Avrupa’nın açık orta başkanı ve Türkiye’nin en epey tercih edilen teknoloji perakendecisi MediaMarkt, 2021’i her kategoride rekor büyümelerle tamamladı.
MediaMarktSaturn Perakende Kümesi COO’su ve MediaMarkt Türkiye CEO’su Yenal Gökyıldırım, “MediaMarkt Türkiye olarak hem pazardan birebir vakitte rakiplerimizden daha süratli büyüdük. 2022 mali yılımız prestijiyle ortasında bulunduğumuz Türkiye Tüketici Elektroniği Pazarı yüzde 40 büyürken biz hem pazardan tıpkı vakitte rakiplerimizden daha fazla büyüme kaydettik. Bu başarılı performans ile yalnızca kendi pazarımızda değil, MediaMarkt dünyası ortasında de en yüksek büyüme performansı sergileyen ülke olduk. Bunu tüketicimiz, çalışanlarımız ve iş ortaklarımız ile bir arada başardık. MediaMarkt’ı yeğleyen herkese gönülden teşekkür ediyoruz” dedi.
Türkiye’nin en geniş mağaza metrekaresine sahip teknoloji perakendecisi MediaMarkt, 2021’i her kategoride rekor büyümelerle tamamladı. Hem pazardan tıpkı vakitte rakiplerinden daha süratli büyüyen marka, MediaMarkt Kümesi içerisinde de en yüksek büyüme performansı gerçekleştiren ülke oldu.
birlikte başardık
MediaMarktSaturn Perakende Kümesi COO’su ve MediaMarkt Türkiye CEO’su Yenal Gökyıldırım, “Tüketici elektroniği pazarı yüzde 40 büyürken biz hem pazardan birebir vakitte rakiplerimizden daha fazla büyüme kaydettik. Bunu çalışanlarımız, tedarikçilerimiz ve tüketicimizle birlikte başardık. MediaMarkt’ı yeğleyen ve bize bu gururu yaşatan herkese teşekkür ediyoruz” diye konuştu.
Yatırımlarımıza son hız devam ediyoruz, istihdama katkı sağlıyoruz
2022 yılında da hem online tıpkı vakitte fiziki pazarda hissesi ve satışları artırıp, yatırımlara da sürat kesmeden devam edeceklerini lisana getiren Gökyıldırım, “Bunu uzmanlığımız, markamızın gücü, tüketici odaklı yaklaşımımız ve hayli kanallı stratejimiz ile yapacağız” dedi. Bilhassa pandemide talebin patladığı online alışverişlerde, müşterilerin tüm gereksinimlerini karşılamaya yöneldiklerini Gökyıldırım, online kanala odaklanmanın yanı sıra fiziki mağaza yatırımlarından da vazgeçmediklerini vurguladı. Gökyıldırım, “Tüketicimizin eseri deneyimleyerek satın alma alışkanlığından vazgeçeceğini düşünmüyoruz. ötürüsıyla online yatırımlarımızın yanı sıra, mağaza yatırımlarımıza da hiç orta vermiyoruz. Gerek yeni mağaza açılışı gerekse var olan mağazalarımızın yenilenmesine devam edeceğiz. 2023 yılı sonuna kadar toplamda 100 mağaza sayısına ulaşmayı hedefliyoruz. Tüm bu büyümemizle, MediaMarkt bünyesinde 2023 yılına kadar 500 şahsa daha iş fırsatı yaratacağız. bu türlü ülkemizin genç istihdamına da önemli bir katkı sağlamanın memnunluğunu yaşıyoruz” tabirlerini kullandı.
