Porsche Taycan Turbo GT testte: Herkese yeter, bana fazla

Neil

New member
1.100 bg'nin üzerinde güç, 1.340 Newton metre tork ve Max Verstappen'in Red Bull'undan 100 km/saat hıza ulaşma hızı: Porsche Taycan Turbo GT son derece pahalı, ilkel bir güçtür. İspanya'nın Sevilla kentindeki test sürüşünün kazasız geçmesi büyük şans. Ve yine de öyleydi yıldız-Editör Christian Hensen sonunda biraz hayal kırıklığına uğradı; özellikle de kendisi konusunda.





Roket fırlatma. Sol ayak frende. Sağ ayak tamamen pedal üzerinde. Araba bunu açıkça ortaya koyuyor: bırak gitsin. İtaat ediyorum. Bundan sonra ne olacağını anlatmak zor. 1.340 Newton metre vücudunuzu koltuğa oturtmak için birlikte çalıştığında nefes alamazsınız. Bu sadece başlangıç …



İspanya'dayım, Circuito Monteblanco'dayım ve popüler büyük şehirlerden uzakta bir evden daha değerli bir Porsche'nin içinde oturuyorum. Yaklaşık çeyrek milyon euro. Bir günlüğüne yarış pilotu olmam gerekiyor. Bu kadar zor olamaz değil mi?


Yolculuğun kendisi şaşırtıcı derecede zorluydu; makineler için değil, insanlar için. Harika yaz başındaki havalarda, sabah sekizi biraz geçe, iki saatlik bir pist yolculuğuyla yola çıktık. Her zamanki gibi sağlanan arabaları paylaşmak zorundaydık çünkü anlaşılır bir şekilde her basın Heini'nin kendi aracı yoktu. Ancak birkaç saat süren bir yolculukta bu çok da önemli değil: İlk yarıyı ben, ikinci yarıyı da yolcum yapıyorum. Birazdan bununla ilgili daha fazla bilgi vereceğiz.


Spor araba

Porsche Taycan Turbo GT: Fotoğraflarla “tüm zamanların en güçlü üretim Porsche'si”





Arabanın maliyetine saygı duyarak, oradan salyangoz hızıyla çıktım. Fiyat etiketine önceden bakma hatasını yaptım. Elbette önceden bir şeye imza atmıştım ve kesinlikle sigortalıydım. Ama ne kadar yüksek olduğunu bilmiyordum. Böylece hız sınırlayıcıyı ilgili hız sınırına ayarladım ve yola çıktım. Önce otoyol, sonra köy yolu.


Yolumdan çekil, Porsche turisti!




Arkamda İspanyol kamyon şoförleri ve şoförleri küfrediyordu ve muhtemelen bir Porsche'nin bu kadar yavaş ve kurallara uygun şekilde gidebileceğine inanamıyorlardı. Daha hızlı iletilmemesi üzücü. Almanca: Ne yazık ki daha hızlı süremiyorum. Birincisi, arabayı tanımıyordum ve ikincisi, İspanyol yetkililerden hayran mektupları almakla pek ilgilenmiyordum. Şans eseri, Taycan'ı yarış pistine çok uzun bir yoldan götürecek uzak dağlık alanlardan geçerken trafik yavaş yavaş hafifledi.


Yolun yarısında, pek çok düz yoldan sonra yer değiştirdik. Bu işi benim yaşadığımdan daha uzun süredir yapan deneyimli bir otomotiv gazetecisi olan önceki yolcum direksiyona geçti. Bana “Eğer hasta hissedersen lütfen bana haber ver” diye sordu. Şu anki gibi mi? Nasıl olur? 60 km/s hız sınırında midemi bulandırma ihtimaliniz yok, diye düşündüm. Ne kadar yanılmışım?


