Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, “Zonguldak-Kilimli Yolu Projesi” ile ilgili yazılı açıklama yaptı. Açıklamada, “Türkiye’nin değerli sanayi tesislerinin bulunduğu Zonguldak, kara, deniz, demir yolu ulaşım modlarını buluşturan pozisyonuyla Batı Karadeniz’in ihracat kapısı pozisyonunda bulunuyor. Ayrıyeten kent, bölgeyi İç Anadolu ve Marmara’ya bağlaması bakımından stratejik değere sahip. Bölgede doğu-batı istikametinde ulaşım sağlayan Zonguldak-Amasra-Kurucaşile-Cide yolu bununla birlikte milletlerarası ulaşım akslarındaki Karadeniz Kıyı Yolu’nun da bir kısmını oluşturuyor. Yolun Zonguldak ile Kilimli, Hisarönü, Saltukova ilçe ve beldelerinin bağlandığı kıyı şeridinde ağır nüfuslu yerleşimler, sanayi tesisleri, Filyos Hür Bölgesi yer alırken güzergahtaki trafiğin düzenlenmesi kıymet arz ediyor” denildi.
SÜRATLİ VE İNANÇLI ULAŞIM TESİS EDİLDİ
11. Kalkınma Planı kapsamında Filyos Limanı’na da ulaşım sağlayacak biçimde projelendirilen 34 kilometre uzunluğundaki Zonguldak-Kilimli yolunun 6,5 kilometrelik kısmının, bitümlü sıcak karışım kaplamalı bölünmüş yol standardında tamamlanarak hizmete sunulduğu kaydedilen açıklamaya şu biçimde devam edildi;
“Açılışı yapılan kesimde tamamı çift tüplü inşa edilen 1546 metre Prof. Dr. Şaban Teoman Duralı-1 Tüneli, 337 metre Prof. Dr. Şaban Teoman Duralı-2 Tüneli, 237 metre Uzunkum Tüneli ve 382 metre Aslankayası Tüneli olmak üzere toplam 2502 metre tünel imalatı ile toplam uzunlukları 457 metre olan Karaelmas-1 ve Uzunkum Köprülü Kavşakları bulunuyor. Proje ile yerleşim alanlarından geçen transit trafiğin kent dışına alınarak bölgedeki ulaşımın düzenlenmesi amaçlandı. Ağır endüstrisi olan Zonguldak ile Kilimli’yi birbirine bağlayan yolun fiziki ve geometrik standartları yükseltilerek trafik hacmi rahatlatılırken, yolda inşa edilen tüneller ve ilişki yollarıyla süratli, konforlu ve inançlı ulaşım tesis edildi.”
GÜZERGAH 4,5 KİLOMETRE KISALDI
Projenin tamamlanmasıyla Zonguldak ile Kilimli ilçesini bölünmüş yol standardında birbirine bağlayan güzergahta 4,5 kilometre kısalma sağlandığı vurgulanan açıklamada, “40 dakikada geçilen güzergah 35 dakika kısaltılarak seyahat müddeti 5 dakikaya indirildi. Zonguldak-Kilimli kesiti ile vakitten 135 milyon lira, akaryakıttan 20,2 milyon lira olmak üzere yıllık toplam 155,2 milyon lira tasarruf elde edilecek, karbon salınımı 4225 ton azaltılacak. Ayrıyeten, projenin tamamının hizmete sunulmasıyla Filyos Limanı’na yüksek standartlı erişim imkanı tesis edilecek. Batı Karadeniz Kıyı Yolu projesinin değerli bir kısmını oluşturan güzergah ile Sinop, Bartın ve Zonguldak vilayetlerinin Düzce, Sakarya, Kocaeli ve İstanbul’a ulaşım kolaylaşacak” sözleri kullanıldı.
Hibya Haber Ajansı
SÜRATLİ VE İNANÇLI ULAŞIM TESİS EDİLDİ
11. Kalkınma Planı kapsamında Filyos Limanı’na da ulaşım sağlayacak biçimde projelendirilen 34 kilometre uzunluğundaki Zonguldak-Kilimli yolunun 6,5 kilometrelik kısmının, bitümlü sıcak karışım kaplamalı bölünmüş yol standardında tamamlanarak hizmete sunulduğu kaydedilen açıklamaya şu biçimde devam edildi;
“Açılışı yapılan kesimde tamamı çift tüplü inşa edilen 1546 metre Prof. Dr. Şaban Teoman Duralı-1 Tüneli, 337 metre Prof. Dr. Şaban Teoman Duralı-2 Tüneli, 237 metre Uzunkum Tüneli ve 382 metre Aslankayası Tüneli olmak üzere toplam 2502 metre tünel imalatı ile toplam uzunlukları 457 metre olan Karaelmas-1 ve Uzunkum Köprülü Kavşakları bulunuyor. Proje ile yerleşim alanlarından geçen transit trafiğin kent dışına alınarak bölgedeki ulaşımın düzenlenmesi amaçlandı. Ağır endüstrisi olan Zonguldak ile Kilimli’yi birbirine bağlayan yolun fiziki ve geometrik standartları yükseltilerek trafik hacmi rahatlatılırken, yolda inşa edilen tüneller ve ilişki yollarıyla süratli, konforlu ve inançlı ulaşım tesis edildi.”
GÜZERGAH 4,5 KİLOMETRE KISALDI
Projenin tamamlanmasıyla Zonguldak ile Kilimli ilçesini bölünmüş yol standardında birbirine bağlayan güzergahta 4,5 kilometre kısalma sağlandığı vurgulanan açıklamada, “40 dakikada geçilen güzergah 35 dakika kısaltılarak seyahat müddeti 5 dakikaya indirildi. Zonguldak-Kilimli kesiti ile vakitten 135 milyon lira, akaryakıttan 20,2 milyon lira olmak üzere yıllık toplam 155,2 milyon lira tasarruf elde edilecek, karbon salınımı 4225 ton azaltılacak. Ayrıyeten, projenin tamamının hizmete sunulmasıyla Filyos Limanı’na yüksek standartlı erişim imkanı tesis edilecek. Batı Karadeniz Kıyı Yolu projesinin değerli bir kısmını oluşturan güzergah ile Sinop, Bartın ve Zonguldak vilayetlerinin Düzce, Sakarya, Kocaeli ve İstanbul’a ulaşım kolaylaşacak” sözleri kullanıldı.
Hibya Haber Ajansı