Güçlü AVM’deki mağazamız en yeni tecrübe mağazamız olacak
Bilhassa teknoloji alışverişlerinde tecrübe mağazalarının ehemmiyetine dikkat çeken Gökyıldırım, Şiddetli AVM’de açtıkları 88’inci mağaza vesilesiyle bu mevzudaki vizyonlarının yeniden altını çizdi. Gökyıldırım şu biçimde devam etti: “Mağazalarımız bizim uzmanlığımızı tüketicilerimizle buluşturduğumuz, eser çeşitliliğimizi gözler önüne serdiğimiz, satış öncesi, sırası ve daha sonrası hizmetlerimizle tüketicimizle bağ kurduğumuz yerler. MediaMarkt olarak hayatımızın her alanına giren teknolojiyi, tüketicilerimize tüm kanallarımızdan en düzgün tecrübesi sunarak ulaştırmak, müşterilerimize en âlâ hizmeti vermek ve muhtaçlığı olan esere en süratli biçimde karşılık vermek için var gücümüzle çalışıyoruz. “Hizmette Fark Yaratan” modelimizle ana odağımıza her vakit insanı koyuyoruz. Teknolojiyi uygun kullanan ‘uzman’ insan kaynağı ile perakendecilikte fark yaratıp, nitelikli işgücüyle kesime katkıda bulunmaya devam edeceğiz.”
Yenal Gökyıldırım artık 12 ülkeden sorumlu
Bu yıl eklenen 3 yeni ülkeyle toplamda 12 ülkenin sorumluluğunu üstlendiğini lisana getiren Yenal Gökyıldırım, “Türkiye’nin yanı sıra Belçika, Hollanda, İspanya, İsveç, İtalya, Lüksemburg, Polonya, Portekiz’den sorumluydum. 2021’de yönettiğim ülkeler ortasına İsviçre, Avusturya ve Macaristan da eklendi. Yönetilen bu 12 ülke toplamda 10 milyar Euro’nun üzerinde bir büyüklüğü ve 30 binin üzerinde bir istihdamı söz ediyor. Kümemiz ortasında Türkiye hem mağazalarda birebir vakitte onlineda daima olarak yüksek müşteri talebine sahip olan ve satışları artıran birinci üç pazardan biri. Bu geçen yıl da bu biçimdeydi. Bu yıl da emsal performansla bir daha gurubun en parlak ülkelerinden biri olacağımızdan kuşkumuz yok” diye konuştu.
Her 4 müşteriden 3’ü birden çok kanal kullanıyor
Pandemide kıymeti bir sefer daha anlaşılan online kanala ise yatırıma devam edeceklerinin altını çizen Gökyıldırım, şunları söylemiş oldu: “E-ticaret ve tüm kanalların birbirine kesintisiz tecrübe kalitesi ile bağlandığı fazlaca kanallı yapımız yardımıyla tüketici alışveriş davranışlarıyla ilgili önemli bir veri elde ediyoruz. Örneğin, pandemide yalnızca mağazadan alışveriş yapma oranı yüzde 20 azaldı. Buna rağmen oldukcalu kanaldan alışveriş yapma oranı yüzde 200, yalnız online’dan alışveriş yapanların oranı ise yüzde 308 arttı. Artık her 4 müşterimizden 3’ü alışveriş seyahatleri sırasında birden çok kanal kullanıyor. Online kanallarımızdan geçen ticaretin yüzde 73’ü fazlacalu kanaldan geliyor. Bunun ortasında onlinedan satın alıp mağazadan teslim alma, mağazadan sipariş verip online üzerinden konutuna gönderme yahut davet merkezinden satın alma üzere biroldukça farklı kanal ve imkan var. Çoklu kanal ortasında de en büyük hareketi onlinedan alışveriş yapıp mağazadan teslim almaya giden müşteri segmentimizde gördük. Tıpkı biçimde hem mağaza birebir vakitte online kanaldaki büyümemizi sürdürdük. Mali yılımızın başından bugüne kadar toplam satışlarımız yüzde 61 dijital satışlarımız yüzde 47 büyüdü.”
