Trafikte güvenlik riski
Polis: Kamyon kontrol sistemlerinin manipülasyonu yaygın bir uygulamadır
Mevcut bağlantıyı kopyala
Almanya, her yönden nakliyeciler için bir hedef ve geçiş ülkesidir. Polise göre, zorlu uluslararası işlerde suiistimaller ve manipülasyonlar günün gündeminde yer alıyor.
Uluslararası kamyon trafiğinde trafik polisi memurları, çalışma süresi düzenlemelerine uyulmamasının ve kontrol ve güvenlik sistemlerindeki manipülasyonun endişe verici boyutlara ulaştığına inanıyor. Feucht trafik polisi karakolu başkanı Stefan Pfeiffer, “Geceleri kontrol ettiğimizde, bazılarının oldukça organize sayılması gereken suçlarla karşılaşıyoruz” dedi. Araştırmacılar, çoğu durumda, sürücülerin manipüle ettiği kişilerin yüz karası olmadığını, aksine işverenlerinin olduğunu varsaymaktadır. Birçok durumda yabancı nakliye şirketlerinin tırları hakkında şikayetler yapılıyor.
Sistematik manipülasyon
Alman Basın Ajansı'nın polis müdürü, “Bu, ehliyeti veya çalışma izni olmayan araç sürücüleriyle başlıyor, bazıları tamamen sahte belgelerle seyahat ediyor” dedi.
Kamyonlara yerleştirilen dijital kontrol cihazları, “kesinlikle sürücülerden kaynaklanmayan bir teknik çabayla manipüle ediliyor. Bütün kamyon filolarını manipüle etmeye çalışıyorlar.” Düzenlemelere uyan nakliye şirketleri daha yüksek maliyetlerle mücadele ediyor: Berlin'deki Federal Nakliye ve Lojistik Birliği'nin (DSLV) genel müdürü Frank Huster, “Elbette bu, yasalara uyan şirketler için rekabet açısından dezavantajlar yaratıyor” diyor.
Teknik uzmanlık gerekli
AB'de 3,5 tonun üzerindeki ticari kamyonlar ve otobüsler için dijital kontrol cihazları gereklidir; sürücülerin kontrol cihazına takılı bir sürücü kartına sahip olması gerekir. Diğer şeylerin yanı sıra sürüş süresi, mesafe ve hızdan da tasarruf edilir. Pfeiffer, “Dijital kontrol cihazının fiş bağlantısını keserseniz, bir kamyonu sözde 'Uçan Hollandalı'ya dönüştürürsünüz” dedi. “O halde bu çekici araçta motor kontrolü de dahil olmak üzere tüm destek sistemleri devre dışı bırakılır.”
Ancak polis teknik olarak çok daha karmaşık manipülasyon yöntemleriyle de karşılaşıyor. Geçtiğimiz günlerde Allianz'ın yıllık Autotag etkinliğinde bulgularını sunan Pfeiffer, “Ayrıca Kitas olarak adlandırılan Kienzle takograf sensörünün manipüle edildiği olgusuna da sahibiz” dedi.
Takograf sensörü, iletimden gelen elektromanyetik darbeleri kaydeder ve bunları dijital kontrol cihazına iletir. Pfeiffer, “Vites kutusuna vidalanmıştır, dolayısıyla çok iyi teknik bilgiye sahip olmanız gerekir” dedi. Bunlar failler tarafından esnetilecek, sürücü kabinine ikinci bir hat yerleştirilecek ve “ardından dijital kontrol cihazını elle açıp kapatabileceksiniz.”
Ancak polis memuruna göre çalışan bir kontrol cihazı bile manipüle edilebilir; örneğin sürücünün birden fazla sürücü kartı kullanması ve bu şekilde direksiyon başında yalnızca bir kişinin olduğu gerçeğinin gizlenmesi durumunda. Pfeiffer, “Şu anda asıl sorun sahte sürücü kartları” dedi.
