Veri.ai araştırma şirketi, global mobil uygulama pazarını mercek altına aldı. Yapılan çalışmalar kararında 2022 yılında taşınabilir oyunlara yapılan global harcamaların %5 oranında azaldığı kararına varıldı. Bu eğilimin niçinlerinden biri, tüketicilerin daha fazla tasarruf etmesini gerektiren yüksek enflasyon olarak öne çıkıyor.
Data.ai’ye nazaran geçen yıl toplam taşınabilir oyun harcamaları 110 milyar dolara düştü. Buna karşın taşınabilir oyun birinci heyetim sayısı bundan evvelki yıla göre %8 artarak 90 milyar ile rekor kırdı.
Oyun dışı uygulamalardaki satın alımlar büyük ölçüde akış uygulamalarındaki fiyatlı abonelikler ve harcamaların yanı sıra flört uygulamaları ve TikTok üzere kısa görüntü hizmetlerinin tesiriyle bundan evvelki yılın tıpkı periyoduna kıyasla %6 artarak 58 milyar dolara ulaştı.
Genel harcamalarda da düşüş var
Raporlama devrinde oyun dışı uygulama indirmeleri bundan evvelki yıla nazaran %13 artarak 165 milyar olarak kayıtlara geçti. Lakin bu durum taşınabilir oyunlara yapılan harcamalardaki düşüşü telafi etmeye yetmedi.
Taşınabilir uygulama mağazalarındaki tüketici harcamaları %2’lik bir düşüşle 167 milyar dolara inmiş durumda. Veri.ai global taşınabilir oyun harcamalarının 2023 yılında %3 düşüşle 107 milyar dolara gerilemesini bekliyor.
Okumaya devam et...
Data.ai’ye nazaran geçen yıl toplam taşınabilir oyun harcamaları 110 milyar dolara düştü. Buna karşın taşınabilir oyun birinci heyetim sayısı bundan evvelki yıla göre %8 artarak 90 milyar ile rekor kırdı.
Oyun dışı uygulamalardaki satın alımlar büyük ölçüde akış uygulamalarındaki fiyatlı abonelikler ve harcamaların yanı sıra flört uygulamaları ve TikTok üzere kısa görüntü hizmetlerinin tesiriyle bundan evvelki yılın tıpkı periyoduna kıyasla %6 artarak 58 milyar dolara ulaştı.
Genel harcamalarda da düşüş var
Raporlama devrinde oyun dışı uygulama indirmeleri bundan evvelki yıla nazaran %13 artarak 165 milyar olarak kayıtlara geçti. Lakin bu durum taşınabilir oyunlara yapılan harcamalardaki düşüşü telafi etmeye yetmedi.
Taşınabilir uygulama mağazalarındaki tüketici harcamaları %2’lik bir düşüşle 167 milyar dolara inmiş durumda. Veri.ai global taşınabilir oyun harcamalarının 2023 yılında %3 düşüşle 107 milyar dolara gerilemesini bekliyor.
Okumaya devam et...