Hem online birebir vakitte offline kanallarımızda toplam 228 milyon ziyaretçi ağırladık
Online ve offline mağazalarla değerli bir muvaffakiyet yakalayarak toplam 228 milyon ziyaretçi sayısına ulaştıklarını belirten Gökyıldırım, “Tüketicilerimizin gereksinimleri doğrultusunda dizayn ettiğimiz fırsatlarımızı sürdüreceğiz ve kampanyalarımızı da bu trend doğrultusunda tasarlayacağız. Tüketicinin talep ettiği her noktada olacağız. Uzman ve emniyetli marka söylemimizle tüketicinin en hayli tercih ettiği tüketici elektroniği markası olmayı sürdüreceğiz” dedi.
Sürdürülebilirlik ana odak noktalarımızdan
Avrupa’nın açık orta 1 numaralı elektronik perakendecisi olarak sürdürülebilirliğin ana odaklarından biri olduğunu lisana getiren Yenal Gökyıldırım, “Toplum ve etraf için sorumluluklarımızın farkındayız. MediaMarkt ile ‘daha iyiye’ ismini verdiğimiz sürdürülebilirlik stratejimizi de iki ana başlık altında yürütüyoruz: Çevresel Sürdürülebilirlik ve Sürdürülebilir İş Modeli yaratmak” diye konuştu.
Çevresel Sürdürülebilirlik konusunda çatı şirketleri Ceconomy’nin aldığı karar çerçevesinde 2023’ten itibaren MediaMarkt’ta her yerde yenilenebilir güçlerden elde edilen elektriği kullanarak CO2 ayak izini kıymetli ölçüde azaltacaklarına dikkati çeken Gökyıldırım, ambalaj atıklarını büyük ölçüde azaltacaklarını ve döngüsel iktisada giderek daha fazla eserle dahil olacaklarını kaydetti Gökyıldırım şu biçimde devam etti “Sürdürülebilir bir iş modeli yaratmak konusundaki ana odağımız ise bayanlar için tercih edilen bir iş yeri olmak, bayan çalışanların meslek gelişimlerini desteklemek ve çeşitliliği kültüre dönüştürmek. Bu vizyon ışığında hayata geçirdiğimiz hanımın Öyküsü Yarının Kıssası projemizle; Satış Ekip Önderi oranımız yüzde 20’den 29’a, Müşteri Tecrübesi Yöneticisi oranımız ise 13’ten 33’e, Satış departmanlarındaki işe alımlarda ise oranımız yüzde 29’dan 36’ya yükseldi. Bugün bize gelen CV’lerde ise bayanların oranı, erkeklerden daha fazla. Genele baktığımızda bayan istihdamında Türkiye ortalamasının üzerindeyiz. Bu yıl bayan çalışan sayısında maksadımız yüzde 40. Dahası önümüzdeki 4 yıl içerisinde bu oranı yüzde 50’ye çıkarmayı planlıyoruz. Bu çalışmalarımız hem Genel Müdürlüğümüzü kapsıyor tıpkı vakitte ülke genelinde tüm mağazalarımızı. ötürüsıyla MediaMarkt olarak konum farkı gözetmeksizin tüm açık ilanlarımıza müracaat bekliyoruz.”
Sayılarla MediaMarkt 2021
Online ve offline’da 228 milyon ziyaretçiye ulaşıldı
Pazar yüzde 40 büyüdü, MediaMarkt ise hem pazardan birebir vakitte rakiplerinden daha epey büyüdü
Türkiye MediaMarktSaturn Grubu’nun en yüksek büyüme performansı sağlayan ülkesi oldu
Ciro içerisinde dijitalin hissesi yüzde kümede %32.5 olarak gerçekleşti.
