Yeşiller, Scholz’dan iklim koruma yasası konusunda açıklama talep ediyor

Neil

New member

Yeşiller, Scholz’dan iklim koruma yasası konusunda açıklama talep ediyor





egzoz dumanı

© AFP


Yeşiller, Şansölye Olaf Scholz’dan (SPD) İklim Koruma Yasası’nın geçerli olduğu ve uyulması gerektiği konusunda açıklama talep ediyor. Salı günü Berlin’de meclis grubu lideri Katharina Dröge, hükümet sözcü yardımcısı Wolfgang Büchner’in kamuoyunda kafa karışıklığına neden olan açıklamalarını “yanıltıcı” olarak nitelendirdi. “İklim Koruma Yasası geçerli ve herkes için geçerli” dedi.





Pazartesi günü Büchner, Volker Wissing’in (FDP) ulaşım departmanının, iklim koruma yasası bunu öngörmesine rağmen, bu sektör için emisyon spesifikasyonlarına uymamasına rağmen acil bir program sunmak zorunda olmadığı değerlendirmesine katıldı. Hükümet sözcü yardımcısı, hükümetin “başka bir karar durumuna” atıfta bulunmuştu. Açıkça koalisyonda kararlaştırılan ve henüz uygulanmayan yasa reformuna atıfta bulunuyordu.


Dröge, “Bir hükümetin kendi yasalarına uymak istemediğine dair yanlış bir izlenime kapılmaları, bu ülkedeki insanları rahatsız ediyor.” dedi. Bu nedenle, Federal Şansölyelikten bir kez daha net bir açıklama gelmesi yararlı olacaktır.”


Yeşiller partisi lideri Omid Nouripour da ulaşım sektörü için acil bir iklim koruma programının sunulması için bastırdı. Trafik ışığı koalisyonu iklim koruma yasasını değiştirmeyi planlasa da, Nouripour RTL ve ntv kanallarında itiraf etti, ancak “o zamana kadar önceki yasa geçerli”.


Koalisyon ortağı FDP’den açık bir çelişki geldi. Parlamento grubu lideri Christian Dürr, iklim koruma yasasının önceki düzenlemelerinin başarısız olduğunu açıkladı. Bu sektörel, planlı ekonomi yaklaşımı işe yaramadı” dedi. İklim hedefleri kaçırılacaktı. Eski yasa temelinde, artık “örneğin ulaşım sektöründe saçma sapan önlemler alınmamalı” emri verilmeli.


Dürr, koalisyon komitesinde üzerinde anlaşmaya varılan yasa reformunun bir an önce uygulanması çağrısında bulundu. Yeşillerin de bu anlaşmanın arkasında durmasını bekliyor.


Salı günü sorulduğunda, SPD fraksiyonu lideri Rolf Mützenich, FDP liderliğindeki Ulaştırma Bakanlığı’nın bir iklim koruma programı sunmasını bekleyip beklemediğini belirtmekten kaçındı. Mützenich, Federal Kabine’nin İklim Koruma Yasası’nın yeni versiyonunu 3 Mayıs’ta geçirmesinin beklendiğine dikkat çekti.


Pazartesi günü, İklim Sorunları Uzman Konseyi, trafik ışığı koalisyonunun iklim koruma yasası reformu planlarını sert bir şekilde eleştirdi. Komite başkanı Hans-Martin Henning, daha önce olduğu gibi izin verilen emisyon miktarı için “her sektör için yıllık hedefler” belirlenmesi çağrısında bulundu.


Yeşiller içinde de kanunun sulandırılmasına karşı büyük bir direniş var. Yeşiller trafik uzmanı Stephan Gelbhaar, Bundestag’daki partisi tarafından abluka tehdidinde bulundu. Almanya’nın yazı işleri ağı Almanya’nın (Haberler) gazetelerindeki Yeşil politikacı, Almanya’nın “yasal olarak bağlayıcı Paris iklim hedeflerini açık gözlerle ihlal etmemesi ve hatta Temel Yasayı çiğnememesi” gerektiği konusunda uyardı. Partisi, “Karlsruhe’de derhal yeniden nakde çevrilecek” bir iklim koruma yasası reformunu kabul etmeyecek.


SPD, Yeşiller ve FDP’nin koalisyon liderleri Mart ayı sonunda düzenlenen bir maraton toplantısında iklim koruma yasasında değişiklik yapılması konusunda anlaştılar. Buna göre, örneğin ulaşım ve inşaat sektörü için sera gazı emisyonları için katı yıllık sektör hedefleri gevşetilecek. Gelecekte, diğer şeylerin yanı sıra, bir sektördeki eksik hedefleri diğerinde aşarak telafi etmek mümkün olacaktır. Karşı önlemler ancak en erken iki yıl sonra reçete edilmelidir.


Sendika hizip lideri Friedrich Merz (CDU), çatışmanın trafik ışığı hükümetinin kendi belirlediği iklim koruma hedeflerinde başarısız olmak üzere olduğunu gösterdiğini söyledi. CSU bölgesel grup lideri Alexander Dobrindt, trafik ışığının Yeşillerin “besbelli günlerdir tanımadığı” iklim koruma yasasını “ezdiğini” söyledi.


AFP