Tüpraş, dijital müşteri tecrübesi uygulamaları ile yeni bir periyot başlatıyor

Yasmin

New member
Müşteri odaklı dijitalleşme projeleriyle müşteri tecrübesinde öncü uygulamaları hayata geçiren Tüpraş, tanker dolum operasyonlarında temassız hizmet sunmaya başlarken, Şoför Portalı Taşınabilir Uygulaması ve Randevu Sistemini de devreye aldı.

Tüm süreçlerinde dijitalleşme ve inovasyona öncelik veren Türkiye’nin başkan güç şirketi Tüpraş, teknoloji yatırımlarıyla müşteri tecrübesini de farklı bir boyuta taşıyor. Dijital ve sürdürülebilir rafinaj faaliyetleri kapsamında Tüpraş, müşterilerle temas ettiği tüm süreçlerinde uçtan uca dijital bir müşteri tecrübesi tasarlıyor.

Bu kapsamda devreye alınan Kara Dolum Temassız Satış Projesi, Randevu Sistemi ve Şoför Portalı Taşınabilir Uygulaması, kara tankerlerinin dolum alanına girişini düzenleyerek teması azaltıyor ve beklemeleri de ortadan kaldırıyor. birinci vakit içinderda Aralık 2021’de İzmit Rafinerisi’nde devreye alınan Kara Dolum Temassız Satış Projesi’nin 2023 yılına kadar tüm rafinerilerde yaygınlaştırılması planlanıyor.

Yeni devreye alınan TAS (Terminal Automation System-Terminal Otomasyon Sistemi) altyapısı, SAP sistemi, Şoför Portalı ve Müşteri Portalı Randevu uygulaması ile entegre biçimde çalışabilen Kara Dolum Temassız Satış Dijital Platformu sürücü tecrübesinin insan teması olmadan kiosklar, taşınabilir uygulama ve Tüpraş Tahlil Merkezi aracılığı ile yönetilmesini sağlıyor.

Rafinaj bölümünde bir birinci olma niteliği taşıyan Kara Dolum Temassız Satış Projesi’nin önümüzdeki periyot vagon, boru çizgisi ve deniz dolum süreçlerine entegre edilerek yaygınlaştırılması planlanıyor.

Şoför Portalı Taşınabilir Uygulaması ise şoförlerin gerekli bilgi ve duyurulara anında erişimine imkan sağlıyor. Çift taraflı ve kesintisiz bağlantı imkanı sağlayan uygulama, şoförlerin gereksinimlerine göre daima geliştirilmeye devam edecek. Bu sayede Tüpraş sisteminden sipariş açan müşterilerin ve şoförlerinin randevu sistemi ile verimli bir müddetç idaresinin sağlanması hedefleniyor.

“Müşterinin kahramanı olmayı hedefliyor, müşteri tecrübesini bu tarafta bir daha tasarlıyoruz”

Şirketin geleceğe yönelik stratejik dönüşüm planları kapsamında odak iş alanlarından biri olan “sürdürülebilir rafinaj” alanında; müşteri odaklı dijital tecrübe ve satış yaklaşımları geliştirdiklerini belirten Tüpraş Satış Pazarlama’dan sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Özgür Kahramanzade, “Müşteri merkezli dijital dönüşüm öykümüzün odağında ‘Müşterinin Kahramanı Olma’ gayemiz yer alıyor. Bu sahayı epeyce önemsiyor ve müşteri tahlilleri ile öncü ve örnek şirket olmayı hedefliyoruz. Kamu ve özel daldan bini aşkın kurumsal müşterimize 30’dan fazla Tüpraş eserini 12 farklı satış noktasında sunuyoruz. Müşterilerimize en uygun tahlili süratle üretebilecek bir esneklikle çalışmayı hedefliyoruz. Süreç, eserimizi müşterimize teslim ettiğimiz an pahaya dönüşüyor. Bütün süreçlerimizi müşteri odaklı kurguluyor, müşterisinin kahramanı olan Tüpraş çalışanları için kesintisiz eğitim programları uyguluyoruz. Tüm iş süreçlerimizin son gayesi müşterilerimiz” dedi.

Dijital satış ve pazarlamanın temellerini oluşturan biroldukca projeyi fazlaca evvel başlattıklarını söyleyen Kahramanzade şöyleki devam etti: “Sektörümüz açısından dünyada öncü sayılabilecek bir dönüşümü hedefleyen projelerimizin birinci örneklerini geliştirdik. Gerek web sitemiz gerek müşteri portalımız üzerinden verdiğimiz hizmetlerin kapsam ve hacmini her geçen gün genişletmeye devam edeceğiz. Müşteri ve pazar beklentileri ile yönelimlerini yanlışsız ölçümleyebilmek ve bu beklentilere uygun iş yapış biçimleri ile altyapı tahlillerini vaktinde geliştirmek, sürdürülebilir muvaffakiyetin anahtarı. Çalışmalarımızın en temel girdisi olan müşteri bildirimlerini gerçek işlemeye, aldığımız geri bildirimler doğrultusunda gelişim alanlarımızı tespit etmeye çalışıyoruz”.

“Geleceğin müşteri odaklı tecrübesini de paydaşlarımızdan alacağımız yönlendirmelerle inşa edeceğiz”

Tüpraş’ın müşteri tecrübesi projeleri ile ilgili olarak Kahramanzade “Dijitalleşme ve dijital dönüşüm alanları her vakit gündemimizin birinci öncelikli hususları. Uygulanmaya başlanan Kara Dolum Temassız Satış Projesi’ni yakın vakitte vagon, boru sınırı ve deniz dolum süreçlerine de entegre etmeyi planlıyoruz. Şoför Portalı Taşınabilir Uygulaması ise appstore/playstore‘da müşterilerimize sunduğumuz öteki bir uygulamamız. Bu uygulamayı Müşteri Portalında olduğu üzere müşterilerimizin muhtaçlıkları doğrultusunda daima geliştirmeye devam edeceğiz. Ayrıyeten bu projeleri farklı dijital müşteri tecrübesi projeleriyle geliştirerek daha da ileri taşıyacağız” dedi.


Hibya Haber Ajansı