“Finanse edilemez”
Almanya bileti Markus Söder yüzünden başarısız mı olacak?
Mevcut bağlantıyı kopyala
Deutschland biletinin Bavyera'ya yıllık maliyeti 300 milyon Euro'dur. Başbakan Markus Söder bunun çok pahalı olduğunu düşünüyor. Eleştiriler hemen hemen her taraftan geliyor.
Almanya bileti üzerindeki çekişme eylül sonundan önce sona ermiş gibi görünüyordu. Dokuz avroluk bir fiyat artışı, popüler yerel ulaşım aboneliğini kurtaracak. En azından şimdilik. Ancak daha sonra hükümet koalisyonu çöktü ve bununla birlikte gerekli federal fonları sağlaması gereken sözde bölgeselleşme yasasını geçirme umudu da çöktü. Sonuçta eyaletin ulaştırma bakanları Deutschlandticket'e katkıda bulunmak istedikleri konusunda hemfikir. Ancak Bavyera Başbakanı Markus Söder artık buna direniyor.
Markus Söder: Almanya bileti bu şekilde finanse edilemez
Teklifin mevcut haliyle artık finanse edilemez olduğunu düşünüyor. Şimdi Söder, “Amacımız Almanya biletinde değişiklik yapmak” dedi. Federal hükümet, eğer var olmaya devam edecekse gelecekte Deutschland biletinin parasını tek başına ödemek zorunda kalacak. Bavyera'ya yılda yaklaşık 300 milyon avroya mal olacak; CSU'lu politikacı, paranın daha çok altyapıya akması gerektiğini söyledi.
58 Euro: Diğer Avrupa ülkelerinde toplu taşıma maliyeti bu kadar
Almanya: Almanya Bileti
Deutschlandticket, yerel toplu taşıma için Almanya genelinde geçerli olan ve aylık olarak iptal edilebilen aylık veya sezonluk bir bilettir. Daha önce Almanya'da tüm ülkeyi 49 avroya, indirimli olarak ise 29 avroya gezebiliyordunuz. 1 Ocak 2025'ten itibaren normal fiyat artık 58 Euro'ya çıkacak. 58 euro mu? Çok fazlabirçok vatandaş söylüyor. Bu, özellikle düşük gelirli insanları geride bırakacak ya da sadece rotanın dışında tutacaktır. Almanya diğer Avrupa ülkeleriyle karşılaştırıldığında nasıldır?
© Tomekbudujedomek / Getty Images
Daha
Biletin yarısı federal hükümet, yarısı da eyaletler tarafından finanse ediliyor. Her iki taraf da her yıl 1,5 milyar avro katkıda bulunuyor. Ancak ulaşım şirketlerinin biletin ek maliyeti muhtemelen bu üç milyar avroyu aşacak; bu nedenle biletin 2025'ten itibaren 49 avro değil, 58 avro olması gerekiyor. Finansman için planlanan bölgeselleşme yasası, hükümet çoğunluğunun sağlanamaması nedeniyle Federal Meclis'ten geçirilemedi.
14 Kasım 2024 11:34
Kayıp ev
Deutschlandticket trafik ışıklarının kapatılmasının kurbanı olacak mı?
Eğer Söders girişimini hayata geçirebilirse, bu muhtemelen Almanya'nın sonu olacak. Eleştiri de aynı derecede sert:
SPD: Artık huzur içinde konuşabiliriz
Ancak yeni SPD Genel Sekreteri Matthias Miersch, Bavyera Başbakanı'nın galip gelebileceğine inanmıyor: ZDF “Morgenmagazin”de konuşan Miersch, CDU ve CSU'nun Almanya biletinin süresinin dolmasına izin vereceğini hayal bile edemiyor. Seçim tarihi artık belirlendiğinden, “Tanrıya şükür artık şu veya bu soruyu objektif ve sakin bir şekilde konuşabiliyoruz.”
Ancak tam olarak ne zaman olacağı belli değil. CDU lideri Friedrich Merz, Birliğin yalnızca 16 Aralık'taki güven oylamasından sonra kırmızı-yeşil azınlık hükümetinin olası projelerini destekleyeceğini söyledi.
Nik
Almanya bileti Markus Söder yüzünden başarısız mı olacak?
Mevcut bağlantıyı kopyala
Deutschland biletinin Bavyera'ya yıllık maliyeti 300 milyon Euro'dur. Başbakan Markus Söder bunun çok pahalı olduğunu düşünüyor. Eleştiriler hemen hemen her taraftan geliyor.
