Rügen: Planlanan LNG terminali neden bu kadar büyük protestolara neden oluyor?

Neil

New member
SSS

güç kaynağı
Rügen’deki LNG terminali – adadaki proje neden bu kadar sert bir direnişi tetikliyor?





LNG tankerleri şimdiden Rügen açıklarında demirledi. Gelecekte, kalıcı olarak kurulmuş bir terminal sıvı gaz ithalatını sağlayacaktır.

© Stefan Sauer / DPA

Volker Koenigkramer



Federal hükümet, Rügen açıklarında bir likit gaz terminali inşa etmeyi planlıyor. Adada büyük bir öfke var. Akşam Şansölye Scholz ve Ekonomi Bakanı Habeck işleri yoluna koymak için gelirler. Aslında ne hakkında – ve projeyi bu kadar sorunlu yapan şey.





Ukrayna savaşının patlak vermesi ve geçen yıl Rusya’dan gelen gaz arzının kesilmesinden bu yana Almanya, sıvılaştırılmış doğal gaz (LNG) ithal etmek için kendi altyapısını kurmaya çalışıyor. Merkezi yapı taşı, birkaç LNG terminalinin inşasıdır. İlk tesis 2022 sonunda Wilhelmshaven’da faaliyete geçti. Bu arada Brunsbüttel ve Lubmin’deki diğer iki terminal de çalışmaya başladı. 2023’ün sonunda, Rügen adasındaki bir terminal de dahil olmak üzere altı tane olacak. Orada adalıların sert direnişi haftalardır şekilleniyor. Tam olarak ne planlanıyor? Ve buradaki öfke neden bu kadar büyük?


Rügen’in önüne tam olarak ne yapılacak?




Şubat ortasında, Mecklenburg-Batı Pomeranya Ekonomi Bakanı Reinhard Meyer (SPD), federal hükümetin eyalet için LNG planlarını sundu. Buna göre, Rügen’in güneydoğu kıyısının yaklaşık beş kilometre açığında, iki yüzer sıvı gaz terminalinin (Yüzer Depolama ve Yeniden Gazlaştırma Ünitesi, FSRU) takılabileceği yükseltici kuleler adı verilen iki platform inşa edilecek. Orada, LNG tankerleri gıpta ile bakılan gaz kargolarını teslim edecekler ve bu yük daha sonra yine inşa edilmemiş olan 38 kilometrelik bir boru hattıyla Lubmin’e taşınacak. Federal hükümet Pazartesi günü, bu amaçla, başlangıçta tartışmalı Kuzey Akım 2 doğal gaz boru hattı için tasarlanan yaklaşık 1000 boru satın aldığını doğruladı. Tesisin tamamının maksimum kapasitesinin 38 milyar metreküp gaz olduğu söyleniyor. Bu, Almanya’nın yıllık doğal gaz talebinin yaklaşık yüzde 40’ına tekabül ediyor. Proje, enerji şirketi RWE tarafından uygulanacaktır.

LNG LNG: Wanda Vincent, hidrolik kırma kuyusunun yakınında bir gündüz bakım merkezi işletiyor

sitede

Amerika Birleşik Devletleri’nde kaçakçılık
Almanya sıvılaştırılmış doğal gaza, kısaca LNG’ye can atıyor. Bedel ödemek zorunda kalanlara ziyaret




01/16/2023


Sıvı gaz bugün Rügen açıklarına indiriliyor. Halihazırda faaliyete geçen Lubmin’deki LNG terminaline ait bir depo tankeri, Aralık ayından bu yana Baltık Denizi’ndeki Sellin tatil beldesi açıklarında yatıyor. Daha sonra kargoyu Lubmin’e getiren daha küçük servis gemileri tarafından düzenli olarak yaklaşılır. Kalıcı olarak kurulmuş bir yapı ile bu servis turları gereksiz olacaktır.


Neden Rügen?




Bunun esas olarak mevcut altyapı ile ilgisi var. Tartışmalı Rusya boru hatları Nord Stream 1 ve Nord Stream 2’nin hatları zaten Lubmin’de bitiyor. Karşılık gelen bir gaz altyapısı var. Buradan, mevcut bir boru hattı ağı Çek Cumhuriyeti ve Bavyera’ya gidiyor.

Rügen Haritası



Yeni LNG terminali, Rügen adasının güneydoğu kıyısına inşa edilecek

© Google Haritalar / yıldız


Terminal hangi lokasyona kurulmalı?




Tartışmalı LNG projesinin Rügen açıklarında inşa edileceği kesin yer henüz belirlenmedi. Başlangıçta, Federal Ekonomi Bakanlığı doğrudan Baltık Denizi’ndeki Sellin tatil beldesinin önünde bir konumu tercih etti. Ancak yoğun eleştirilerin ardından bakanlık planları geri çekti ve şimdi alternatif yerleri inceliyor. Spesifik olarak, Sassnitz’in yaklaşık 15 kilometre kuzeyindeki bir mahallesi olan Mukran’dan bahsediyoruz. Derin su limanı, kullanılmayan endüstriyel alan, konut binalarından ve turizm altyapısından belirli bir mesafe var. Dezavantaj: Mukran limanı yeterince derin değil, büyük masraflarla taranması gerekecek. Baltık Denizi’nin daha açıklarındaki bir yer de incelenecek. Federal Ekonomi Bakanlığı geçtiğimiz günlerde “Yer kararı mümkün olduğunca çabuk verilmelidir” açıklamasını yapmıştı.

