Tren makinistleri sendikası GDL Salı günü yeni bir demiryolu grevi çağrısında bulunuyor

Neil

New member

Tren makinistleri sendikası GDL Salı günü yeni bir demiryolu grevi çağrısında bulunuyor





Frankfurt am Main'deki merkez istasyon

© AFP


Tren makinistleri sendikası GDL, Deutsche Bahn (DB) ile olan toplu pazarlık anlaşmazlığı nedeniyle yeni bir grev çağrısında bulundu. Sendikanın Pazar akşamı duyurduğu gibi, yolcu taşımacılığındaki grevin Salı günü sabah saat 2'de başlayıp Çarşamba günü gece saat 2'de bitmesi planlanıyor. GDL'ye göre, yük taşımacılığında 24 saatlik grevin Pazartesi günü saat 18.00'de başlaması planlanıyor. Demiryolu, kısa vadeli grev duyurusunu yolculara yönelik “açık bir dayatma” olarak nitelendirdi. Eleştiri Federal Ulaştırma Bakanı Volker Wissing'den de (FDP) geldi.





Wissing, “Bild” gazetesine “Müzakere etmek yerine grev yapmak sorumsuzluktur” dedi. “GDL konuşmalı ve uzlaşmaları araştırmalıdır.” Acilen resmi bir uzlaşma prosedürünün başlatılması gerekiyor. Wissing, “Bay Weselsky aşırıya kaçmaya devam ediyor” dedi.



Pro Bahn yolcu derneği de açık eleştirilerini dile getirdi. Dernek başkanı Detlef Neuß “Rheinische Post”a şunları söyledi: “Yavaş yavaş bir saldırıya dönüşüyor. Yolcuların sabrı tükeniyor, aslında çoktan kaybetmişler.”


Demiryoluna göre grev bir kez daha “Almanya'nın tüm demiryolu operasyonları üzerinde büyük bir etkiye” sahip olacak. Şirket, kısa vadeli grev çağrısı nedeniyle GDL'yi eleştirdi: “Bu, milyonlarca demiryolu yolcusu ve ekonomi için tam bir dayatmadır.” Demiryolu, kısa teslim süresine rağmen “uzun mesafe, bölgesel ve S-Bahn trafiği için temel bir hizmet sunma yönünde girişimlerde bulunulduğunu” açıkladı.


Alman Tren Makinistleri Birliği (GDL), demiryoluna Cuma günü Pazar akşamı saat 18.00'e kadar süre verdi. Kendi bilgilerine göre, eğer şirket o zamana kadar yeni bir yazılı teklif sunmuş olsaydı Pazartesi gününden itibaren yeni müzakerelere hazır olacaktı. Ancak demiryolu sürenin geçmesine izin verdi.


GDL patronu Claus Weselsky, bu toplu pazarlık turundaki altıncı grevin sorumluluğunu demiryoluna devrederek, bunun artık “kaçınılmaz olarak endüstriyel eyleme yol açacağını” söyledi. Ayrıca demiryolu yönetim kurulunu “çalışmayı reddetmekle” ve GDL'yi uzlaşmaya istekli değilmiş gibi göstermeye yönelik bir “halkla ilişkiler kampanyası” yürütmekle suçladı


Demiryolu daha önce GDL'yi Pazartesi günü yeni toplu pazarlık görüşmelerine davet etmişti ancak yeni bir yazılı teklif sunmamıştı. DB İnsan Kaynakları Direktörü Martin Seiler, “Yalnızca müzakere masasında diyalog yoluyla bir anlaşmaya varabileceğimize inanıyoruz” dedi. Zaten “müzakerelerin çok ilerlemiş aşamasında” “yazılı teklif ve cevap alışverişine” geçmek “verimli olmayacaktır.”


Seiler, demiryolunun “çalışanlarımızın ve müşterilerimizin çıkarları doğrultusunda mümkün olan en kısa sürede toplu iş sözleşmesine varmak” istediğine dair güvence verdi. Bu nedenle demiryolu, doğrudan görüşme sırasında “teklifleri ve çözümleri doğrudan müzakere masasında tartışıp sunmayı” vaat ediyor. Tren makinistleri sendikası bunu istemezse şirket “alternatif olarak” “resmi tahkime” girmeye hazır.


GDL bu talebi derhal reddetti. Demiryolu kurulu tahkime başvurarak “beceriksizliğini” “bir kez daha” kanıtlıyor.


GDL mevcut toplu pazarlık turunda halihazırda beş kez greve gitti; 35 saat süren beşinci grev ancak Cuma öğleden sonra sona erdi. Geçen hafta bir başka müzakere turu daha başarısızlıkla sonuçlanmıştı. Burada iki moderatör – Schleswig-Holstein Başbakanı Daniel Günther ve eski Federal İçişleri Bakanı Thomas de Maizière (her ikisi de CDU) – bir öneri sundu.


Demiryolu daha sonra GDL'den moderatörün önerisine dayanarak müzakerelere devam etmesini istedi. Ancak sendika bunu reddetti ve öneriyi kabul edilemez olarak nitelendirdi. GDL'nin demiryoluyla olan toplu pazarlık anlaşmazlığında temel talebi, tam ücret telafisi ile birlikte 35 saatlik haftanın kademeli olarak uygulamaya konmasıdır.


Çıkmaza bakıldığında Birlik, iki müzakereci arasında görüş alışverişinde bulunulması lehinde konuştu. “Bay. Seiler ve Weselsky o kadar iç içe geçmiş durumdalar ki, toplu pazarlık anlaşmazlığında yeni müzakerecilerin önünü açmak zorundalar” dedi.


Lange, GDL başkanı Weselsky ve demiryolu personel müdürü Martin Seiler'e atıfta bulunarak, “Görünüşe göre burada kişisel bir kavga eden iki kişi var ve demiryolu müşterileri buna katlanmak zorunda” diye ekledi. Demiryolundaki “tarife tiyatrosu” sona ermeli.


AFP

#Konular