Pirelli, Costa Smeralda Memleketler arası Tarihi Arabalar Rallisi sırasında A Kümesi arabalar (1990’a kadar üretilen) kategorisi için geliştirdiği klasik serisinin en yeni lastiği olan P7 Corsa D3B’yi 235 40/17 ebadıyla tanıttı.
Bu yeni kuru asfalt lastiği, aşınmayı azaltmak için optimize edilen sert bir hamurla büsbütün revize edilmiş bir konstrüksiyonu bir ortaya getiriyor. Pirelli mühendislerinin özel olarak geliştirdiği bu konstrüksiyon, bu arabaların bariz niteliği olan düşük süspansiyonu harika bir biçimde bütünlerken ekseriyetle sert olabilen sürüşü optimize ediyor. Bu tasarım sonuçta sürüşü güzelleştirmenin yanı sıra güvenliği artırıyor ve genel olarak performansı yükseltiyor.
Türkiye’de ‘Şampiyonların Fabrikası’ olarak bilinen İzmit Fabrikası’nda üretilen P7 Corsa D3B, P7 Classic yelpazesindeki öbür tüm lastikler üzere beyaz Pirelli logosu ve periyoda ilişkin işaretlerle geçmişe hürmet duruşunda bulunuyor.
Başarılı mesleğinin büyük kısmını Pirelli ile yaşayan iki kere dünya şampiyonu ve yeni lastiğin ‘manevi babalarından’ biri olan Miki Biasion da Porto Cervo servis parkında gerçekleştirilen lansman etkinliğinde hazır bulundu.
Pirelli Ralli Aktiflikleri Müdürü Terenzio Testoni şu açıklamayı yaptı: “Bu yeni lastik, Lancia Delta üzere ralli tarihini şekillendiren arabalar için yaratıldı. P7 Corsa Classic D3B, kullanan grupların sürekli hayli beğendiği sert hamurlu asfalt lastikleri yelpazemizde bir evrimi temsil ediyor. Tarihi ralli arabalarına en son teknolojiyi getiren bu yeni lastik, dünya çapındaki etkinliklerde edindiğimiz tecrübenin eseri olarak performansı ve güvenliği artırıyor.”
Çok farklı şartlarda ve tabanlarda yeterli çalışacak biçimde tasarlanan P7 Corsa Classic serisi, tarihi ralli pilotlarının yanı sıra klasik ralli arabası koleksiyoncularının da taleplerini karşılayan yenilikçi teknolojiler sunmak için geliştirildi.
Yeni D3B sert lastik, epey aşındırıcı asfalta sahip ve sıcaklığı 25 dereceyi aşan 20 kilometre yahut daha uzun etaplar için tasarlandı. Bu sayede 10 – 30 derece ortası ortam sıcaklıklarında olağan asfalt taban için sunulan orta hamurlu P7 Corsa Classic D5’in yanında konumlanıyor. Ayrıyeten, 0-15 derece ortası ortam sıcaklıklarında düzgün asfalt için sunulan yumuşak hamurlu P7 Corsa Classic D7 de bulunuyor. Son olarak, ıslak ya da ıslak-nemli karışımı yerler için de P7 Corsa Classic W7 sunuluyor.
Hibya Haber Ajansı
Bu yeni kuru asfalt lastiği, aşınmayı azaltmak için optimize edilen sert bir hamurla büsbütün revize edilmiş bir konstrüksiyonu bir ortaya getiriyor. Pirelli mühendislerinin özel olarak geliştirdiği bu konstrüksiyon, bu arabaların bariz niteliği olan düşük süspansiyonu harika bir biçimde bütünlerken ekseriyetle sert olabilen sürüşü optimize ediyor. Bu tasarım sonuçta sürüşü güzelleştirmenin yanı sıra güvenliği artırıyor ve genel olarak performansı yükseltiyor.
Türkiye’de ‘Şampiyonların Fabrikası’ olarak bilinen İzmit Fabrikası’nda üretilen P7 Corsa D3B, P7 Classic yelpazesindeki öbür tüm lastikler üzere beyaz Pirelli logosu ve periyoda ilişkin işaretlerle geçmişe hürmet duruşunda bulunuyor.
Başarılı mesleğinin büyük kısmını Pirelli ile yaşayan iki kere dünya şampiyonu ve yeni lastiğin ‘manevi babalarından’ biri olan Miki Biasion da Porto Cervo servis parkında gerçekleştirilen lansman etkinliğinde hazır bulundu.
Pirelli Ralli Aktiflikleri Müdürü Terenzio Testoni şu açıklamayı yaptı: “Bu yeni lastik, Lancia Delta üzere ralli tarihini şekillendiren arabalar için yaratıldı. P7 Corsa Classic D3B, kullanan grupların sürekli hayli beğendiği sert hamurlu asfalt lastikleri yelpazemizde bir evrimi temsil ediyor. Tarihi ralli arabalarına en son teknolojiyi getiren bu yeni lastik, dünya çapındaki etkinliklerde edindiğimiz tecrübenin eseri olarak performansı ve güvenliği artırıyor.”
Çok farklı şartlarda ve tabanlarda yeterli çalışacak biçimde tasarlanan P7 Corsa Classic serisi, tarihi ralli pilotlarının yanı sıra klasik ralli arabası koleksiyoncularının da taleplerini karşılayan yenilikçi teknolojiler sunmak için geliştirildi.
Yeni D3B sert lastik, epey aşındırıcı asfalta sahip ve sıcaklığı 25 dereceyi aşan 20 kilometre yahut daha uzun etaplar için tasarlandı. Bu sayede 10 – 30 derece ortası ortam sıcaklıklarında olağan asfalt taban için sunulan orta hamurlu P7 Corsa Classic D5’in yanında konumlanıyor. Ayrıyeten, 0-15 derece ortası ortam sıcaklıklarında düzgün asfalt için sunulan yumuşak hamurlu P7 Corsa Classic D7 de bulunuyor. Son olarak, ıslak ya da ıslak-nemli karışımı yerler için de P7 Corsa Classic W7 sunuluyor.
Hibya Haber Ajansı