Sevdiklerimizle sevinç, memnunluk ve manevi coşkuyu paylaşmanın yanı sıra, en hoş armağanları almak ve en lezzetli yemekleri hazırlamak için daha fazla uğraş sarfettiğimiz Ramazan’a sayılı günler kaldı. Pandemi niçiniyle 2 yıldır orta verilen lezzetli iftar sofraları bu yıl bir daha kurulacak ve ailecek unutulmayacak yeni anılar biriktirilecek. Her hafta kurulan mahalle pazarından zerzevatın meyvenin en tazesini seçmek, uzun fırın kuyruklarında bekledikten daha sonra eli yana yana mis kokulu sıcak pideyi meskenine götürmek, Kapalıçarşı’dan kuruyemişin en lezzetlisini almak Türk halkının vazgeçilmezleri içinde yer alsa da bu yıl Ramazan’da market alışverişi için değişen teknolojinin nimetlerinden de yaralanmayı planlıyoruz.
Yemeği konutta yapacağız
AdColony’nin bağımsız araştırma şirketi GlobalWebIndex işbirliğiyle gerçekleştirdiği “Türkiye’de Ramazan Devri Alışveriş Alışkanlıkları” araştirmasına nazaran Türkiye’deki kullanıcıların yüzde 34’ü Ramazan’da market alışverişini mağazaya gidip yapacağını belirtirken, yüzde 64’lük kıymetli bir kesim internetten alışveriş yapıp meskene teslim seçeneğini kullanacağını belirtiyor. 2000 kişinin iştirakiyle (yüzyüze) ve (online) yolla yapılan araştırmaya katılanların yüzde 83’ü Ramazan’da sıklıkla konutta yemek yapacağını, yüzde 5’i ise sıklıkla dışarıdan sipariş vereceğini tabir ediyor.
İftara kadar taşınabilir oyun,sahura kadar alışveriş
Araştırmaya göre vatandaşın uzun süren oruç müddetlerini keyifli hale getirmek için tercihi ise bir daha taşınabilir oyunlar olacak. Araştırmaya katılanların yüzde 61’i Ramazan ayında akıllı telefonlarını taşınabilir oyun oynamak için kullanacaklarını belirtiyor. İştirakçilerin yüzde 27’sinin Ramazan ayında 1 saat ila 2 saat içinde taşınabilir oyun oynayacağını belirtmesi ise markalar için taşınabilir oyunların ehemmiyetini kanıtlıyor. İştirakçilerin yüzde 50’si (Erkek) ve yüzde 48’ı ( Kadın) gün içerisinde oruç tutarken taşınabilir aygıtlarında daha fazla oyun oynayacaklarını ve online alışveriş yapacaklarını belirtiyor. Ankete katılanların %54’ü ise iftardan daha sonra alışveriş yapmayı planladığını bildiriyor.
Seyahata orta verilmeyecek
Ankete katılanların %42’si Ramazan ayında yurt ortasında seyahat edeceklerini belirtirken, Türkiye’de seyahat etmeyi seven taşınabilir oyun tutkunlarının %57’si seyahat biletlerini internetten almayı tercih ettiğini bildiriyor. AdColony’nin yeni araştırmasında da taşınabilir reklamcılığın yadsınamaz erişimi, tüketicilerin satın alma eğilimlerinde en değerli faktör olarak öne çıkmaya devam ediyor. İştirakçilerin %60’ı Ramazan ayı için alışveriş yaparken akıllı telefonlarını kullanacaklarını belirtirken, %71’i uygulama ortasından alışveriş yapacağını belirtiyor. Ankete katılanların %52’si, akıllı telefonlarında karşılaştıkları reklamların satın alma kararlarında büyük tesiri olduğunu belirtiyor. Bu oran ise TV’de %22 olarak karşımıza çıkıyor. Farklı dallardan farklı reklamlarla karşılaşırken; Ramazan ayında Türkiye’deki kullanıcıların %79’u besin reklamlarıyla karşılaşmak isterken, bunun %73 ile giysi ve %51 ile konut eserleri reklamları takip ediyor.
Hibya Haber Ajansı
Yemeği konutta yapacağız
AdColony’nin bağımsız araştırma şirketi GlobalWebIndex işbirliğiyle gerçekleştirdiği “Türkiye’de Ramazan Devri Alışveriş Alışkanlıkları” araştirmasına nazaran Türkiye’deki kullanıcıların yüzde 34’ü Ramazan’da market alışverişini mağazaya gidip yapacağını belirtirken, yüzde 64’lük kıymetli bir kesim internetten alışveriş yapıp meskene teslim seçeneğini kullanacağını belirtiyor. 2000 kişinin iştirakiyle (yüzyüze) ve (online) yolla yapılan araştırmaya katılanların yüzde 83’ü Ramazan’da sıklıkla konutta yemek yapacağını, yüzde 5’i ise sıklıkla dışarıdan sipariş vereceğini tabir ediyor.
İftara kadar taşınabilir oyun,sahura kadar alışveriş
Araştırmaya göre vatandaşın uzun süren oruç müddetlerini keyifli hale getirmek için tercihi ise bir daha taşınabilir oyunlar olacak. Araştırmaya katılanların yüzde 61’i Ramazan ayında akıllı telefonlarını taşınabilir oyun oynamak için kullanacaklarını belirtiyor. İştirakçilerin yüzde 27’sinin Ramazan ayında 1 saat ila 2 saat içinde taşınabilir oyun oynayacağını belirtmesi ise markalar için taşınabilir oyunların ehemmiyetini kanıtlıyor. İştirakçilerin yüzde 50’si (Erkek) ve yüzde 48’ı ( Kadın) gün içerisinde oruç tutarken taşınabilir aygıtlarında daha fazla oyun oynayacaklarını ve online alışveriş yapacaklarını belirtiyor. Ankete katılanların %54’ü ise iftardan daha sonra alışveriş yapmayı planladığını bildiriyor.
Seyahata orta verilmeyecek
Ankete katılanların %42’si Ramazan ayında yurt ortasında seyahat edeceklerini belirtirken, Türkiye’de seyahat etmeyi seven taşınabilir oyun tutkunlarının %57’si seyahat biletlerini internetten almayı tercih ettiğini bildiriyor. AdColony’nin yeni araştırmasında da taşınabilir reklamcılığın yadsınamaz erişimi, tüketicilerin satın alma eğilimlerinde en değerli faktör olarak öne çıkmaya devam ediyor. İştirakçilerin %60’ı Ramazan ayı için alışveriş yaparken akıllı telefonlarını kullanacaklarını belirtirken, %71’i uygulama ortasından alışveriş yapacağını belirtiyor. Ankete katılanların %52’si, akıllı telefonlarında karşılaştıkları reklamların satın alma kararlarında büyük tesiri olduğunu belirtiyor. Bu oran ise TV’de %22 olarak karşımıza çıkıyor. Farklı dallardan farklı reklamlarla karşılaşırken; Ramazan ayında Türkiye’deki kullanıcıların %79’u besin reklamlarıyla karşılaşmak isterken, bunun %73 ile giysi ve %51 ile konut eserleri reklamları takip ediyor.
Hibya Haber Ajansı