Araba Mekatronik Mühendisi: Aslında bir araba tornavida kazanan nedir?

Neil

New member
Maaş kontrolü

Araba Mekatronik Mühendisi: Aslında bir araba tornavida kazanan nedir?







Mevcut bağlantıyı kopyalayın




Anma listesine ekle




Araba Mekatronics Mühendisi hala erkekler arasında en popüler eğitimdir. İş daha zorlu hale geldi, sadece: Bir araba tamircisi aslında ne kadar kazanıyor?


Kaynak ve vidalar daha erken, bugün tıkanmış ve elektronikler güncellendi. Motorlu taşıt tamircisi çok değişti. Bu adıyla başlar: Bugün eğitime artık “araba tamircisi” denir. “Elektronik” için hece “tro” eklendi. Sonuç olarak, şimdi “Otomobil Mekatronik Mühendisi” nden bahsediyor. Genel olarak, bugün arabaya daha az yamalar ve kaynaklı ve parçalar eskisinden tamamen değiştirilir.





Elektrikli otomobiller için yeni üretim yöntemleri bu eğilimi artırıyor. Gençlerin coşkusu kırılmamıştı: Mekatronik mühendisleri erkekler için erkeklerde en popüler çıraklık oldu. Şirket sayısı uzun zamandır biraz azalıyor, ancak yaklaşık 430.000 kişi hala otomobil şirketlerinde çalışıyor. Toplam 36.000 tanesi var, 14.000'i bir üreticiye bağlı, ancak çoğunluğu ücretsiz atölyeleri oluşturuyor.





Sadece her beşinci araba mekanik mühendisi tarifeye göre ödenir



Metall (IG Metall) Sanayi Birliği, araç endüstrisi için kolektif anlaşmalar yapıyor. Birlik, Mart ayında bir sonraki toplu pazarlığa olan talebini yeni sundu: yüzde 6,5, iradesine göre ücretleri artırmalıdır. Ancak müzakerelerde ne olursa olsun: atölyelerin ve otomobil bayilerinin sadece bir kısmı bu toplu anlaşmaya bağlıdır ve yıllardır azalmaktadır. Bu arada, IG Metall'a göre, işveren dernekleri ve sendikalar arasında sadece beşte bir sendikalar arasında müzakere edilen toplu anlaşmayı kabul eden şirketlerde araç ticaretinde sadece 91.000 çalışan çalışıyor.





Bunun hesap bakiyesi üzerinde bir etkisi vardır, çünkü tarife bağlı şirketlerdeki temel maaşlar yaklaşık yüzde 13 daha yüksektir, çünkü WSI, sendika ile ilgili Hans Böckler Vakfı'nın enstitüsü bulunur. Tatil Ücreti ve Noel Bonusları gibi ek hizmetler de bu tür şirketlerde daha yaygındır – dört çalışandan yaklaşık üçü bu maaş artı. Toplu pazarlığı olmayan şirketlerde, tatiller veya Noel bonusları sadece yarısı kadar sık ödenir. Ve çoğunlukla önemli ölçüde daha düşüktür.



Büyük şirketlerde çalışan herkes daha fazlasını kazanır



Haftalık çalışma saatleri ayrıca otomobil bayileri ve otomobil atölyeleri için geçerli toplu anlaşmalarla düzenlenir. Batıda genellikle 36 saattir, sadece Saarland ve Kuzey Ren'de -Westphalia'da 36.5 saattir. Tarife'ye göre, otomobil mekanik mühendisleri Thuringia'da Doğu'da çalışmak zorundalar, 37.5 var. Bununla birlikte, toplu pazarlığı olmayan şirketlerde çok daha uzun çalışma saatleri gereklidir.




23 Aralık 2024.11: 18


Maaş kontrolü

Aldi'de kasiyerler aslında ne kazanıyor?





Ortalama olarak, Mart 2024'ün WSI değerlendirmesine göre, otomotiv mekanik mühendisleri on yıllık mesleki deneyime sahip yaklaşık 2.860 avro kazanıyor. Yöneticiler 2.420 Euro'ya geliyor – ve 20 yıl sonra işte, yaklaşık 3.060 Euro ödeme fişinde. Büyük şirketlerde çalışan herkes küçük olanlardan daha fazla kazanma eğilimindedir. WSI'yi “ücret aynası” nda desteklemek istiyorsanız, maaşınızı web sitesine girebilir ve başka bir yerde ne ödendiğini görebilirsiniz.



Ücret aynasında, Ekim 2024'ten itibaren sektördeki maaş artışı dikkate alınmamaktadır. O zamandan beri, tarifeye göre size ödenirse, yüzde 3,6'sı daha fazla ücret aldı.



Güneybatıda başka yerlerden daha iyi kazanılır



Çoğu meslekte olduğu gibi, ücretler bölgeden bölgeye farklılık gösterir. Güneybatıda kuzey veya doğuya göre daha fazlası ödenir. Ama orada yaşamak ve alışveriş yapmak da daha pahalıdır.





Mevcut statüye sahip üç federal eyalet için on yıllık mesleki deneyime sahip Car Mechatronics mühendisleri için toplu anlaşmaya göre maaşlar (Şubat 2025):


  • Kuzey Ren-Westphalia'da: 3536 Euro aylık brüt çalışma süresi 36.5 saat. Ayrıca en az yüzde 10'luk bir “performans ücreti” vardır (Pay Grubu 6).
  • Saksonya: Haftada 37 saat çalışma süresi ile aylık brüt (performans ücret dahil) 3430 Euro (Pay Grubu V).
  • Baden-Württemberg: Haftada 36 saatte 3807 Euro aylık brüt çalışma süresi (Ücret Grubu 5). Ayrıca, uzun vadeli mekanikler arasında daha fazla eğitim olan hizmet teknisyenleri için 190 Euro ödenek.
21 Şubat 2025.14: 14


Tatil Para: Sırtınızdaki güneşli neşeli tatilci

Maaş kontrolü

Tatil Para: Hangi endüstrilere başka yerlerden daha fazla ödenen





IG Metall, kolektif anlaşmalara genel bir bakış oluşturmuştur.



Buna ek olarak, üç federal eyalette de Noel bonusu ve tatil ödeneği olarak aylık yarım ücret ödenir. Birçok şirketin onsuz yaptığı o kadar önemli maaş ekstraları. Bunu ve daha kısa çalışma saatlerini de dikkate alırsanız, IG Metall'a göre, kolektif bir anlaşmaya sahip şirketlerde olmayan şirketlerden daha fazla saatte yaklaşık yüzde 23 daha fazla kazanılır.