Almanya bileti üzerindeki çekişme eylül sonundan önce sona ermiş gibi görünüyordu. Dokuz avroluk bir fiyat artışı, popüler yerel ulaşım aboneliğini kurtaracak. En azından şimdilik. Ancak daha sonra hükümet koalisyonu çöktü ve bununla birlikte gerekli federal fonları sağlaması gereken sözde bölgeselleşme yasasını geçirme umudu da çöktü. Sonuçta eyaletin ulaştırma bakanları Deutschlandticket'e katkıda bulunmak istedikleri konusunda hemfikir. Ancak Bavyera Başbakanı Markus Söder artık buna direniyor.
Markus Söder: Almanya bileti bu şekilde finanse edilemez
Teklifin mevcut haliyle artık finanse edilemez olduğunu düşünüyor. Şimdi Söder, “Amacımız Almanya biletinde değişiklik yapmak” dedi. Federal hükümet, eğer var olmaya devam edecekse gelecekte Deutschland biletinin parasını tek başına ödemek zorunda kalacak. Bavyera'ya yılda yaklaşık 300 milyon avroya mal olacak; CSU'lu politikacı, paranın daha çok altyapıya akması gerektiğini söyledi.
58 Euro: Diğer Avrupa ülkelerinde toplu taşıma maliyeti bu kadar
Almanya: Almanya Bileti
Deutschlandticket, yerel toplu taşıma için Almanya genelinde geçerli olan ve aylık olarak iptal edilebilen aylık veya sezonluk bir bilettir. Daha önce Almanya'da tüm ülkeyi 49 avroya, indirimli olarak ise 29 avroya gezebiliyordunuz. 1 Ocak 2025'ten itibaren normal fiyat artık 58 Euro'ya çıkacak. 58 euro mu? Çok fazlabirçok vatandaş söylüyor. Bu, özellikle düşük gelirli insanları geride bırakacak ya da sadece rotanın dışında tutacaktır. Almanya diğer Avrupa ülkeleriyle karşılaştırıldığında nasıldır?
© Tomekbudujedomek / Getty Images
Daha
Biletin yarısı federal hükümet, yarısı da eyaletler tarafından finanse ediliyor. Her iki taraf da her yıl 1,5 milyar avro katkıda bulunuyor. Ancak ulaşım şirketlerinin biletin ek maliyeti muhtemelen bu üç milyar avroyu aşacak; bu nedenle biletin 2025'ten itibaren 49 avro değil, 58 avro olması gerekiyor. Finansman için planlanan bölgeselleşme yasası, hükümet çoğunluğunun sağlanamaması nedeniyle Federal Meclis'ten geçirilemedi.
14 Kasım 2024 11:34
Kayıp ev
Deutschlandticket trafik ışıklarının kapatılmasının kurbanı olacak mı?
Eğer Söders girişimini hayata geçirebilirse, bu muhtemelen Almanya'nın sonu olacak. Eleştiri de aynı derecede sert:
- Aşağı Saksonya Ulaştırma Bakanı Olaf Lies (SPD) şunları söyledi: “Finansmanın temellerini sarsmamalıyız.” Bu, Aşağı Saksonya'nın yalnız olduğu bir talep değil.
- Saarland Hareketlilik Bakanı Petra Berg (SPD), bunun “sorumluluktan kaçınmak” isteyen Söder'in “münferit bir hareketi” olduğunu söyledi. “Böyle bir yaklaşım biletin varlığının devamını tehlikeye atar.”
- Federal Yerel Demiryolu Taşımacılığı Birliği şunları söylüyor: “Almanya biletinin uygulamaya konulmasıyla hem cesur hem de doğru bir karar verdik. Şimdi ülke çapındaki biletin başarısı için sebat etmeli ve çalışmaya devam etmeliyiz.” Biletin var olma hakkını sorgulamanın “nihayet bir sonu” olmalı. Bilet almak bedava değil ama sosyal değeri çok büyük.
SPD: Artık huzur içinde konuşabiliriz
Ancak yeni SPD Genel Sekreteri Matthias Miersch, Bavyera Başbakanı'nın galip gelebileceğine inanmıyor: ZDF “Morgenmagazin”de konuşan Miersch, CDU ve CSU'nun Almanya biletinin süresinin dolmasına izin vereceğini hayal bile edemiyor. Seçim tarihi artık belirlendiğinden, “Tanrıya şükür artık şu veya bu soruyu objektif ve sakin bir şekilde konuşabiliyoruz.”
Ancak tam olarak ne zaman olacağı belli değil. CDU lideri Friedrich Merz, Birliğin yalnızca 16 Aralık'taki güven oylamasından sonra kırmızı-yeşil azınlık hükümetinin olası projelerini destekleyeceğini söyledi.
Nik