Uludağ Hazır Giysi ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği’nin (UHKİB) Seçimli Olağan Genel Konseyi gerçekleştirildi. Tek liste ile gidilen seçimde UHKİB Lideri Nüvit Gündemir bir daha Lider seçilerek inanç tazeledi. Uludağ İhracatçı Birlikleri (UİB) bünyesinde faaliyet gösteren Uludağ Hazır Giysi ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği’nin (UHKİB) 2021 yılı Olağan Genel Şura Toplantısı UİB Mavi Salon’da birlik üyelerinin iştirakiyle gerçekleşti. Uludağ Hazır Giysi ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği’nin (UHKİB) Seçimli Olağan Genel Konseyi gerçekleştirildi. Tek liste ile gidilen seçimde UHKİB Lideri Nüvit Gündemir bir daha Lider seçilerek güven tazeledi.
Divan Başkanlığı’nı Asım Reşit Maloldukca’un yaptığı Genel Kurul’da konuşan UHKİB İdare Şurası Lideri Nüvit Gündemir, son 4 yılın fazlaca süratli geçtiğini, iktisatta sıkıntılar, Covid pandemisi, ham husus meseleleri derken artık de Rusya-Ukrayna savaşının tesirlerini yaşadıklarını söylemiş oldu. Günlük problemlerin yanında yeni sorunlarla de karşılaştıklarını belirten Gündemir, “Tüm bu problemlere karşın UHKİB olarak çevik yapımızı koruduk ve pazara ahenk sağladık. Gerek pandemi devri maske vb. şahsi gözetici ekipman, sıhhat gereçleri tedarikindeki süratli tepkimiz gerekse pandemi daha sonrası pazardaki eser darlığına karşı tahlillerimiz yardımıyla geçmiş 4 yılı artışlarla tamamladık” dedi.
2021 YILINDA YAKLAŞIK 1 MİLYAR DOLAR İHRACAT
Gündemir, Türkiye Hazır Giysi ve Konfeksiyon kesimi ihracatının 2021 yılında yüzde 18,3 artışla 20 milyar 250 milyon dolar, birebir periyotta dış ticaret fazlası katkısının da 18 milyar dolar olduğunun altını çizerek, şu biçimde devam etti:
“UHKİB olarak bu vakitteki ihracatımızı yüzde 32 artışla 970 milyon dolara yükselttik. bu biçimdece Birliğimiz, 2021 yılını 1 milyar dolara yaklaşan ihracat ile tamamlarken, tüm vakit içinderın rekorunu da kırmış olduk. Birlik olarak 2021 yılında en çok ihracatı sırasıyla İspanya, Hollanda, Almanya, Birleşik Krallık ve Fransa’ya yaptık. Bu süreçte Birliğin ihracatında ortalama kilogram kıymeti ise 17 dolar oldu. Son 4 yıla bakarsak; 2018 yılında % 15, 2019 yılında % 8, 2020 yılında % 8, 2021 yılında % 31 artışa; 2021 yılı 2018 yılına göre değerlendirildiğinde toplamda % 53 artışa ulaştık. Sektörün ana pazarlarına yapılan ihracatta elde edilen kilogram başına ünite bedeller de bölümümüzün yüksek katma kıymetli üretim ve pazarlama gücünün göstergesidir. bununla birlikte Ar-Ge, inovasyon, marka ve moda konusundaki yapılan yatırımların bir kararıdur. Örnek olarak bu vakitte Birliğimizin yapay sentetik bayan dış giysi ihracatında kg ünite bedeli 39 dolara yükseldi.”
TÜRKİYE İÇİN DOKUMACILIKTA VE KONFEKSİYONDA BÜYÜK FIRSATLAR VAR
Pandemi devrinin krizler kadar fırsatları da birlikteinde getirdiğine işaret eden Nüvit Gündemir, “Salgın, iddialarımızın ötesinde yeni imkânlar ortaya çıkardı. Süratli moda akımı değişimleri, stokların değersizleşmesi, Covid daha sonrası uzak doğudaki üretimlerin kesintili ve plansız hale dönmesi, TL’nin devalüasyon daha sonrası maliyet makasının daralması, yaşanan lojistik problemleri Uzak Doğu ihracatlarında daha da hissedildi. Ayrıyeten taşınan malların gemi ile ulaşımının 20 hafta kadar sürmesi, vakit ve maliyet açısından meseleler ortaya çıkardı. Bu da Uzak Doğu’nun yerine Türkiye’nin tercih edilmesini sağladı. Önümüzdeki senelerda Türkiye için dokumada ve konfeksiyonda büyük fırsatlar var. Tedarik zincirindeki değişimler kararı siparişler daha da artacaktır. Bizlerin bu durumu fırsata çevirmesi için dizayna ve üretimde dijitalleşmeye değer vermemiz gerekiyor” diye konuştu.
