Teknoloji: Lamborghini elektriğe geçiyor: adım adım

Neil

New member
Teknoloji: Lamborghini elektrikle çalışıyor
adım adım





Lamborghini Revuelto 2024

© press-inform – basın ofisi


Lanzador, Pebble Beach’in lüks etkinliklerinde ilk büyük görünümünü sergiledi ve büyük alkış aldı. Spor otomobil üreticisi Lamborghini de önümüzdeki yıllarda elektrikli hale gelecek ancak tam tersine içten yanmalı motorlarını da gözden kaçırmayacak.





Beş metre uzunluğundaki elektrikli SUV, mavimsi ışıltılı Lamborghini Lanzador, Monterey Otomobil Haftası’nın büyük yıldızlarından biriydi. SUV ve Gran Turismo’nun iki kapılı simbiyozu, 2028’in dördüncü Lamborghini serisi olarak rüya otomobil üreticisi Sant’Agata d’Bolognese’ye yeni müşteriler kazandıracak. Bağımlılık yapma potansiyeli taşıyan yüksek performanslı otomobilleriyle tanınan kuzey İtalyanlar, Gelecek yıllar için büyük planlar yapıyorlar ve mevcut rekor satışlarla yetinmek istemiyorlar. Gelecek yıldan itibaren portföyün tamamı elektrikli olacak. Süper spor otomobil olarak yeni Lamborghini Revuelto, yıl sonunda plug-in ile satışa sunulacak. Aventador’un halefi, elektrik modüllü ilk Lamborghini modeli olacak, çünkü V12 doğal emişli motor, elektrifikasyon stratejimizin elektrikli ön aksı sayesinde ilk plug-in hibrit haline geliyor”, diye vurguluyor Lamborghini CEO’su Stephan Winkelmann, ” V12, süper spor mirasımızın ve geçmişimizin ikonik bir simgesidir. Revuelto, müşterilerimizin istediği duygu ile emisyonları azaltma ihtiyacı arasında mükemmel dengeyi yaratan hibrit teknolojiye sahip yeni bir 12 silindirli motor sunarak yeni bir çığır açmak için doğdu.”



218 kilogramlık, 6,5 litrelik, doğal emişli, 606 kW / 825 hp gücündeki V12 motor, sürücü kabininin arkasında gürlerken, her biri yalnızca 18,5 kilogram ağırlığındaki iki adet 110 kW / 150 hp elektrik motoru, ön aksta uğultu yaparak ek bir sürüş performansı sağlıyor. 350 Nm tork sağlar. Yine 110 kW / 150 hp / 150 Nm gücündeki üçüncü elektrik motoru, yaklaşık 185 kilogram ağırlığındaki çift kavramalı şanzımanın gövdesine monte ediliyor ve ön akstaki iki elektrik motoru gibi küçük bir güç kaynağından güç alıyor. 3,8 kWh batarya kardan tünelinde gizli olarak yer alıyor. Akü paketi, şarj istasyonunda, rejeneratif frenleme veya doğal emişli V12 motor aracılığıyla 30 dakikada şarj ediliyor. Toplam 13 farklı sürüş programının, seçenekleri seçerken çoğu pilotu bunaltacağını varsayarsak. Alışılmadık: Revuelto, yalnızca ön aks aracılığıyla tamamen elektrikli olarak tahrik ediliyor. Güç spektrumu, önden çekişli şehir modunda yönetilebilir 180 bg ile dört tekerlekten çekişli Corsa modunda 1.015 bg arasında yer alıyor. Revuelto, şirketin 60. doğum gününe tam zamanında, tüm saf elektrikli hiper atletlerin rakibi olarak geliyor.


Ancak iş burada bitmeyecek çünkü Lamborghini’nin hacimli modeli, güçlü SUV Urus, önümüzdeki yıl makyajla yalnızca çeşitli teknik yeniliklerle kalmayacak, aynı zamanda ilk kez elektrikli bir vitamin takviyesi de alacak. Kardeş modeller Audi Q8 ve Porsche Cayenne’de uzun süredir plug-in versiyon olarak mevcut olan dört litrelik sekiz silindirli motor, gelecekte de iki kalbin gücüyle yaşayacak. Bir elektrik motoru yalnızca ek güç sağlamakla kalmıyor, aynı zamanda başarılı modeli gelecek yıllara uygun hale getirecek bir elektrik aralığı da sağlıyor.


