Öldürülen “Titan” mahkumlarından kurtulanlar “derin üzüntü” ifade ediyor

Neil

New member
derin deniz felaketi
Öldürülen “Titan” mahkumlarından kurtulanlar “derin üzüntü” ifade ediyor





Denizaltının ölen yolcuları

© AFP


Titan dalgıç beş kişiyi öldürdü. Kurbanların aileleri çok sayıda yardımcıya teşekkür ediyor ve üzüntülerini dile getiriyor.





Paramparça olan Titan’da bulunanların yakınları, Titanik’in enkazının bulunmasından duydukları derin üzüntüyü dile getirdi. Oğlu Süleyman ile birlikte Titan’da bulunan Shahzada Dawood’un ailesi de Cuma günü diğer ailelere “içten başsağlığı” diledi. Bu arada, işletmeci şirkete yönelik eleştiriler de giderek artıyor.


Pakistan’daki Dawood Vakfı, “Şahzade ve Süleyman Dawood’un ölümlerini derin bir üzüntüyle duyuruyoruz” dedi. 48 yaşındaki Shahzada Dawood ve 19 yaşındaki oğlu Suleman, ABD Sahil Güvenliğine göre “Titanic” enkazına dalış gezisi sırasında “feci bir patlamada” yok olan dalgıçtaydı. Kuzey Atlantik’te yaklaşık 3800 metre derinlikte oldu. Günlerce süren hararetli aramalardan sonra, Sahil Güvenlik Perşembe günü bir “enkaz sahası” keşfettiğini duyurdu.


Dawood’un ailesi, Pakistan’da çok önde gelen varlıklı ailelerinin vakfından yaptıkları açıklamada, “Kurtarma operasyonlarına katılan herkese çok minnettarız.” “Yorulmak bilmeyen bağlılığınız bu süre zarfında bizim için bir güç kaynağıydı.”

Arama çalışmaları sırasında yolcular yakalandı. titanyum büyük ihtimalle çoktan ölmüştür.

“Titan” ın batması
Milisaniye cinsinden bir ölüm: Bir iç patlamada olan budur




23 saat önce


Shahzada Dawood, eşi Christine, oğlu Suleman ve kızı Alina ile İngiltere’de yaşıyordu. “Titan”da ayrıca, işletme şirketi OceanGate Expeditions’ın patronu, Stockton Rush, Fransız “Titanic” uzmanı Paul-Henri Nargeolet ve İngiliz girişimci ve maceracı Hamish Harding de vardı.


Harding’in ailesi ve şirketi Action Aviation, “‘Titan’ denizaltısında sevdiklerini de kaybeden diğer ailelerin acılarına katıldıklarını” söyledi.


“Titan” Pazar gününden beri kayıp




“Titan”, Pazar günü “Titanic” enkazına doğru yola çıktı. Yaklaşık iki saat sonra eskort gemisiyle temas koptu ve o zamandan beri dalgıçtan hiçbir iz yok. Perşembe günü, ABD Sahil Güvenlik daha sonra enkazın bulunduğunu duyurdu. Dalgıcın kıç kısmı ve basınç odasının ön ve arka kısımlarıdır. Enkaz, deniz tabanındaki “Titanik” enkazından yaklaşık 500 metre uzaktaydı.

Ölü mahkumlar titanyum

“Titan” dalgıç
Beş kişi öldü – pek çok soru yanıtsız kaldı, özellikle bir soru: Bu trajediden kim sorumlu?




06/23/2023


Günler süren hummalı arama kurtarma çalışmaları acı haberle sona erdi. ABD Sahil Güvenlik Komutanlığı’ndan Tuğamiral John Mauger, “Titan”ın ne zaman ve neden patladığının henüz net olmadığını söyledi. Erkek kalıntılarının kurtarılıp kurtarılmayacağı konusunda yorum yapmaktan kaçındı. Her durumda, arama işlemi büyük ölçüde azaltılacaktır.


Bu arada, “Wall Street Journal”, ABD Donanması’nın “Titan”ın iddia edilen patlamasını Pazar günü – dalgıçla temasın kesilmesinden kısa bir süre sonra – kaydettiğini bildirdi. Kayıt, denizaltıları tespit etmek için gizli bir akustik gözetleme sistemi tarafından yapıldı.


Deniz araştırmacısı David Mearns’e göre, enkaz bulunması, “Titan”ın okyanusun derinliklerindeki muazzam su basıncı nedeniyle hızla parçalanacağını gösteriyor. Mahkumlardan ikisinin arkadaşı olan Mearns, Sky News’e verdiği demeçte, tek teselli, erkeklerin ölümlerinin “tam anlamıyla milisaniyeler içinde” gerçekleşmesidir.


“Trieste”, “Nautille”, “Alvin”

Bu denizaltılarla denizlerin bilinmeyen derinlikleri keşfediliyor




Oceangate’in kurucu ortağı James Cameron’ın eleştirilerini reddetti




Bu arada Oceangate’in kurucularından biri, “Titanic” yönetmeni James Cameron’ın şirketin güvenlik önlemlerine yönelik eleştirilerini reddetti. Times Radio’da eski iş ortağı Guillermo Söhnlein, “Titan” kaptanı Rush her zaman “güvenliğe büyük önem verdi” dedi.


Kendisi de “Titanik”in enkazına birkaç kez dalış gezisi yapmış olan Cameron, OceanGate’i ABD’li yayın kuruluşu ABC’de “Titan”ın güvenliğine ilişkin uyarıları dikkate almamakla suçlamıştı. “Titan” kazasını 1912’de “Titanik”in batmasıyla karşılaştırdı. Her iki durumda da “uyarıların dikkate alınmaması” “korkunç bir ironi” idi.


AFP

#Konular