Samsung, dünya genelinde akıllı telefon pazarının başkanı

Alan

New member
Pazar araştırma şirketi Canalys’in ikinci çeyrek satış sayılarından elde ettiği bilgiler, akıllı telefon sevkiyatlarında geçen yıla nazaran %9’luk bir düşüş olduğunu ortaya koyuyor. Sorunun sebebi olarak hem bölgesel tıpkı vakitte dünya çapında ekonomik zorluklar gösteriliyor.


Samsung, Galaxy M serisi telefonlar için satış maksadı belirledi

3 gün evvel eklendi



Apple “iPhone 13 yardımıyla” ikinci sırada

Apple, iPhone 13 serisine yönelik devam eden talep yardımıyla tüm telefon üreticileri içinde %17 ile en güzel ikinci pazar hissesini koruyor. Çinli markalar (Xiaomi, Oppo, Vivo) sırasıyla üçüncü, dördüncü ve beşinci pozisyonda. İkinci çeyrekte bu şirketlerin her biri için telefon sevkiyatlarında düşüş görüldü ve bu şirketlerin sırasıyla %14 (Xiaomi), %10 (Oppo) ve %9 (Vivo) global pazar hissesi kaldı.


Canalys Research Analisti Lunar Bjrhovde; “Akıllı telefon pazarının durgulaşmasıyla beraber satıcılar ikinci çeyrekte taktiklerini gözden geçirmek zorunda kaldı. Ekonomik dalgalanmalar, dingin talep ve stok yığılması satıcıların 2022’nin geri kalanı için portföy stratejilerini süratle bir daha değerlendirmesine niçin oldu. Bütçe kısıtlı tüketiciler aygıt satın alımlarını alt düzeye çektikçe, aşırı tedarik edilen orta sınıf, satıcıların yeni eser çıkışlarını ayarlamaya odaklanmaları için açık bir segment haline geldi.” diyor.

Pazar hisseleri yıllık bazda arttı

Apple’ın pazar hissesi yıllık bazda %21,4 oranında arttı. İkinci çeyrek pazar hissesinde bundan evvelki yıla bakılırsa %16,7 artışla Samsung, Apple’ın akabinde ikinci sırada yer aldı. Vivo, 2022’de 2021 ikinci ikinci çeyreğindeki pazar hissesinin %10’unu kaybederken, Oppo ikinci çeyrek pazar hissesinde yıllık %9,1 düşüş yaşadı. Xiaomi, 2021 yılı ikinci çeyreğinde pazar hissesinin %17,6’sını kaybetti.

Okumaya devam et...