Özerk sürüş
Tesla Robotaxi hizmetini kısıtlamalarla başlatır
Mevcut bağlantıyı kopyalayın
Anma listesine ekle
Tesla patronu Elon Musk'a göre, otonom sürüş Tesla'nın geleceğidir. Bir otomobil üreticisinin ilk Robotaxi hizmeti sadece birkaç araba ve beraberindeki kişilerle başlar.
Tesla başlangıçta şirket patronu Elon Musk tarafından uzun zamandır açıklanan Robotaxi hizmetini küçük bir formatta ve ön yolcu koltuğunda bir bekçi ile başlattı. ABD Teksas eyaletindeki Austin şehrinde Tesla, Pazar gününden beri tek bir kişi olmadan bazı arabalarda bazı arabalarda seçilmiş kullanıcıları rezerve edebildi. Elektrikli otomobil üreticisi başlangıçta şirketi, özellikle dostça bir çevrimiçi etkileyicide seçti.
Teklif başlangıçta Austin'in şehir merkezinin yönetilebilir bir parçası ile sınırlıdır. Musk daha önce başlangıçta sadece 10 ila 20 aracın mevcut olacağını açıklamıştı. Aynı zamanda, yeni Tesla otomobillerinin çoğunun zaten özerk olmak için gerekli tüm teknolojiye sahip olduğunu iddia ediyor. Bu nedenle, sokaklarda milyonlarca kendi kendini süren Teslas'tan ve şirketi için Robotaxi işinde yüzde 90'dan fazla paydan bahsediyor.
Bununla birlikte, uzmanlar ve rakipler, Teslas'ın otonom olarak ne kadar güvenilir bir şekilde sürebileceğinden şüphe duyuyorlar, çünkü Musk sadece kameralara güvenmek ve çevreyi hisseden daha pahalı lazer radarları olmadan yapmak istiyor. Bu teknikle, şu anda açık ara sıra olan Robotaxi sağlayıcısı Waymo yolda. 1.500'den fazla araba ile Waymo, tekerlekli bir kişi olmadan yolcularla 250.000'den fazla gezi yapıyor. Bununla birlikte, Musk'ın kameralara bahsi olursa Tesla'nın önemli bir maliyet avantajı olacaktır.
Tesla, Model Y'nin Austin tipini kullanıyor. Direksiyon simidi ve pedalları olmayan özel bir robotaxi aracının üretiminin gelecek yıl başlaması planlanıyor. Şu anda yolcu koltuğunda, gerekirse arabayı durdurabilen bir grubun çalışanı bulunmaktadır. Onunla birlikte, yolcular bazı deneyim raporlarından da görülebileceği gibi uygulamalarına kaydolmak zorundadır. Eşlik eden bir araç, Tesla robot taksilerinin çoğunu takip eder ve uzaktan da kontrol edilebilirler. Waymo, Austin'in çok daha geniş bir bölgesinde tamamen özerk.
DPA
Tesla Robotaxi hizmetini kısıtlamalarla başlatır
Mevcut bağlantıyı kopyalayın
Anma listesine ekle
Tesla patronu Elon Musk'a göre, otonom sürüş Tesla'nın geleceğidir. Bir otomobil üreticisinin ilk Robotaxi hizmeti sadece birkaç araba ve beraberindeki kişilerle başlar.
Tesla başlangıçta şirket patronu Elon Musk tarafından uzun zamandır açıklanan Robotaxi hizmetini küçük bir formatta ve ön yolcu koltuğunda bir bekçi ile başlattı. ABD Teksas eyaletindeki Austin şehrinde Tesla, Pazar gününden beri tek bir kişi olmadan bazı arabalarda bazı arabalarda seçilmiş kullanıcıları rezerve edebildi. Elektrikli otomobil üreticisi başlangıçta şirketi, özellikle dostça bir çevrimiçi etkileyicide seçti.
Teklif başlangıçta Austin'in şehir merkezinin yönetilebilir bir parçası ile sınırlıdır. Musk daha önce başlangıçta sadece 10 ila 20 aracın mevcut olacağını açıklamıştı. Aynı zamanda, yeni Tesla otomobillerinin çoğunun zaten özerk olmak için gerekli tüm teknolojiye sahip olduğunu iddia ediyor. Bu nedenle, sokaklarda milyonlarca kendi kendini süren Teslas'tan ve şirketi için Robotaxi işinde yüzde 90'dan fazla paydan bahsediyor.
Bununla birlikte, uzmanlar ve rakipler, Teslas'ın otonom olarak ne kadar güvenilir bir şekilde sürebileceğinden şüphe duyuyorlar, çünkü Musk sadece kameralara güvenmek ve çevreyi hisseden daha pahalı lazer radarları olmadan yapmak istiyor. Bu teknikle, şu anda açık ara sıra olan Robotaxi sağlayıcısı Waymo yolda. 1.500'den fazla araba ile Waymo, tekerlekli bir kişi olmadan yolcularla 250.000'den fazla gezi yapıyor. Bununla birlikte, Musk'ın kameralara bahsi olursa Tesla'nın önemli bir maliyet avantajı olacaktır.
Tesla, Model Y'nin Austin tipini kullanıyor. Direksiyon simidi ve pedalları olmayan özel bir robotaxi aracının üretiminin gelecek yıl başlaması planlanıyor. Şu anda yolcu koltuğunda, gerekirse arabayı durdurabilen bir grubun çalışanı bulunmaktadır. Onunla birlikte, yolcular bazı deneyim raporlarından da görülebileceği gibi uygulamalarına kaydolmak zorundadır. Eşlik eden bir araç, Tesla robot taksilerinin çoğunu takip eder ve uzaktan da kontrol edilebilirler. Waymo, Austin'in çok daha geniş bir bölgesinde tamamen özerk.
DPA