3 yeni kente girdi
MediaMarkt’ın 4 müşterisinden 3’ünün yolu online’dan geçiyor
Sayılarla 2022 Gayeleri
Türkiye nüfusunun 3 katı ziyaretçi sayısı
İstihdam içerisindeki bayan çalışan oranı maksadı yüzde 40
2023 sonuna kadar toplam mağaza sayısı 100’u bulacak
Bu mağazalarla 500 kişi daha istihdam edilecek
Hibya Haber Ajansı
MediaMarktSaturn Perakende Kümesi COO’su ve MediaMarkt Türkiye CEO’su Yenal Gökyıldırım, “MediaMarkt Türkiye olarak hem pazardan birebir vakitte rakiplerimizden daha süratli büyüdük. 2022 mali yılımız prestijiyle ortasında bulunduğumuz Türkiye Tüketici Elektroniği Pazarı yüzde 40 büyürken biz hem pazardan tıpkı vakitte rakiplerimizden daha fazla büyüme kaydettik. Bu başarılı performans ile yalnızca kendi pazarımızda değil, MediaMarkt dünyası ortasında de en yüksek büyüme performansı sergileyen ülke olduk. Bunu tüketicimiz, çalışanlarımız ve iş ortaklarımız ile bir arada başardık. MediaMarkt’ı yeğleyen herkese gönülden teşekkür ediyoruz” dedi.
Türkiye’nin en geniş mağaza metrekaresine sahip teknoloji perakendecisi MediaMarkt, 2021’i her kategoride rekor büyümelerle tamamladı. Hem pazardan tıpkı vakitte rakiplerinden daha süratli büyüyen marka, MediaMarkt Kümesi içerisinde de en yüksek büyüme performansı gerçekleştiren ülke oldu.
birlikte başardık
MediaMarktSaturn Perakende Kümesi COO’su ve MediaMarkt Türkiye CEO’su Yenal Gökyıldırım, “Tüketici elektroniği pazarı yüzde 40 büyürken biz hem pazardan birebir vakitte rakiplerimizden daha fazla büyüme kaydettik. Bunu çalışanlarımız, tedarikçilerimiz ve tüketicimizle birlikte başardık. MediaMarkt’ı yeğleyen ve bize bu gururu yaşatan herkese teşekkür ediyoruz” diye konuştu.
Yatırımlarımıza son hız devam ediyoruz, istihdama katkı sağlıyoruz
2022 yılında da hem online tıpkı vakitte fiziki pazarda hissesi ve satışları artırıp, yatırımlara da sürat kesmeden devam edeceklerini lisana getiren Gökyıldırım, “Bunu uzmanlığımız, markamızın gücü, tüketici odaklı yaklaşımımız ve hayli kanallı stratejimiz ile yapacağız” dedi. Bilhassa pandemide talebin patladığı online alışverişlerde, müşterilerin tüm gereksinimlerini karşılamaya yöneldiklerini Gökyıldırım, online kanala odaklanmanın yanı sıra fiziki mağaza yatırımlarından da vazgeçmediklerini vurguladı. Gökyıldırım, “Tüketicimizin eseri deneyimleyerek satın alma alışkanlığından vazgeçeceğini düşünmüyoruz. ötürüsıyla online yatırımlarımızın yanı sıra, mağaza yatırımlarımıza da hiç orta vermiyoruz. Gerek yeni mağaza açılışı gerekse var olan mağazalarımızın yenilenmesine devam edeceğiz. 2023 yılı sonuna kadar toplamda 100 mağaza sayısına ulaşmayı hedefliyoruz. Tüm bu büyümemizle, MediaMarkt bünyesinde 2023 yılına kadar 500 şahsa daha iş fırsatı yaratacağız. bu türlü ülkemizin genç istihdamına da önemli bir katkı sağlamanın memnunluğunu yaşıyoruz” tabirlerini kullandı.