Çünkü son bir buçuk saat sadece fantastik ama bazen benim salyangoz hızıyla gideceğim görünmez keskin virajlar ve dar virajlardan ibaret değildi, aynı zamanda zaman zaman dizginsiz olan ve arabanın ne yaptığını bilmek isteyen bir sürücüden de oluşuyordu. yarış pistindeki randevudan önce yapabilirsiniz. Ve böylece muhteşem kahvaltım Circuito Monteblanco'ya varıncaya kadar birkaç kez izin istedim – ancak büyük zorluklarla bunu kabul edemedim.

Porsche Taycan Turbo GT

röportaj

Porsche sözcüsü Mayk Wienkotter
Her elektrikli otomobil hızlı bir şekilde dümdüz ilerleyebilir; bu da Porsche'yi farklı kılıyor




24 dakika önce


Basın arkadaşım vardığımda bana “Harika bir araba. Yarış pistinde neler yapabileceğini görmek beni heyecanlandırıyor. Bir yolcum olduğunda her zaman kendimi toparlamak zorunda kalıyorum” dedi. Direksiyona geçtikten sonra hararetli sohbetimizin durduğunu fark etmemiş gibiydi. Solgun yüzüm de öyle. Sonraki yarım saati kendimi toplamak için kullandım. İyi ki kendini tuttu. Eğer “kendini toparlamasaydı” nasıl hissedeceğimi hayal etmek zor.


Artık hızlı araba yolculuğunda midemin nasıl tepki verdiğini bildiğimden, kurulan büfeyi atlayıp yarış pistindeki koşuşturmayı izledim. Başlangıç noktasında görüntü hep aynı: Bir Porsche Taycan Turbo GT duruyor, kısa bir süre yapay bir vınlama sesi duyuyorsunuz ve ardından araba uzaklaşıyor. Tekrar tekrar. Kalkış kontrolü olarak adlandırılan kalkış yardımı, yarış pistinde test edilecek en önemli özelliklerden biriydi. 2,2 saniyede noktadan 100'e, bir dakika sonra 200'e ve ardından ilk kornere.


Dışarıdan hızlı görünüyordu ama yapılabilirdi. Bir meslektaşım yolculuğunun ardından geldiğinde bana “Durmak zorunda kaldım” dedi, “bu benim için çok fazlaydı.” Kulağa harika geliyor; özellikle de sıra bende olduğu için, diye düşündüm. Ve sonra sıra gelmişti: Porsche'nin nazik filo yöneticisi benden mor renkli Porsche Taycan Turbo GT'nin (yukarıdaki resimde) direksiyonuna geçmemi istedi ve bana iyi eğlenceler diledi.


Fırlatma kontrolü bu dünyanın dışında




Daha sonra rotayı, tuzaklarını ve kurallarını çok iyi bilen, deneyimli motor sporları tutkunu rehberimiz tarafından program anlatıldı. Alışmak için kolay bir tur, ardından slalom, başlangıç çizgisinde durun ve başlangıç yardımı ile bir kez üzerinden geçin. Daha sonra mümkün olan en hızlı tempoda iki tur geride kalın, ardından arkanızdaki kişinin öne geçmesine izin verin, iki tur daha, son. Mümkünse iki ila dört araba arasında mesafe bırakın ve çok geriye düşmeyin.


Ben de yapabilirsin diye düşündüm. Karşıdan gelen trafik ve kendilerini sık sık keskin virajların arkasında bulan İspanyol büyükbabalar olmadan, suçluluk duymadan hızlanmak, özür dilemek ve güç vermek daha kolaydır. Araç zaten ihtiyacınız olan her şeyi sunuyor. 1.034 bg aşırı güçlendirme gücü, sınırlı süreli saldırı modunda 1.100 bg'nin üzerinde güç, devasa frenler ve hepsinden önemlisi duruma göre her bir tekerleği sönümleyen ve aracı yolda tutan yeni üst düzey Porsche Active Ride şasi.


İlk tur iyi geçti, ben de devam ettim. Daha sonra slalom. Sorun değil. Bunu söz konusu roket fırlatması takip etti. Mutlak delilik. Günlük yaşamda buna ihtiyacınız var mı? Hayır. Mantıklı mı? Hayır. Bunu tekrar tekrar deneyimlemek ister misiniz? Bana sorarsan: evet. Porsche'nin Taycan Turbo GT'nin gücünü yollara nasıl taşıdığı inanılmaz. Bir profesyonel gibi düz sürüş mü yapıyorsunuz? Kanca, Verstappen geride kalacaktı.

