Müstakil Endüstrici ve İşadamları Derneği (MÜSİAD) Genel Lideri Mahmut Asmalı, “2022 yılında 42 milyon turist ve 35 milyar dolar gelire ulaşmak hedefleniyor. Dalın 2028 yılı projeksiyonu ise 120 milyon turist ve 100 milyar dolar gelire ulaşmak” diye konuştu.
Asmalı, Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Az Alparslan’ın katıldığı, “Nitelikli Turizmin Geliştirilmesi” temalı MÜSİAD 105. Genel Yönetim Heyeti’nde yaptığı konuşmada, her bölümde olduğu üzere turizm dalında de yenilikçi stratejilere, iş birliklerine ve yeni iş modellerine imza atarak ilerlediklerini söylemiş oldu. Türkiye’yi turizmde dünya markası yapana kadar çalışacaklarını lisana getiren Asmalı, “Yaşanan tüm gelişmelere karşın turizm kesimi, Türkiye’nin ulusal ve küresel perspektifteki algısını en üst seviyeye çıkarabilecek bir güce sahip. Salgının olumsuz tesirlerine karşın ülkemiz, 2021’de yurt dışı ziyaretçi sayısında 29 milyonu, turizm gelirlerinde ise 24 milyar doları aştı. Bu sayılar; 2020’ye bakılırsa ziyaretçi sayısında yüzde 83’lük, gelir noktasında ise yüzde 100’lük bir artışa tekabül ediyor.” dedi.Daha evvelki devirlerde turizm bölümü genelinde yaşanılan zorlukların ustalıkla yönetildiğini aktaran Asmalı, tüm krizlere karşı bağışıklık elde etmenin en kıymetli metodunun ise pazar çeşitliliğine yönelmek olduğunu tabir etti.
Salgın periyodunda turizmdeki eğilim değişti
Turizm dalında alternatif turizm çeşitleriyle iç turizmi hareketlendirmeye yönelik adımların da atılması gerektiğini söz eden Asmalı, Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın, bu noktada epeyce tesirli bir strateji uyguladığını kaydetti. Asmalı, Kültür ve Turizm Bakanlığı ve Turizm Geliştirme Ajansı’nın yenilikçi atılımlarını MÜSİAD olarak yakından takip ettiklerini anlatarak, “Bu aksiyonlar doğrultusunda 2022 yılında 42 milyon turist ve 35 milyar dolar gelire ulaşmak hedefleniyor. Kesimin 2028 yılı projeksiyonu ise 120 milyon turist ve 100 milyar dolar gelire ulaşmak” diye konuştu.Türkiye ve dünya genelinde salgın devrinde her şey dahil konseptli konaklama işletmelerinin yerine alternatif turizm cinslerine hakikat değişen bir eğilim oluştuğunun gözlemlendiğini söz eden Asmalı, yerli ve yabancı turistlere bu kapsamda yeni tecrübeler sunabilmenin turizm dalında faaliyet gösteren tüm ortakların en kıymetli odak noktası olması gerektiğini belirtti. Ülkenin yurt haricindeki bilinirliğini en üst düzeye taşıyabilmek açısından yenilikçi projeler geliştirmeye devam etmeleri gerektiğinin altını çizen Asmalı, şunları söylemiş oldu: “Formula 1, bisiklet yarışları üzere spor turizmi etkinliklerinin, kış turizmi tertiplerinin, tabiat ve macera turizminin, kültür turizmi aktivitelerinin, Hac ve Umre tertiplerinin, helal turizm açılımının, sıhhat ve termal turizm potansiyelimizin, dizi-film turizminin, düğün turizminin, zincir otellerin inovatif hizmetlerinin, farklı vilayetlerle özdeşleşen gastronomi odaklı projelerin hızlanması ve geniş kitlelere duyurulması büyük kıymet taşıyor. 2023 Turizm Stratejisi kapsamında Türkiye’nin lezzet haritasının çıkarılması, gastronomi güzergahlarının oluşturulması, kültür tipleri ile sıhhat turizminin geliştirilmesi ve turistlerin alışveriş harcamalarını yükseltmeye yönelik adımlar atılacak. Yeni kültür rotaları ile arazi ve bisiklet turizmine yönelik rotalar oluşturulacak. Bisiklet dostu otel sayısı artırılacak. Türkiye’ye büyük sayılarla turist gönderen ana pazarlarımızın yanı sıra Uzak Doğu ve Pasifik bölgelerinde yer alan Çin, Hindistan, Güney Kore, Japonya üzere yükselen pazarlara da odaklanılacak.”Asmalı, 2022 ve daha sonrasında Türkiye’nin turizm potansiyelini hizmet, tecrübe ve memnuniyet ekseninde epeyce daha aydınlık yarınlara taşıyabilecek deneyim ve istihdam gücüne sahip olduklarını kelamlarına ekledi. Asmalı, “Nitelikli Turizmin Geliştirilmesi” temalı panele katılan turizm kesimi temsilcilerine MÜSİAD’ın Büyük Toplumsal Sorumluluk Projesi kapsamında Yetim Hamilik Sertifikası ikram etti.
