Oyun alışverişleri baharın birinci ayında tepeyi gördü

Yasmin

New member
Türkiye’nin öncü oyun ve e-pin satış sitelerinden oyunfor’un deklare ettiğı datalara nazaran mart ayında oyun ve oyun içi satışları, şubat ayına kıyasla %20 oranında artış gösterdi.

Milletlerarası 85’i aşkın oyun firmasının Türkiye yetkili satıcısı olan dijital oyun mağazası oyunfor’un deklare ettiğı datalara göre oyun ve oyun içi satışları mart ayında, şubat ayına kıyasla %20’lik bir artış gösterdi. Bu artışın değerli bir kısmını PC ve taşınabilir kategorisindeki satışlar oluşturdu. 2022 yılı ile birlikte olağanlaşmaya başlayan ve şubat ayında gözle görülür bir artış sergileyen oyun alışverişleri, mart ayında 2022 yılının en yüksek düzeyine çıkmayı başardı. Oyunfor Genel Müdürü Mehmet Dumanoğlu’nun mevzuyla ilgili görüşlerinde; mart ayında PC ve taşınabilir oyun alışverişlerindeki artışın devam etmesini olumlu karşıladıkları lakin kur farkından oluşan artışlar niçiniyle PlayStation ve Xbox üzere konsol oyunlarının satışlarında düşüşler yaşanmasının ekonomik bir ‘yansıma’ olarak kıymetlendirdikleri bilgisi yer alıyor.

PUBG Mobile liderliği

Mart ayında oyuncuların en epeyce ilgi gösterdiği oyun PUBG Mobile oldu ve oyun alışverişlerinin kıymetli bir kısmını PUBG Mobile sırtladı. Espor tarafında hem dünyada, birebir vakitte ülkemizde ‘agresif’ bir siyaset izleyen Tencent Games’in ve KRAFTON’un yayınladığı PUBG Mobile mart ayında liderliğini ilan ederken, Free Fire en epeyce ilgi nazarann ikinci oyun oldu. PUBG New State ise sıralamada yükselişe geçti.

Kategorik dağılım


PLATFORM

OCAK 2022

ŞUBAT 2022

MART 2022

PC

%21

%26

%27

Konsol

%16

%15

%13

Taşınabilir

%63

%59

%60

en çok oyun içi satış yapılan 10 oyun

Pubg Mobile

Garena Free Fire

PUBG New State

Valorant

Call of Duty Mobile

League of Legends

Roblox

CS:GO

Tom Clancy’s Rainbow Six Siege

Arena of Valor


Vilayetlere nazaran dağılım
Mart ayında bir kere daha en çok satış yapılan ilimiz İstanbul oldu. İstanbul’u; Ankara, İzmir, Bursa ve Antalya takip etti.


#

OCAK 2022

ŞUBAT 2022

MART 2022

1

İstanbul

İstanbul

İstanbul

2

İzmir

Ankara

Ankara

3

Ankara

İzmir

İzmir

4

Bursa

Bursa

Bursa

5

Antalya

Antalya

Antalya

Yaş aralığına göre dağılım
Mart ayında toplam oyun alışverişlerinin çoğunluğunu 21-30 yaş aralığındaki oyuncular yaptı ve bu oranı 30 yaş üstündeki oyuncular takip etti.



YAŞ

OCAK 2022

ŞUBAT 2022

MART 2022

18-21

%6

%6

%5

21-30

%49

%48

%49

30+

%45

%46

%46

Cinsiyete göre dağılım


CİNSİYET

OCAK 2022

ŞUBAT 2022

MART 2022

BAYAN

%28

%30

%29

ERKEK

%72

%70

%71

Hibya Haber Ajansı