Güçlü AVM’deki mağazamız en yeni tecrübe mağazamız olacak
Bilhassa teknoloji alışverişlerinde tecrübe mağazalarının ehemmiyetine dikkat çeken Gökyıldırım, Şiddetli AVM’de açtıkları 88’inci mağaza vesilesiyle bu mevzudaki vizyonlarının yeniden altını çizdi. Gökyıldırım şu biçimde devam etti: “Mağazalarımız bizim uzmanlığımızı tüketicilerimizle buluşturduğumuz, eser çeşitliliğimizi gözler önüne serdiğimiz, satış öncesi, sırası ve daha sonrası hizmetlerimizle tüketicimizle bağ kurduğumuz yerler. MediaMarkt olarak hayatımızın her alanına giren teknolojiyi, tüketicilerimize tüm kanallarımızdan en düzgün tecrübesi sunarak ulaştırmak, müşterilerimize en âlâ hizmeti vermek ve muhtaçlığı olan esere en süratli biçimde karşılık vermek için var gücümüzle çalışıyoruz. “Hizmette Fark Yaratan” modelimizle ana odağımıza her vakit insanı koyuyoruz. Teknolojiyi uygun kullanan ‘uzman’ insan kaynağı ile perakendecilikte fark yaratıp, nitelikli işgücüyle kesime katkıda bulunmaya devam edeceğiz.”
Yenal Gökyıldırım artık 12 ülkeden sorumlu
Bu yıl eklenen 3 yeni ülkeyle toplamda 12 ülkenin sorumluluğunu üstlendiğini lisana getiren Yenal Gökyıldırım, “Türkiye’nin yanı sıra Belçika, Hollanda, İspanya, İsveç, İtalya, Lüksemburg, Polonya, Portekiz’den sorumluydum. 2021’de yönettiğim ülkeler ortasına İsviçre, Avusturya ve Macaristan da eklendi. Yönetilen bu 12 ülke toplamda 10 milyar Euro’nun üzerinde bir büyüklüğü ve 30 binin üzerinde bir istihdamı söz ediyor. Kümemiz ortasında Türkiye hem mağazalarda birebir vakitte onlineda daima olarak yüksek müşteri talebine sahip olan ve satışları artıran birinci üç pazardan biri. Bu geçen yıl da bu biçimdeydi. Bu yıl da emsal performansla bir daha gurubun en parlak ülkelerinden biri olacağımızdan kuşkumuz yok” diye konuştu.
Her 4 müşteriden 3’ü birden çok kanal kullanıyor
Pandemide kıymeti bir sefer daha anlaşılan online kanala ise yatırıma devam edeceklerinin altını çizen Gökyıldırım, şunları söylemiş oldu: “E-ticaret ve tüm kanalların birbirine kesintisiz tecrübe kalitesi ile bağlandığı fazlaca kanallı yapımız yardımıyla tüketici alışveriş davranışlarıyla ilgili önemli bir veri elde ediyoruz. Örneğin, pandemide yalnızca mağazadan alışveriş yapma oranı yüzde 20 azaldı. Buna rağmen oldukcalu kanaldan alışveriş yapma oranı yüzde 200, yalnız online’dan alışveriş yapanların oranı ise yüzde 308 arttı. Artık her 4 müşterimizden 3’ü alışveriş seyahatleri sırasında birden çok kanal kullanıyor. Online kanallarımızdan geçen ticaretin yüzde 73’ü fazlacalu kanaldan geliyor. Bunun ortasında onlinedan satın alıp mağazadan teslim alma, mağazadan sipariş verip online üzerinden konutuna gönderme yahut davet merkezinden satın alma üzere biroldukça farklı kanal ve imkan var. Çoklu kanal ortasında de en büyük hareketi onlinedan alışveriş yapıp mağazadan teslim almaya giden müşteri segmentimizde gördük. Tıpkı biçimde hem mağaza birebir vakitte online kanaldaki büyümemizi sürdürdük. Mali yılımızın başından bugüne kadar toplam satışlarımız yüzde 61 dijital satışlarımız yüzde 47 büyüdü.”
