Türkiye’deki bayanların taşınabilir tercihleri araştırması

Yasmin

New member
Bayanların ekonomik, siyasi ve toplumsal muvaffakiyetlerinin kutlandığı yılın en özel günlerinden 8 Mart Dünya Bayanlar Günü geldi çattı. Dünyanın her yerinde bayanların toplumsal muvaffakiyetlerinin en değerli günlerinden biri olan 8 Mart için Dünya’nın en büyük taşınabilir reklam ağlarından AdColony ise Türkiye’deki bayanların oyun alışkanlıklarını, teknoloji ile olan bağlantılarını, marka ve eser keşiflerini, beklentilerini ve satın alma davranışlarını tahlil ettiği bir araştırma yayınladı.

Bağımsız araştırma şirketi GlobalWebIndex verilerinden baz alınan sonuçlar, ülkemizde bayanların taşınabilir alışkanlıklarını gözler önüne sererken, marka ve reklam verenlerin de bayan maksat kitlelerini hakikat bir biçimde yakalamak için izlemeleri gereken stratejileri gözler önüne seriyor.

Türkiye’de bayan taşınabilir kullanıcıların yaş aralıklarına baktığımızda akıllı telefon kullanan bayanların %54’ünü 16-34 yaş aralığı oluşturuyor. Taşınabilir kullanıcı bayanların %31’inin iki çocuğu varken, %15’i üç yahut daha fazla çocuk sahibi olduğunu lisana getiriyor. Bayanların %73’ü kendini özgüvenli, %72’si açık görüşlü, %61’i ise yaratıcı olarak tanımlıyor.


En büyük toplumsallaşma araçlarımızdan biri haline gelen taşınabilir oyunlar da bayanların vakit geçirmek için birinci tercihi oluyor. Türkiye’deki bayanların %89’u oyun oynamak için taşınabilir aygıtlarını kullandığını söylerken, %19’u dört yahut daha fazla aygıt üzerinden oyun oynuyor. Taşınabilir oyun çeşitlerine baktığımızda ise bayanların en sevdiği taşınabilir oyun tipi %52 ile puzzle/platform oyunları olurken, %49 ile aksiyon, %44 ile atış/hedef, %38 ile simülasyon ve %37 ile spor oyunları puzzle/platform oyunlarını takip ediyor. Ayrıyeten bayan kullanıcıların %19’u taşınabilir aygıtlarında günde 4-6 saat vakit geçiriyor.

Bayan, erkek fark etmeksizin hepimiz için tahminen de en büyük vazgeçilmezimiz haline gelen online alışveriş verilerine baktığımızda, Türkiye’de bayanlar online olarak %35 ile kıyafet satın alıyor. Bunu sırasıyla %29 ile şampuan, %26 ile ayakkabı, %24 ile paklık eserleri ve %22 ile kitap takip ediyor.

Ülkemiz; bayan ulusal ekiplerinin gösterdiği mükemmel başarılarla isminden kelam ettirirken, Türkiye’de bayan taşınabilir kullanıcıların %46’sı yüzme, %33’ü voleybol, %30’u ise bisiklet sporu ile ilgilendiklerini bildiriyor. Taşınabilir kullanıcı bayanların şahsi ilgi alanlarına baktığımızda ise %75 ile yemek pişirmek birinci sırada yer alırken, %70 ile müzik, %67 ile yemek/içmek, %66 ile sinema ve %65 ile şahsi bakım takip ediyor.

Araştırmaya ek AdColony EMEA ve LATAM’dan sorumlu Pazarlama Müdürü Melisa Matlum yaptığı açıklamada; “AdColony olarak bireylerin yeni marifetler edinmeleri, mesleklerini ilerletmeleri ve sonuna kadar muvaffakiyete ulaşmaları için eşit fırsatlar sağlanması toplumsal cinsiyet eşitliğine ulaşılması için en büyük inancımız. Bayanların toplumsal, ekonomik ve kültürel muvaffakiyetleri ve katkılarının kutlandığı bu kıymetli günde bununla birlikte cinsiyet eşitliğini korumak ve hızlandırmak bizim için epeyce kıymetli. İstanbul ofisimizde %56 bayan çalışan oranıyla, ileriki süreçlerde de şirket kültürümüzün ve kimliğimizin en büyük temellerinden biri olan eşitliği göz önünde bulundurarak yolumuza devam edeceğiz. dedi.
Hibya Haber Ajansı