Olaf Scholz (ortada), Robert Habeck (solda) ve Christian Lindner Wilhelmshaven'daki LNG terminalinin açılışında

Wilhelmshaven’da tören
Benzin istasyonundan üç kişi: Scholz, Habeck ve Lindner Almanya’nın ilk LNG terminalini açtı




12/17/2022

Rügen’de neden LNG’ye karşı bu kadar şiddetli bir protesto var?




Adadaki muhalifler, projeyi çevre ve özellikle turizm için bir tehdit olarak görüyor ve aylardır var gücüyle çalışıyor. Şubat ayı sonunda 2.500 kişi bir protesto mitingi oluşturdu. Belediye başkanları Scholz ve Habeck’e mektuplar yazdı. Bir Bundestag dilekçesi başarıyla başlatıldı, böylece bir Federal Meclis komitesi terminalin planlarıyla ilgilenmek zorunda kaldı. Şansölye Scholz ve Ekonomi Bakanı Habeck’in kritik sorularla yüzleşmek üzere bu akşam Rügen’e gitmeleri de muhtemelen protestoların yoğunluğundan kaynaklanıyor.


Özellikle çevreci gruplar harekete geçti. Nabu, BUND Mecklenburg-Batı Pomeranya, WWF ve Alman Çevre Yardımı ile Rügen’de planlanan tesislere karşı yakın çalışma konusunda anlaştı. İttifak, bir “iklim politikası sapkınlığından” bahsediyor ve kapasite fazlası konusunda uyarıda bulunuyor, ancak her şeyden önce hassas ekosistemlere verilen büyük hasar konusunda uyarıda bulunuyor. Örneğin, inşaat çalışmaları yunusları habitatlarından uzaklaştıracaktır ve planlanan boru hattının içinden geçeceği Greifswalder Bodden, batı Baltık Denizi’ndeki en önemli ringa balığı yumurtlama alanlarından biridir. Ringa balığı ise daha yeni yerleşmeye başlayan gri fok popülasyonunun besin kaynağı. Ayrıca, inşaat sonucunda korunması gereken önemli resifler ve biyotoplar kaybolacaktır.


Kaplıca derneğinin temsilcileri ayrıca terminalleri olan Baltık Denizi tatil beldelerinin statülerini kaybetme tehdidiyle karşı karşıya kalacağı ve bunun da adadaki turizm için ciddi sonuçları olacağı konusunda uyarıda bulundu.

Bir LNG terminalinde Höegh terminal gemisi

“Hoegh Esperanza”
Wilhelmshaven’daki sıvı gaz terminal gemisiyle ilgili heyecan: “Sürünen bir kimyasal kaza”




27.10.2022

Bu kadar çok terminale ihtiyaç var mı?




Bu tartışmalıdır. 2020 yılında Almanya toplamda yaklaşık 80 milyar metreküp doğal gaz ithal etti. Rügen projesinin nihai genişletilmesinde öngörülen 38 milyar metreküplük kapasite çok büyük görünüyor. Özellikle yapımı devam eden veya planlanan diğer projeleri hesaba kattığınızda. Bu kış korkulan bir gaz sıkıntısı yaşanmadı, gaz depolama tesisleri şu anda yüzde 65 dolu. Ayrıca LNG Hızlandırma Kanunu’na göre bu tür sistemlerin doğalgaz ile işletilmesi en geç 20 yıl içinde durdurulmalıdır. Ancak hükümet, terminallerin gelecekte yeni mucize tedavi yeşil hidrojeni işlemek için tasarlanacağına dikkat çekiyor.


Yine de: Alman Ekonomik Araştırma Enstitüsü, kısa bir çalışmada, karada planlanan kalıcı LNG terminallerinin inşa edilmesinin “ne enerji yönetimi ne de iklim politikası açısından bir anlam ifade etmediğini” açıkladı. Araştırma Direktörü Christian von Hirschhausen, bunun Rügen dışındakiler gibi kalıcı terminaller için daha da geçerli olduğunu söylüyor. “Bir yandan, geçen baharda güçlü bir eyleme ihtiyaç olduğunu kabul etmelisiniz. Öte yandan, en geç Ocak ayından bu yana ve gaz piyasalarının istikrara kavuşmasından bu yana, net oldu: Yeter artık.” Acil bir durumun “uzak ve geniş çapta öngörülebilir olmaması” fiyatlara da yansımıştır. Ve zaten bu on yılın ikinci yarısında, gaz talebi keskin bir şekilde düşecek.


ABD’li bir düşünce kuruluşu olan Enerji Ekonomisi ve Mali Analiz Enstitüsü’nden (IEEFA) uzmanlar da kapasite fazlası konusunda uyarıda bulunuyor. Tahminlerine göre, yeni tesislerin inşası Avrupa’daki LNG ithalat kapasitesini 2030’a kadar 2022’ye kıyasla neredeyse yüzde 50 artıracak. Ancak LNG’ye olan talep aynı oranda artmayacak. IEEFA’ya göre sonuç: 2030 yılına kadar mevcut LNG ithalat kapasitesinin büyük bir kısmı gereksiz olabilir.

#Konular