Opel'in yıldönümü: Scholz, Avrupa pazarlarının izole edilmesine karşı uyardı

Neil

New member
Opel'in yıldönümü
Scholz, Avrupa pazarlarının izole edilmesine karşı uyardı





Opel Astra model elektrikli bir araç, çalışanların otoparkındaki şarj istasyonuna park edilmiş durumda. Fotoğraf

© Andreas Arnold/dpa/arşiv resmi


Otomobil üreticisi Opel elektrikli otomobillere odaklanıyor. Şansölye, değişim cesaretinin uluslararası rekabete de galip geleceğine inanıyor.





Şansölye Olaf Scholz, Avrupa pazarlarının dış rekabetten izole edilmesine karşı uyarıda bulunuyor. SPD'li siyasetçi Cumartesi günü üreticinin ana merkezinde “Opel'in otomobil üretiminin 125. yılı” münasebetiyle düzenlenen törende, “Pazarlarımızı yabancı şirketlere kapatmıyoruz. Çünkü bunun bizim şirketlerimizin de başına gelmesini istemiyoruz” dedi. Rüsselsheim'daki fabrika.



Korumacılık ve yasa dışı tarife engelleri “sonuçta her şeyi daha pahalı hale getiriyor ve hepimizi daha fakir hale getiriyor.” Scholz şunları vurguladı: “Hiç şüphem yok: İlerlemeye ve yeniliğe odaklanırsak, otomobil endüstrimizle bu yüzyılın ön sıralarında yer alacağız.” Ancak bunun için aynı zamanda “adil ve özgür dünya ticaretine” de ihtiyacımız var.


Mayıs ayının ortasında ABD, Çin'den yapılan elektrikli otomobil ve diğer ürünlere ithalata yüzde 100 oranında özel tarifeler uyguladı. ABD, Pekin'i önemli devlet sübvansiyonları yoluyla rekabeti bozmakla suçluyor. AB ayrıca Çin'in elektrikli otomobil pazarındaki etkisini de araştırıyor. Avrupalıların cezai tarifeler uygulayıp uygulaymayacağına henüz karar verilmedi.


Opel e-mobiliteye odaklanıyor


Opel patronu Florian Huettl'in yıldönümünde açıkladığı gibi, Opel elektromobilite yolundaki rotasını daha da kararlı bir şekilde sürdürmek istiyor: “2025'ten itibaren her yeni Opel modeli tamamen akülü elektrikli olacak.” Nisan ayı sonunda Eisenach fabrikasında yeni bir elektrikli modeli tanıtırken Huettl, üreticinin 2028'den itibaren Avrupa'da yalnızca elektrikli otomobiller sunma hedefini yineledi: “Hız da dahil olmak üzere planımıza açıkça bağlı kalıyoruz. Bunu bir ölçüde siyasete bağımlı hale getirin.” Federal hükümetin e-sübvansiyonunun Aralık ayında sona ermesi elektrikli otomobil pazarında belirsizliğe neden olmuştu.


Scholz, bir araya gelen Opel çalışanlarına şunları söyledi: “Adil rekabette, örneğin Çin'den gelen yeni rakiplere karşı bile galip geleceksiniz.” Avrupa seçimlerinden bir gün önce Şansölye, ulaşım sektörü de dahil olmak üzere ekonominin iklim dostu yeniden yapılandırılmasına olan bağlılığını ilan etti: “Elektromobiliteyi genişletmeye kararlıyız. Şimdi bunu tersine çevirmek isteyen herkes sadece geçmişteki her şeyi tehlikeye atmakla kalmıyor. Şu ana kadar bu başarılabildi ama aynı zamanda sanayileşmiş bir ulus olarak refahımızı ve geleceğimizi de tehlikeye atıyor.”


Dikiş makinesi üreticisinden araba üreticisine


Opel'de otomobilin geçmişi 1899'a kadar uzanıyor: Bundan 125 yıl önce dikiş makinesi ve bisiklet üreticisi ilk otomobili olan “Patentli Motorlu Araç Sistemi Lutzmann”ı üretti. Bundan önce Opel, otomobil öncüsü Friedrich Lutzmann'ın Anhaltinische Motorwagenfabrik'ini devralmış ve onu Dessau'dan Frankfurt/Main yakınlarındaki Rüsselsheim'a taşımıştı.


ABD'li General Motors grubunda neredeyse 90 yıl geçirdikten sonra Opel, 2017 yazında Peugeot'nun ana şirketi PSA tarafından devralındı ve o zamandan beri Fiat-Chrysler ile birleşerek Stellantis'i oluşturdu. Avrupa-Amerika grubundaki tek Alman markası olan Opel, binlerce kişiyi işten çıkardıktan ve lokasyonlarını küçülttükten sonra birkaç yıldır yeniden para kazanmaya başladı. Opel'in Rüsselsheim'daki genel merkezinin yanı sıra Eisenach ve Kaiserslautern'de de fabrikaları bulunuyor.


Opel 125. yılında Opel açılış gününde Opel “Patenmotorenwagen Sistemi Lutzmann” hakkında Opel şirket geçmişine ilişkin duyurular


dpa

#Konular