Otomobil endüstrisi: VW patronu Blume harekete geçmeye devam ediyor – daha büyük görevler var

Neil

New member
araba endüstrisi
VW patronu Blume harekete geçmeye devam ediyor – daha büyük görevler var





Oliver Blume kararlı olmamakla suçlanamaz. Fotoğraf

© Michael Kappeler/dpa


Audi patronu Markus Duesmann’ın görevden alınmasıyla, VW patronu Oliver Blume yeni bir koku işareti koyuyor. Grup başkanı halihazırda neyi ele aldı? Ve başka ne yapması gerekiyor?





Premium iştiraki Audi’deki Ingolstadt’taki anlaşmazlık uzun süredir için için için için için için için için yanıyor – ama şimdi VW patronu Oliver Blume artık izlemek istemiyor, Audi patronu Markus Duesmann gitmek zorunda.


Blume, Wolfsburg otomobil devinin sahiplerine, yatırımcılarına ve çalışanlarına net bir plan ve bunun hızlı bir şekilde uygulanması sözü verdi. Eylül 2022’de göreve gelmesinden bu yana şimdiye kadar belirlediği rotaya genel bir bakış olarak, kararlılıktan yoksun olmakla suçlanması pek mümkün değil.


personel kararları


Daha yeni görevindeki ilk gününde, grup yönetimi Blume’un hiç tereddüt etmediği izlenimini edindi. Lafı daha fazla uzatmadan yönetim kurulunda tüyler ürperdi, kurbanlar satış müdürü Hildegard Wortmann ve ikinci sıraya geri dönmek zorunda kalan alıcı Murat Aksel oldu. Aksel de birkaç ay sonra Dirk Große-Loheide ile değiştirildi.


Birkaç hafta önce Blume, yazılım yan kuruluşu Cariad’da harekete geçti. Sorunlu çocuğun başına Bentley üretim uzmanı Peter Bosch’u getirdi, Dirk Hilgenberg yol vermek zorunda kaldı. Duesmann, Blume’un doldurduğu en önemli pozisyon oldu. Yeni Audi patronu Gernot Döllner onun sırdaşı olarak kabul ediliyor.


yazılım


Cariad, Volkswagen’in geleceğin yazılım merkezli arabasına ayak uydurabilmesini sağlamalıdır. Blume’un selefi Herbert Diess, iddialı projenin uygulanmasını hiçbir zaman gerçekten kontrol altına alamadı ve sonuç olarak en önemli işini kaybetti.


Blume, geçen sonbaharda bitmiş sürümleri programlamak için programları düzeltti ve birkaç hafta önce proje yönetimi de liderlikle alt üst oldu. Buna ek olarak, VW ortaklara daha fazla açılıyor.


Cariad’daki sorunlar, elektrikli Porsche Macan ve Audi Q6 e-tron dahil olmak üzere önemli ürünlerin piyasaya sürülmesini uzun süre geciktirmişti. Her iki model de önümüzdeki yıl ilk kez planlanandan daha ince yazılım sürümleriyle müşterilere teslim edilecek. Blume kesinlikle daha fazla gecikmeden kaçınmak istiyor.


Ayrıca robotik arabalar alanında Intel grubundan yazılım firması Mobileye ile Çin’de ise yerli Horizon Robotics firması ile iş birliği bulunmaktadır. ABD’li ortak Ford ile birlikte Argo AI şirketine yapılan multi-milyar dolarlık yatırım, Blume’un başlangıçta fişi çekmesini engellemedi çünkü çok fazla ek para olmadan başarı şansı çok azdı.