Hibya Haber Ajansı
Asmalı, Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Az Alparslan’ın katıldığı, “Nitelikli Turizmin Geliştirilmesi” temalı MÜSİAD 105. Genel Yönetim Heyeti’nde yaptığı konuşmada, her bölümde olduğu üzere turizm dalında de yenilikçi stratejilere, iş birliklerine ve yeni iş modellerine imza atarak ilerlediklerini söylemiş oldu. Türkiye’yi turizmde dünya markası yapana kadar çalışacaklarını lisana getiren Asmalı, “Yaşanan tüm gelişmelere karşın turizm kesimi, Türkiye’nin ulusal ve küresel perspektifteki algısını en üst seviyeye çıkarabilecek bir güce sahip. Salgının olumsuz tesirlerine karşın ülkemiz, 2021’de yurt dışı ziyaretçi sayısında 29 milyonu, turizm gelirlerinde ise 24 milyar doları aştı. Bu sayılar; 2020’ye bakılırsa ziyaretçi sayısında yüzde 83’lük, gelir noktasında ise yüzde 100’lük bir artışa tekabül ediyor.” dedi.Daha evvelki devirlerde turizm bölümü genelinde yaşanılan zorlukların ustalıkla yönetildiğini aktaran Asmalı, tüm krizlere karşı bağışıklık elde etmenin en kıymetli metodunun ise pazar çeşitliliğine yönelmek olduğunu tabir etti.
Salgın periyodunda turizmdeki eğilim değişti
Turizm dalında alternatif turizm çeşitleriyle iç turizmi hareketlendirmeye yönelik adımların da atılması gerektiğini söz eden Asmalı, Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın, bu noktada epeyce tesirli bir strateji uyguladığını kaydetti. Asmalı, Kültür ve Turizm Bakanlığı ve Turizm Geliştirme Ajansı’nın yenilikçi atılımlarını MÜSİAD olarak yakından takip ettiklerini anlatarak, “Bu aksiyonlar doğrultusunda 2022 yılında 42 milyon turist ve 35 milyar dolar gelire ulaşmak hedefleniyor. Kesimin 2028 yılı projeksiyonu ise 120 milyon turist ve 100 milyar dolar gelire ulaşmak” diye konuştu.Türkiye ve dünya genelinde salgın devrinde her şey dahil konseptli konaklama işletmelerinin yerine alternatif turizm cinslerine hakikat değişen bir eğilim oluştuğunun gözlemlendiğini söz eden Asmalı, yerli ve yabancı turistlere bu kapsamda yeni tecrübeler sunabilmenin turizm dalında faaliyet gösteren tüm ortakların en kıymetli odak noktası olması gerektiğini belirtti. Ülkenin yurt haricindeki bilinirliğini en üst düzeye taşıyabilmek açısından yenilikçi projeler geliştirmeye devam etmeleri gerektiğinin altını çizen Asmalı, şunları söylemiş oldu: “Formula 1, bisiklet yarışları üzere spor turizmi etkinliklerinin, kış turizmi tertiplerinin, tabiat ve macera turizminin, kültür turizmi aktivitelerinin, Hac ve Umre tertiplerinin, helal turizm açılımının, sıhhat ve termal turizm potansiyelimizin, dizi-film turizminin, düğün turizminin, zincir otellerin inovatif hizmetlerinin, farklı vilayetlerle özdeşleşen gastronomi odaklı projelerin hızlanması ve geniş kitlelere duyurulması büyük kıymet taşıyor. 2023 Turizm Stratejisi kapsamında Türkiye’nin lezzet haritasının çıkarılması, gastronomi güzergahlarının oluşturulması, kültür tipleri ile sıhhat turizminin geliştirilmesi ve turistlerin alışveriş harcamalarını yükseltmeye yönelik adımlar atılacak. Yeni kültür rotaları ile arazi ve bisiklet turizmine yönelik rotalar oluşturulacak. Bisiklet dostu otel sayısı artırılacak. Türkiye’ye büyük sayılarla turist gönderen ana pazarlarımızın yanı sıra Uzak Doğu ve Pasifik bölgelerinde yer alan Çin, Hindistan, Güney Kore, Japonya üzere yükselen pazarlara da odaklanılacak.”Asmalı, 2022 ve daha sonrasında Türkiye’nin turizm potansiyelini hizmet, tecrübe ve memnuniyet ekseninde epeyce daha aydınlık yarınlara taşıyabilecek deneyim ve istihdam gücüne sahip olduklarını kelamlarına ekledi. Asmalı, “Nitelikli Turizmin Geliştirilmesi” temalı panele katılan turizm kesimi temsilcilerine MÜSİAD’ın Büyük Toplumsal Sorumluluk Projesi kapsamında Yetim Hamilik Sertifikası ikram etti.
Hibya Haber Ajansı