“Sendung mit der Maus”: WDR, Kapı Açılış Günü’nde programa yönelik eleştirilere tepki gösteriyor

Neil

New member
“Fareyle göster”
WDR, Kapı Açılış Günü’nde yayına yönelik eleştirilere tepki gösterdi





WDR’ye göre çocuklara yönelik “Sendung mit der Maus” formatının kapı açılış günü şeffaflık ve diyaloğu temsil ediyor. Fotoğraf

© Jens Kalaene/dpa-Zentralbild/dpa


WDR çocuk formatı, bir homeopatik ilaç üreticisinin perde arkasına bir bakış sunuyor. Bu internette pek hoş karşılanmıyor. Verici tepki verir.





Bir homeopatik ilaç üreticisinin çocuklara yönelik “Sendung mit der Maus” formatının kapı açılış gününe katılmasıyla ilgili eleştirilerin ardından WDR, işleri düzeltmeye çalışıyor. Alman Basın Ajansı tarafından sorulduğunda kamu yayıncısı, “Fare Kapısı Açıcı Günü şeffaflık ve diyaloğu temsil ediyor, kampanya hakkındaki eleştirel yorumları çevrimiçi olarak alıyoruz ve kullanıcılarla fikir alışverişinde bulunuyoruz” dedi.


WDR’ye göre, Almanya genelinde yaklaşık 150.000 çocuk, ebeveyn ve büyükanne ve büyükbaba, ulusal bayramdaki Fare Kapısı Açma Günü’ne katıldı ve “çok çeşitli şirketlerin perde arkasını” inceledi. Almanya’da zanaat şirketleri, kanalizasyon arıtma tesisleri ve enerji santralleri dahil olmak üzere 700’den fazla şirket katıldı.


Maus “bilim odaklı bilgi aktarımı” anlamına gelir


WDR’de “Şirketler katılım sırasında gerekliliklere uymayı taahhüt ederler” vurgusu yapıldı. “Bunlar tüm şirketler için aynı ve katıdır. Örneğin ideolojik ve dini konularda ders vermek veya içerik yasaktır.”


Platformda özellikle yüksek sesle eleştiri yapıldı


WDR, ilgili gönderilerde şikayette bulundu


Yetişkinlerin çalışma dünyasına ışık tutmayı amaçlayan ve normalde kapalı olan kapıların açıldığı kapı açma günü olarak adlandırılan ilk gün, 2011 yılında “Sendung mit der Maus”un 40. doğum günü vesilesiyle gerçekleşti. O zamandan bu yana sabit bir tarih olan 3 Ekim, Alman Birlik Günü olarak belirlendi.


dpa

#Konular