Egzoz gazı arıtması kapatıldı
Maliyetleri düşürmenin bir diğer yasa dışı yöntemi ise egzoz gazı temizliğiyle ilgilidir. Pfeiffer'a göre AdBlue emülatörleri oldukça yaygın. “Emülatör, sistemi dışarıdaki sıcaklığın eksi 100 derece civarında olduğunu düşünmesi için kandırıyor. Ardından sistem AdBlue beslemesini otomatik olarak kapatıyor.”
AdBlue katkısı dizel motorlardan kaynaklanan kirletici emisyonları azaltmak için kullanılır. Emisyon sınıfı da kamyonun sınıflandırıldığı vergi sınıfında rol oynar. Polis müdürü, “Nakliye şirketi AdBlue'dan tasarruf ediyor ve aslında araç kullanmaması gereken bir vergi sınıfında araç kullanıyor” dedi. Bunun dışında büyük araçlardaki AdBlue sistemlerinin yılda bir kez bakımının yapılması gerekiyor ve bu da yaklaşık iki buçuk bin avroya mal oluyor. “Bu nedenle bir nakliye şirketi paradan tasarruf edebilir.”
Avrupa çapında yüksek şikayet oranları
Avrupa trafik polisi birliği Roadpol, düzenli sınır ötesi kontrol operasyonlarını koordine etmektedir. Bir örnek: Geçen yıl Şubat ayında trafik polisi bir hafta boyunca 29 ülkede 248.498 kamyonu kontrol etti. Polis neredeyse 87.000 kamyonda ihlal tespit etti; bu oran yüzde 35'ti.
Gece kontrollerinde çok daha yüksek isabet oranı elde ediliyor
Polis şefi Stefan Munker'e göre, Feucht trafik polisi karakolunun düzenli gece kontrolleri sırasında şikayet oranları bazen yüzde 100'e bile ulaşıyor; her kamyon bir darbe alıyor. Ağır vasıta ve tehlikeli maddeler ekibinin başkanı uç bir örnek veriyor: “Başka bir vakada, henüz 30 yaşını doldurmamış bir sürücü, şirketi adına üçüncü bir ülkeden gelen denetimler sırasında hiçbir izin almadan neredeyse üç ay boyunca yollardaydı. günlük dinlenme.”
dpa
Polis: Kamyon kontrol sistemlerinin manipülasyonu yaygın bir uygulamadır
Mevcut bağlantıyı kopyala
Almanya, her yönden nakliyeciler için bir hedef ve geçiş ülkesidir. Polise göre, zorlu uluslararası işlerde suiistimaller ve manipülasyonlar günün gündeminde yer alıyor.
Uluslararası kamyon trafiğinde trafik polisi memurları, çalışma süresi düzenlemelerine uyulmamasının ve kontrol ve güvenlik sistemlerindeki manipülasyonun endişe verici boyutlara ulaştığına inanıyor. Feucht trafik polisi karakolu başkanı Stefan Pfeiffer, “Geceleri kontrol ettiğimizde, bazılarının oldukça organize sayılması gereken suçlarla karşılaşıyoruz” dedi. Araştırmacılar, çoğu durumda, sürücülerin manipüle ettiği kişilerin yüz karası olmadığını, aksine işverenlerinin olduğunu varsaymaktadır. Birçok durumda yabancı nakliye şirketlerinin tırları hakkında şikayetler yapılıyor.
Sistematik manipülasyon
Alman Basın Ajansı'nın polis müdürü, “Bu, ehliyeti veya çalışma izni olmayan araç sürücüleriyle başlıyor, bazıları tamamen sahte belgelerle seyahat ediyor” dedi.
Kamyonlara yerleştirilen dijital kontrol cihazları, “kesinlikle sürücülerden kaynaklanmayan bir teknik çabayla manipüle ediliyor. Bütün kamyon filolarını manipüle etmeye çalışıyorlar.” Düzenlemelere uyan nakliye şirketleri daha yüksek maliyetlerle mücadele ediyor: Berlin'deki Federal Nakliye ve Lojistik Birliği'nin (DSLV) genel müdürü Frank Huster, “Elbette bu, yasalara uyan şirketler için rekabet açısından dezavantajlar yaratıyor” diyor.
