Turkcell 2022 ikinci çeyrek sonuçlarını deklare etti

Alan

New member
Turkcell, 2022’nin Nisan-Haziran periyodunu kapsayan ikinci çeyrek finansal ve operasyonel neticelerinı deklare etti. Turkcell 2022’nin ikinci çeyreğinde geçen yılın tıpkı devrine kıyasla TL bazında yüzde 46 artışla 12,5 milyar TL gelir elde ettiğini duyurdu.

Faiz, Amortisman ve Vergi Öncesi Kârı (FAVÖK) geçen yılın birebir devrine kıyasla yüzde 45,1 artışla 5 milyar TL’ye yükseldi. Turkcell, yılın birinci 6 ayındaki performans kararında yılın geri kalanı için beklentilerini yukarı taraflı revize etti. Bu kapsamda konsolide gelir büyümesinin yüzde 40’ın üzerinde, FAVÖK’ün yaklaşık 20 milyar TL düzeyinde olması bekleniyor; operasyonel yatırım harcamalarının gelire oranının ise sene başında belirlenen beklentiye paralel olarak yüzde 20–21 aralığında gerçekleşmesi öngörülüyor.

Fiber müşteri sayısı 2 milyona yükseldi

Yılın ikinci çeyreğinde 579 bin müşteri yeni müşteri kazanarak yılın birinci yarısında 1,2 milyon yeni müşteriye ulaştı. Fiber yatırımları hakkında bilgi veren Turkcell, fiber hane erişimini 5 milyon haneye yükseltti. Fiber müşteri sayısı 2 milyona ulaştı.


Türk Telekom, 2022 birinci yarı sonuçlarını deklare etti

1 hf. evvel eklendi



Turkcell’in fizy, TV+ ve Lifebox üzere markalarının bulunduğu Dijital OTT servis gelirleri bir yılda yüzde 56 büyüdü. Kullanıcı sayısı 1,1 milyon artışla 4,5 milyona ulaştı. TV+ platformunun OTT TV abone sayısı yüzde 24 artışla 879 bin olarak gerçekleşti. IP TV müşterileri ise yüzde 23 büyüyerek 1,2 milyon oldu. BiP’in, 3 ay etkin müşteri kullanıcı sayısı 23,4 milyon oldu. Turkcell, ayrıyeten kurumsal müşterilerinin bulut, kurumsal e-posta ve görüntü konferans tahlilleri gereksinimlerine tümden cevap oluşturacak “İşte Suit” adlı yeni paketini müşterilerinin kullanmasına sundu.

Paycell kullanıcı sayısı 7 milyonu aştı

Turkcell’in Cloud, siber güvenlik, bilgi merkezi üzere tahlillerinin bulunduğu Turkcell Dijital İş Servisleri geliri yıllık bazda yüzde 85 artarak 1,1 milyar TL’ye ulaştı. Paycell’in kullanıcı sayısı 7 miyona ulaştı. Toplam süreç hacmi yıllık bazda 3 katına çıkarak 8 milyar TL düzeyinde gerçekleşti. Paycell gelirleri yılın ikinci çeyreğinde geçen yıla bakılırsa yüzde 77,5 artarak 199 milyon TL oldu.

Her 30 bin adım için bir fidan dikecek

Turkcell son vakit içinderda çevreci adımlar atmaya başladı. Toplumsal sürdürülebilirlik tarafında çalışanlarının tecrübesini eğlenceli ve kapsamlı içeriklerle desteklemek maksadıyla ‘T.Life’ platformunu hayata geçirdi. Ayrıyeten önümüzdeki haftalarda başlayacak “Geleceğe Adım At” projesi kapsamında her 30 bin adım atan Turkcell kullanıcısı için 30 Ağustos Zafer Bayramı’nda oluşturulacak Turkcell ormanına bir fidan dikilecek. Turkcell, ‘Eğitime Dönüştür’ projesi kapsamında yılbaşından bu yana 4 ton elektronik atık toplayarak geri dönüşümle kaynakların verimli kullanılmasını sağladı; gerçekleştirdiği çeşitli güç verimliliği projeleri ile de 2022 yılının birinci yarısı prestijiyle toplam 56 GWh tasarruf sağladı.

Şirket teknoloji alanında bayan mühendis istihdamı artırmak için çeşitli toplumsal sorumluluk projeleri yürütüyor. 2022 Şubat ayında gerçekleşen Geleceği Yazan Bayanlar İklim Fikir Maratonu’nda ortaya çıkan 5 inovatif fikrin hayata geçmesi için takviyede bulundu. Şirket ortasında çalışan bayan ve bayan yönetici sayısını artırmayı hedefliyor.

Okumaya devam et...