Stephan Winkelmann şöyle açıklıyor: “Gelecek yılın sonuna kadar tüm serimizi elektrikli hale getireceğiz, çünkü Urus’un makyajlanarak aldığı plug-in hibritin yanı sıra, Huracan’ın halefi de hibrit bir sürüşe sahip olacak ” Lamborghini her iki modelde de hâlâ geride kalıyor. Ancak 2024 yılı sonunda piyasaya sürülecek Huracan halefinin, yenilenen Urus’un yanı sıra dört litrelik turboşarjlı sekiz silindirli motorla da çalıştırılacağı artık bir sır değil.


Bu nedenle gerçek enayi hayranların son Huracan modellerinden birini almak için acele etmesi gerekiyor. Hem Tecnica hem de yol yarışı arabası versiyonunda veya Strado off-roader olarak, 5,2 litrelik deplasmana sahip, dövüş sesi veren on silindirli motor zorunludur. Dört litrelik V8 motora ve elektrik desteğine sahip halefin bu nedenle 640 bg’ye ulaşması pek mümkün değil, ancak ön akstaki elektrik motorları maksimum 800 bg’lik bir çıkış sağlamalı. Audi, R8’i aşamalı olarak kullanımdan kaldırdığı için Huracan’ın halefinin artık dört halkalı bir kardeşi yok, ancak bu yılın sonundan itibaren müşterilerin beğenisine sunulacak olan Lamborghini Revuelto süper spor otomobiliyle yakından akraba. Gelecek nesil spor otomobillerin nasıl görüneceği sorusu hala devam ediyor. Ancak her iki model de 2024 yılında piyasaya sürüleceği için hibrit içten yanmalı motorların geleceği şimdilik güvence altına alınmış gibi görünüyor ve geleceğin nasıl görüneceğine ilişkin kararın muhtemelen en erken üç yıl içinde verilmesi gerekecek. herhangi bir halef.


Ancak ilk tamamen elektrikli model 2028’den önce gelmeyecek. Beş metre uzunluğundaki SUV, on yılın sonunda yine elektrikli olacak olan gelecek Urus’un küçük kardeşi. Lanzador proje adı, Monterey Otomobil Haftası’nda tanıtılmasından bu yana biliniyor ve Urus gibi, bir satış modeli olarak bu adı taşıma şansı en yüksek olan proje. Lanzador görsel olarak gerçek bir Lamborghini’dir; güçlü, güçlü ve kutuplaştırıcı. Neredeyse beş metre uzunluğunda olan bu araç, müşterilerden büyük talep görmeye devam eden mevcut Urus’tan biraz daha kısa. Urus’un halefinin, uluslararası rekabette olduğu gibi, artan güvenlik ve konfor gereksinimlerini karşılamak için gelecekte birkaç santimetre büyüyeceği varsayılabilir. Ancak en büyük fark, onu elektrikli bir Gran Turismo yapacak iki kapıdır. “Dördüncü modelle yeni bir araç segmentinin önünü açıyoruz: Ultra GT. Çığır açan yeni teknolojiler sayesinde bu, müşterilere yeni, eşsiz bir Lamborghini sürüş deneyimi sunacak” diyor Stephan Winkelmann.


Lanzador en az 1.000 kW / 1.360 bg güce sahip olmalı ve içten yanmalı motor olmamasına rağmen dört tekerlekten çekiş, yönlendirmeli arka aks ve değişken güç dağıtımı sayesinde bir Lamborghini kadar duygusal sürüş yapmalı. Bir hava yayı, sürüş programlarının mümkün olan en düşük hava direncini veya maksimum temas basıncını sağlayan uzatılabilir aerodinamik modüllerle birleştirilmesiyle değişken yerden yükseklik sağlar. Lamborghini Teknik Direktörü Rouven Mohr: “Bizim için elektrifikasyon bir kısıtlama değil, daha fazla güç, performans ve sürüş kolaylığı geliştirmenin akıllı bir yolu anlamına geliyor.” Bu aynı zamanda Lanzador’dan kısa bir süre sonra piyasaya çıkacak olan Urus için de geçerli olmalı.


basın bülteni

#Konular