Teknik uzmanlık gerekli
AB'de 3,5 tonun üzerindeki ticari kamyonlar ve otobüsler için dijital kontrol cihazları gereklidir; sürücülerin kontrol cihazına takılı bir sürücü kartına sahip olması gerekir. Diğer şeylerin yanı sıra sürüş süresi, mesafe ve hızdan da tasarruf edilir. Pfeiffer, “Dijital kontrol cihazının fiş bağlantısını keserseniz, bir kamyonu sözde 'Uçan Hollandalı'ya dönüştürürsünüz” dedi. “O halde bu çekici araçta motor kontrolü de dahil olmak üzere tüm destek sistemleri devre dışı bırakılır.”
Ancak polis teknik olarak çok daha karmaşık manipülasyon yöntemleriyle de karşılaşıyor. Geçtiğimiz günlerde Allianz'ın yıllık Autotag etkinliğinde bulgularını sunan Pfeiffer, “Ayrıca Kitas olarak adlandırılan Kienzle takograf sensörünün manipüle edildiği olgusuna da sahibiz” dedi.
Takograf sensörü, iletimden gelen elektromanyetik darbeleri kaydeder ve bunları dijital kontrol cihazına iletir. Pfeiffer, “Vites kutusuna vidalanmıştır, dolayısıyla çok iyi teknik bilgiye sahip olmanız gerekir” dedi. Bunlar failler tarafından esnetilecek, sürücü kabinine ikinci bir hat yerleştirilecek ve “ardından dijital kontrol cihazını elle açıp kapatabileceksiniz.”
Ancak polis memuruna göre çalışan bir kontrol cihazı bile manipüle edilebilir; örneğin sürücünün birden fazla sürücü kartı kullanması ve bu şekilde direksiyon başında yalnızca bir kişinin olduğu gerçeğinin gizlenmesi durumunda. Pfeiffer, “Şu anda asıl sorun sahte sürücü kartları” dedi.
Egzoz gazı arıtması kapatıldı
Maliyetleri düşürmenin bir diğer yasa dışı yöntemi ise egzoz gazı temizliğiyle ilgilidir. Pfeiffer'a göre AdBlue emülatörleri oldukça yaygın. “Emülatör, sistemi dışarıdaki sıcaklığın eksi 100 derece civarında olduğunu düşünmesi için kandırıyor. Ardından sistem AdBlue beslemesini otomatik olarak kapatıyor.”
AdBlue katkısı dizel motorlardan kaynaklanan kirletici emisyonları azaltmak için kullanılır. Emisyon sınıfı da kamyonun sınıflandırıldığı vergi sınıfında rol oynar. Polis müdürü, “Nakliye şirketi AdBlue'dan tasarruf ediyor ve aslında araç kullanmaması gereken bir vergi sınıfında araç kullanıyor” dedi. Bunun dışında büyük araçlardaki AdBlue sistemlerinin yılda bir kez bakımının yapılması gerekiyor ve bu da yaklaşık iki buçuk bin avroya mal oluyor. “Bu nedenle bir nakliye şirketi paradan tasarruf edebilir.”
Avrupa çapında yüksek şikayet oranları
Avrupa trafik polisi birliği Roadpol, düzenli sınır ötesi kontrol operasyonlarını koordine etmektedir. Bir örnek: Geçen yıl Şubat ayında trafik polisi bir hafta boyunca 29 ülkede 248.498 kamyonu kontrol etti. Polis neredeyse 87.000 kamyonda ihlal tespit etti; bu oran yüzde 35'ti.
Gece kontrollerinde çok daha yüksek isabet oranı elde ediliyor
Polis şefi Stefan Munker'e göre, Feucht trafik polisi karakolunun düzenli gece kontrolleri sırasında şikayet oranları bazen yüzde 100'e bile ulaşıyor; her kamyon bir darbe alıyor. Ağır vasıta ve tehlikeli maddeler ekibinin başkanı uç bir örnek veriyor: “Başka bir vakada, henüz 30 yaşını doldurmamış bir sürücü, şirketi adına üçüncü bir ülkeden gelen denetimler sırasında hiçbir izin almadan neredeyse üç ay boyunca yollardaydı. günlük dinlenme.”
dpa