Porsche halka arz


Yine Blume tarafından yönetilen Stuttgart spor otomobil yan kuruluşu Porsche’nin kısmi halka arzı, araştırma ve geliştirme harcamalarını artırabilmek için VW grubunun kasasına milyarlar akıtan basit bir finansal işlem gibi görünebilir. Ancak bu aynı zamanda grubun güç yapısında büyük bir değişikliğe yol açtı: sahip aileleri Porsche ve Piëch, artık Porsche AG’nin sıradan dörtte birinden biraz fazlasını bloke eden azınlığı aracılığıyla tekrar aile adıyla spor otomobil üreticisine doğrudan erişime sahipler. hisseler.


Gözyaşları içinde, aile reisi Wolfgang Porsche, 2009 yılında başarısız bir devralma girişiminin ardından Porsche AG’nin kontrolünü Volkswagen Grubuna devretmek zorunda kaldı – bu, Aşağı Saksonya eyaleti ve güçlü iş konseyinden büyük ölçüde etkilenen bir yapı. Halka arzın başarılı olması bu nedenle aileler için büyük bir endişe kaynağıydı. Olumsuz koşullara rağmen, Blume göreve geldikten kısa bir süre sonra bunu yaptı. Piyasa değeriyle ölçüldüğünde, Avrupa’daki en büyük halka arz oldu.


Çin stratejisi


Nisan ayında VW, Çin’deki karar verme ve geliştirme süreçlerini hızlandıracağını duyurdu. Bu amaçla, tamamen ağa bağlı elektrikli otomobiller için yeni bir geliştirme, yenilik ve satın alma merkezine bir milyar avro akacak.


Devasa Çin pazarında VW, birkaç yıldır elektrikli otomobillerdeki ucuz rekabetle başa çıkmakta zorlanıyor. Yılın başında VW binek otomobil markası, onlarca yıldır elinde tuttuğu pazar liderliğini elektrikli otomobil üreticisi BYD’ye kaptırdı. Özellikle dijital ağ söz konusu olduğunda Volkswagen, Çinli müşterilerin iç mekanda istediklerini sunmuyor. Blume, Çin’deki ürünlerle müşterilerinin nabzına daha yakın olmak istiyor. Çin, Wolfsburg için en önemli tek pazar.


Blume’un işle hâlâ ne ilgisi var?


Halihazırda almış olduğu kararlara rağmen, Blume’un daha yapacak çok işi var. Her şeyden önce, birkaç tasarruf turu ve yeniden gruplandırmadan sonra bile yeterli bir getiri sağlamada sorun yaşamaya devam eden düşük verimli çekirdek marka VW binek otomobilleri. Bu nedenle, önümüzdeki yıllarda, kazançlarda milyarlarca iyileştirme getirilmelidir.


Çekirdek marka tüm grup için merkezi bir rol oynar. Blume, daha kârlı hale gelmek için tesislerde diğer markalarla önemli ölçüde daha fazla ortak üretim sağlamak istiyor. Ayrıca bayilerde yapılan satışlarda da tasarruf sağlanmalıdır.


CFO Arno Antlitz geçen hafta işçilik maliyetlerinde bir azalma olmadan işe yaramayacağını kabul etti. Başlangıçta, tek tartışma, boş pozisyonların genellikle doldurulmaması gerektiğidir. Ancak, tasarruf projelerinin ayrıntıları genellikle aldatıcıdır. İş konseyi başkanı Daniela Cavallo Blume hâlâ iyi durumda. Kemer sıkma programının ayrıntıları Ekim ayına kadar mevcut olmalıdır.


Blume ayrıca grubun borsa değerini artırmak için sermaye piyasasına daha yakından yaklaşma hedefini de belirledi. Ancak VW imtiyaz payı şu anda yaklaşık 122 avro değerinde ve göreve geldiği zamandan yaklaşık 20 avro daha az. Halka arzdan bu yana, Porsche AG hissedarları portföylerinde iyi bir üçüncü hisseye daha sahip oldular. Ek olarak: Yatırımcılar, olası çıkar çatışmaları nedeniyle Blume’un ikili görevinin kendi çıkarlarına uygun olup olmadığı konusunda hala çok şüpheci.


dpa

#Konular