Spotify’ın kullanıcı büyümesi beklentileri aştı: Aylık faal 433 milyon üye!

Alan

New member
Spotify, bu yılın başlarında Rus kullanıcılarını kaybetmesine ve dünyanın dört bir yanında yaşanan ekonomik derdin baskılarına karşın geçen yıla kıyasla kullanıcı ve abone sayısını artırdı.


Spotify bir şirket daha satın alıyor

1 ay evvel eklendi



Kullanıcı sayısındaki büyüme beklentilerin üzerinde

Spotify, Çarşamba günü 2022 yılı ikinci çeyrek finansal sonuçlarını deklare etti. Müzik akış hizmeti, Haziran ayı sonu prestijiyle 433 milyon aylık etkin kullanıcıya ulaştı. Mart ayında sonunda platform, 422 milyon faal kullanıcıya sahipti. Şirket, Latin Amerika’daki Z nesli ve Avrupa’da hesaplarını bir daha etkinleştiren kullanıcılar yardımıyla şimdiye kadarki en büyük ikinci çeyrek büyümesini kaydetti.

Spotify Premium üye sayısı

Spotify, Nisan ayında Rusya ile kontaklarını koparmasının akabinde 600.000 abone kaybetti. Şirketin CEO’su Daniel Ek, Haziran ayına kadar 187 milyon premium (ücretli) aboneye ulaşacakları varsayımında bulunmuştu. İkinci çeyrek neticelerina nazaran, Spotify 188 milyon premium aboneye sahip.


Reklam gelirlerinde artış

Kullanıcılara parasız ve premium kalitede müzik dinleme seçeneği sunan akış servisi, reklam gelirlerini de artırdı. Spotify’ın üç aylık reklam geliri %31 artarak 365 milyon dolara yükseldi. Reklamlar, şirketin toplam gelirinin %13’ünü oluşturuyor. Reklam büyümesi 2. çeyrek gelir hasılatını %23’lük artışla 2.9 milyar dolara çıkardı. Spotify, podcast yayınları üzerinden de gelirini artırdı.

Milyonlarca dolar zarar!

Spotify, üç ayda 197 milyon dolar faaliyet ziyanı, 127 milyon dolar net zarar bildirdi.

Okumaya devam et...