrelik güzergah 35 metre genişliğinde 3 geliş 3 gidiş toplam 6 şerit bölünmüş yol ile 2,5 kilometrelik çift tüp tünelden oluşuyor. Tünel ve viyadük projesi ile Çamlık, Mehtap, İsmetpaşa, Ufuk, Ferahlı, Ulubatlı, Mehmet Akif, Hürmet, Atamer, Çınartepe, Merkez, Zafer, Birlik, Koşukavak, Çamkule, Meriç, Yeşilova ve Karacaoğlan mahalleleri aşılarak Bornova Kemalpaşa Caddesi’nden Otogar’a ilişki sağlanacak. Homeros Bulvarı ve Onat Caddesi üzerinden İzmir’in en uzun tünelini geçen araçlar, kentin ağır trafiğine girmeden Otogar ve etraf yoluna ulaşabilecek. Dev yatırım tamamlandığında kent içi trafik rahatlayacak, kent trafiğine girmeden Buca’daki Homeros Bulvarı, Işıkkent’teki İzmir Otogarı’na bağlanacak.
Hibya Haber Ajansı