Hibya Haber Ajansı
Divan Başkanlığı’nı Asım Reşit Maloldukca’un yaptığı Genel Kurul’da konuşan UHKİB İdare Şurası Lideri Nüvit Gündemir, son 4 yılın fazlaca süratli geçtiğini, iktisatta sıkıntılar, Covid pandemisi, ham husus meseleleri derken artık de Rusya-Ukrayna savaşının tesirlerini yaşadıklarını söylemiş oldu. Günlük problemlerin yanında yeni sorunlarla de karşılaştıklarını belirten Gündemir, “Tüm bu problemlere karşın UHKİB olarak çevik yapımızı koruduk ve pazara ahenk sağladık. Gerek pandemi devri maske vb. şahsi gözetici ekipman, sıhhat gereçleri tedarikindeki süratli tepkimiz gerekse pandemi daha sonrası pazardaki eser darlığına karşı tahlillerimiz yardımıyla geçmiş 4 yılı artışlarla tamamladık” dedi.
2021 YILINDA YAKLAŞIK 1 MİLYAR DOLAR İHRACAT
Gündemir, Türkiye Hazır Giysi ve Konfeksiyon kesimi ihracatının 2021 yılında yüzde 18,3 artışla 20 milyar 250 milyon dolar, birebir periyotta dış ticaret fazlası katkısının da 18 milyar dolar olduğunun altını çizerek, şu biçimde devam etti:
“UHKİB olarak bu vakitteki ihracatımızı yüzde 32 artışla 970 milyon dolara yükselttik. bu biçimdece Birliğimiz, 2021 yılını 1 milyar dolara yaklaşan ihracat ile tamamlarken, tüm vakit içinderın rekorunu da kırmış olduk. Birlik olarak 2021 yılında en çok ihracatı sırasıyla İspanya, Hollanda, Almanya, Birleşik Krallık ve Fransa’ya yaptık. Bu süreçte Birliğin ihracatında ortalama kilogram kıymeti ise 17 dolar oldu. Son 4 yıla bakarsak; 2018 yılında % 15, 2019 yılında % 8, 2020 yılında % 8, 2021 yılında % 31 artışa; 2021 yılı 2018 yılına göre değerlendirildiğinde toplamda % 53 artışa ulaştık. Sektörün ana pazarlarına yapılan ihracatta elde edilen kilogram başına ünite bedeller de bölümümüzün yüksek katma kıymetli üretim ve pazarlama gücünün göstergesidir. bununla birlikte Ar-Ge, inovasyon, marka ve moda konusundaki yapılan yatırımların bir kararıdur. Örnek olarak bu vakitte Birliğimizin yapay sentetik bayan dış giysi ihracatında kg ünite bedeli 39 dolara yükseldi.”
TÜRKİYE İÇİN DOKUMACILIKTA VE KONFEKSİYONDA BÜYÜK FIRSATLAR VAR
Pandemi devrinin krizler kadar fırsatları da birlikteinde getirdiğine işaret eden Nüvit Gündemir, “Salgın, iddialarımızın ötesinde yeni imkânlar ortaya çıkardı. Süratli moda akımı değişimleri, stokların değersizleşmesi, Covid daha sonrası uzak doğudaki üretimlerin kesintili ve plansız hale dönmesi, TL’nin devalüasyon daha sonrası maliyet makasının daralması, yaşanan lojistik problemleri Uzak Doğu ihracatlarında daha da hissedildi. Ayrıyeten taşınan malların gemi ile ulaşımının 20 hafta kadar sürmesi, vakit ve maliyet açısından meseleler ortaya çıkardı. Bu da Uzak Doğu’nun yerine Türkiye’nin tercih edilmesini sağladı. Önümüzdeki senelerda Türkiye için dokumada ve konfeksiyonda büyük fırsatlar var. Tedarik zincirindeki değişimler kararı siparişler daha da artacaktır. Bizlerin bu durumu fırsata çevirmesi için dizayna ve üretimde dijitalleşmeye değer vermemiz gerekiyor” diye konuştu.
Hibya Haber Ajansı