Hem online birebir vakitte offline kanallarımızda toplam 228 milyon ziyaretçi ağırladık
Online ve offline mağazalarla değerli bir muvaffakiyet yakalayarak toplam 228 milyon ziyaretçi sayısına ulaştıklarını belirten Gökyıldırım, “Tüketicilerimizin gereksinimleri doğrultusunda dizayn ettiğimiz fırsatlarımızı sürdüreceğiz ve kampanyalarımızı da bu trend doğrultusunda tasarlayacağız. Tüketicinin talep ettiği her noktada olacağız. Uzman ve emniyetli marka söylemimizle tüketicinin en hayli tercih ettiği tüketici elektroniği markası olmayı sürdüreceğiz” dedi.
Sürdürülebilirlik ana odak noktalarımızdan
Avrupa’nın açık orta 1 numaralı elektronik perakendecisi olarak sürdürülebilirliğin ana odaklarından biri olduğunu lisana getiren Yenal Gökyıldırım, “Toplum ve etraf için sorumluluklarımızın farkındayız. MediaMarkt ile ‘daha iyiye’ ismini verdiğimiz sürdürülebilirlik stratejimizi de iki ana başlık altında yürütüyoruz: Çevresel Sürdürülebilirlik ve Sürdürülebilir İş Modeli yaratmak” diye konuştu.
Çevresel Sürdürülebilirlik konusunda çatı şirketleri Ceconomy’nin aldığı karar çerçevesinde 2023’ten itibaren MediaMarkt’ta her yerde yenilenebilir güçlerden elde edilen elektriği kullanarak CO2 ayak izini kıymetli ölçüde azaltacaklarına dikkati çeken Gökyıldırım, ambalaj atıklarını büyük ölçüde azaltacaklarını ve döngüsel iktisada giderek daha fazla eserle dahil olacaklarını kaydetti Gökyıldırım şu biçimde devam etti “Sürdürülebilir bir iş modeli yaratmak konusundaki ana odağımız ise bayanlar için tercih edilen bir iş yeri olmak, bayan çalışanların meslek gelişimlerini desteklemek ve çeşitliliği kültüre dönüştürmek. Bu vizyon ışığında hayata geçirdiğimiz hanımın Öyküsü Yarının Kıssası projemizle; Satış Ekip Önderi oranımız yüzde 20’den 29’a, Müşteri Tecrübesi Yöneticisi oranımız ise 13’ten 33’e, Satış departmanlarındaki işe alımlarda ise oranımız yüzde 29’dan 36’ya yükseldi. Bugün bize gelen CV’lerde ise bayanların oranı, erkeklerden daha fazla. Genele baktığımızda bayan istihdamında Türkiye ortalamasının üzerindeyiz. Bu yıl bayan çalışan sayısında maksadımız yüzde 40. Dahası önümüzdeki 4 yıl içerisinde bu oranı yüzde 50’ye çıkarmayı planlıyoruz. Bu çalışmalarımız hem Genel Müdürlüğümüzü kapsıyor tıpkı vakitte ülke genelinde tüm mağazalarımızı. ötürüsıyla MediaMarkt olarak konum farkı gözetmeksizin tüm açık ilanlarımıza müracaat bekliyoruz.”
Sayılarla MediaMarkt 2021
Online ve offline’da 228 milyon ziyaretçiye ulaşıldı
Pazar yüzde 40 büyüdü, MediaMarkt ise hem pazardan birebir vakitte rakiplerinden daha epey büyüdü
Türkiye MediaMarktSaturn Grubu’nun en yüksek büyüme performansı sağlayan ülkesi oldu
Ciro içerisinde dijitalin hissesi yüzde kümede %32.5 olarak gerçekleşti.
3 yeni kente girdi
MediaMarkt’ın 4 müşterisinden 3’ünün yolu online’dan geçiyor
Sayılarla 2022 Gayeleri
Türkiye nüfusunun 3 katı ziyaretçi sayısı
İstihdam içerisindeki bayan çalışan oranı maksadı yüzde 40
2023 sonuna kadar toplam mağaza sayısı 100’u bulacak
Bu mağazalarla 500 kişi daha istihdam edilecek
Hibya Haber Ajansı