Porsche Macan'ı

Dünya galası
Yalnızca elektrikli: Porsche yeni Macan'ı ilk kez gösteriyor




01/25/2024


Ama sonra Taycan bana ne kadar acemi bir sürücü olduğumu gösterdi. İlk gondol yolculuğundan sonraki “hızlı turlar” her şeyden önce bana açıkça bu duruma uygun olmadığımı öğretti. Rehber hiç çaba harcamadan önden gidiyordu, benimle tur paylaşmak zorunda kalan deneyimli gazeteci ise benim arkamda sıkılmıştı. Gerçekten denedim: dar viraj, gaza bas, bir sonraki viraja dışarıdan yaklaş, fren noktasını kaçırma, gaza bas. İki tur saniyeler gibi gelen bir sürede bitti ve ayarlanan sıcaklık 19 derece olmasına rağmen tişörtüm ıslanmıştı. Pit yoluna doğru.


Rehber bana dostane bir tavırla, “Meslektaşınızla iki tur daha atacağım, kendisi biraz sıkılıyor” dedi. Olağanüstü sürüş performansı nedeniyle bir ödül alacağımı düşündüm. Ama “günün salyangozu”ndan başka bir şey yoktu.


Yine de, iki tur daha “sürüş becerilerim” ile saygıdeğer yarış pistini kirletmeme izin verildi. Her turda çok şey öğrendim ama sonuçta bu günlük rekoru kırmak için yeterli olmadı. Neyi yanlış yaptığımı gerçekten bilmiyordum ama çok fazla olması gerekiyordu. Zaten ideal çizgiyi bulamadım, bu çok açık.


Herkese bir araba




Yine de -ki işin asıl can alıcı noktası burası- Taycan Turbo GT'de kendimi her zaman hızlı ve güvende hissettim. Bu araba en yeteneksiz amatör yarışçıya bile iyi bir iş yaptığınızı ve hiçbir şeyin olamayacağını hissettiriyor. İnanılmaz derecede güzel, ama çok güçlü bir araba. Harika. Hem amatörler hem de profesyoneller paralarının karşılığını alırken, bu kadar geniş bir potansiyel sürücü yelpazesini kapsamak oldukça zor olsa gerek.


Taycan, arabanın turun sonunda yavaş sürücülere güldüğünü nazikçe gizlemeyi biliyor çünkü kendi limiti aracın yeteneklerinin ölçülemeyecek kadar altında. Bunun için teşekkürler ama mor canavara yeterince meydan okumadığımı biliyorum.

Porsche Taycan

En iyi tur zamanı
Porsche Taycan Nordschleife'da Süper Tesla'yı yendi – bu neden sürpriz değil




01/03/2024


Circuito Monteblanco'da geçirdiğim zamanın neden bu kadar yer altında olduğunu uzun süre kafamı kurcalayacak. Günün sonunda Porsche fabrika pilotu Lars Kern bana bazı ipuçları verdi ve inanılmaz hızlı iki turda Taycan Turbo GT'nin gerçekte nasıl sürüleceğini gösterdi. Ama bu kadar kısa sürede bunu kim ezberleyebilir?


Ancak Kern, bir Porsche mühendisi olarak Taycan'ın performansından sorumlu olmasına ve başka pek bir şey söylememesine rağmen benim izlenimimi doğruladı: Taycan Turbo GT veya serideki diğer tüm modeller, tüm durumlara ve tüm sürücü profillerine uygundur. Dondurma salonunda kesinlikle iyi bir figür olsam da, Kern gibi insanlar dünya çapında gerçekten eğleniyor ve ikimiz de bundan çok mutlu oluruz.


Şeffaflık notu: Taycan'ın test sürüşü için İspanya'ya yapılan bu gezi, Porsche'nin daveti üzerine gerçekleşti.

#Konular