Tohum Otizm Vakfı tarafınca Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) tanısı olan çocuklar ve gençlerin, tek devaları olan eğitime ulaşmalarını sağlamak, çağdaş toplum şartlarında hayatlarını sürdürebilmelerine yönelik ihtiyaçlarını karşılamak ve muhtaçlığı olan devlet okullarına gereç takviyesi sunmak maksadıyla yürütülen Sınıf Donanımı Projesi kapsamında gereç donatılan 142. özel eğitim sınıf açılışı, Evolog Lojistik’in desteğiyle Mehmet Uygun İlkokulu’nda gerçekleşti.
Evolog Lojistik’in desteği ve Tekirdağ Vilayet Ulusal Eğitim Müdürlüğü iş birliğiyle gerçekleştirilen özel sınıfın açılış merasimine; Saray Belediye Lideri Özgen Erkiş, Vilayet Ulusal Eğitim Müdür Yardımcısı Abdullah Nair, İlçe Ulusal Eğitim Müdürü Reşat Uçak, Vilayet Ulusal Eğitim Özel Eğitim Şube Müdürü Dinçer Dönmez, İlçe Şube Müdürü Hasan Kapel, Mehmet Uygun İlkokulu Okul Müdürü Özgür Aktaş, Evolog Lojistik yetkilileri, Tohum Otizm Vakfı Kurucu Lider Yardımcısı Aylin Sezgin ile Tohum Otizm Vakfı Eğitim ve Ar-Ge Yöneticisi Nursinem Hoş katıldı.
Tohum Otizm Vakfı tarafınca özel eğitim sınıflarının ülkü hale getirilmesi emeliyle hayata geçirilen Sınıf Donanımı Projesi kapsamında Türkiye’nin dört bir yanında bugüne kadar; İzmir, Zonguldak, Mardin, Çanakkale, Sivas, Batman, Antalya, Artvin, Diyarbakır, İstanbul, Balıkesir, Mardin, Muş, Van, Bursa, Ankara, Ardahan, Manisa, Şanlıurfa, Muğla, Hatay, Konya vilayetlerinde 141 özel eğitim sınıfı açılmış, ailelere ve öğretmenlere yönelik özel eğitimler verilmiştir.
Otizmin günümüzde bilinen tek dermanı, erken teşhis ve daima, ağır, özel eğitimdir
Bugün dünyada her 44 çocuktan 1’i otizm riski ile dünyaya geliyor. Bu sayı her yıl artış eğilimi gösteriyor. Doğuştan gelen ve ekseriyetle hayatın birinci senelerında fark edilen gelişimsel bir farklılık olan otizmin en önemli belirtileri içinde; diğerleriyle göz teması kurmamak, ismi söylendiğinde bakmamak, konuşmada gerilik, parmağıyla ile istediği şeyi gösterememek, akranlarının oynadığı oyunlara ilgi göstermemek, sallanmak, çırpınmak, parmak ucunda yürümek, dönen objelere karşı çok ilgi ve takıntılı davranışlar sayılabiliyor.
Ailelerin çocuklarında tıpkı yaşlarındaki başka akranlarından farklı davranışlar ve belirtiler gözlemleniyorsa vakit kaybetmeden otizm konusunda uzman bir çocuk ergen psikiyatristine başvurmaları gerekiyor.
Bilimsel araştırmalar, erken teşhis ve hakikat bir eğitim metodu ile ağır olarak eğitim alan çocukların yaklaşık yüzde ellisinde otizmin belirtilerinin denetim altına alınabildiğini, gelişim sağlanabildiğini, hatta kimi otizmli çocukların ergenlik yaşına geldiklerinde öteki arkadaşlarından farkı kalmadığını gösteriyor.
Hibya Haber Ajansı
Evolog Lojistik’in desteği ve Tekirdağ Vilayet Ulusal Eğitim Müdürlüğü iş birliğiyle gerçekleştirilen özel sınıfın açılış merasimine; Saray Belediye Lideri Özgen Erkiş, Vilayet Ulusal Eğitim Müdür Yardımcısı Abdullah Nair, İlçe Ulusal Eğitim Müdürü Reşat Uçak, Vilayet Ulusal Eğitim Özel Eğitim Şube Müdürü Dinçer Dönmez, İlçe Şube Müdürü Hasan Kapel, Mehmet Uygun İlkokulu Okul Müdürü Özgür Aktaş, Evolog Lojistik yetkilileri, Tohum Otizm Vakfı Kurucu Lider Yardımcısı Aylin Sezgin ile Tohum Otizm Vakfı Eğitim ve Ar-Ge Yöneticisi Nursinem Hoş katıldı.
Tohum Otizm Vakfı tarafınca özel eğitim sınıflarının ülkü hale getirilmesi emeliyle hayata geçirilen Sınıf Donanımı Projesi kapsamında Türkiye’nin dört bir yanında bugüne kadar; İzmir, Zonguldak, Mardin, Çanakkale, Sivas, Batman, Antalya, Artvin, Diyarbakır, İstanbul, Balıkesir, Mardin, Muş, Van, Bursa, Ankara, Ardahan, Manisa, Şanlıurfa, Muğla, Hatay, Konya vilayetlerinde 141 özel eğitim sınıfı açılmış, ailelere ve öğretmenlere yönelik özel eğitimler verilmiştir.
Otizmin günümüzde bilinen tek dermanı, erken teşhis ve daima, ağır, özel eğitimdir
Bugün dünyada her 44 çocuktan 1’i otizm riski ile dünyaya geliyor. Bu sayı her yıl artış eğilimi gösteriyor. Doğuştan gelen ve ekseriyetle hayatın birinci senelerında fark edilen gelişimsel bir farklılık olan otizmin en önemli belirtileri içinde; diğerleriyle göz teması kurmamak, ismi söylendiğinde bakmamak, konuşmada gerilik, parmağıyla ile istediği şeyi gösterememek, akranlarının oynadığı oyunlara ilgi göstermemek, sallanmak, çırpınmak, parmak ucunda yürümek, dönen objelere karşı çok ilgi ve takıntılı davranışlar sayılabiliyor.
Ailelerin çocuklarında tıpkı yaşlarındaki başka akranlarından farklı davranışlar ve belirtiler gözlemleniyorsa vakit kaybetmeden otizm konusunda uzman bir çocuk ergen psikiyatristine başvurmaları gerekiyor.
Bilimsel araştırmalar, erken teşhis ve hakikat bir eğitim metodu ile ağır olarak eğitim alan çocukların yaklaşık yüzde ellisinde otizmin belirtilerinin denetim altına alınabildiğini, gelişim sağlanabildiğini, hatta kimi otizmli çocukların ergenlik yaşına geldiklerinde öteki arkadaşlarından farkı kalmadığını gösteriyor.
Hibya Haber Ajansı